demi sebuah rindu =bab1

29.3K 423 1
                                    

Hujan yang turun renyai-renyai membasahi pusara suamiku... Allah hebat ujian ini, perut yg masih kempis ku usap...abanggg terima kasih untuk segalanya, semoga diampunkan segala dosa dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman..

Ku hayun kan langkah lemah meninggalkan pusara suamiku, ku hela nafas panjang..,. Allah kuatkan aku tempuh ujianmu..buat kali terakhir ku panjang jauh pusara suamiku..... Selamat tinggal abang,Nisa pergi dulu....

Diam tak diam hampir sebulan pemergian arwah Irsyad, terasa bagai semalam dia masih tidur di sisi sambil memeluk ku....namun ia sekadar mimpi yg jauh dari realiti... Hidup perlu ku teruskan demi satu nyawa di rahim ku.

Hari ini aku akan bertemu dengan doktor Ammar firhad, doktor yg bersamaku sewaktu suamiku sedar dari koma selepas dua hari kemalangan.

Flashback
Sewaktu aku tiba di hospital , aku diberitahu suamiku masih dalam keadaan koma. Suamiku masih belum sedar lg, aku menunggu diluar kamar bilik ICU, sudah dua hari Irsyad belum sedar dari koma. Namun panggilan tadi menyatakan Irsyad sudah sedar dari koma dan mahu berjumpa dengan ku bersama doktor Ammar. Doktor Ammar merupakan sahabat yang paling akrab dengan Irsyad.Meskipun dalam keadaan terkejut, aku cuba menerima apa jua yang berlaku.Walau hati amat berat menerima ujian kali ini...

demi sebuah rindu(tamat)Where stories live. Discover now