"Terima kasih cikgu " itulah pengakhiran waktu sekolah di sekolah baharu nani .Nani menuruni anak tangga bersama farahana dan ifa .Tiba tiba nani baru teringat akan buku latihan matematik yang tertinggal di bawah meja " awak berdua baliklah dulu saya nak ambik barang jap tertinggal kat kelas " semasa nani sedang bercakap bebola mata farahana ditenung nani dengan jelingan yang tajam " farahana ! Tengok ape tu lapar eh , " nani mengusik farahana." Heheheh saya lapar la ". Ifa dan nani hanya tertawa kecil mendengar keluhan teman baik mereka ." Okeylah kalau macam tu kitorang balik dulu ok jumpa esok bye " ifa mengakhiri perbualan mereka di anak tangga .naji berlari mengambik bukunya di dalam laci meja " fuh nasib baik aku ingat kau kalau tak memang kene tengking lagi la aku dengan inspektor ".
Sebaim sahaja menuruni anak tangga " bamm " kelihatan susuk tubuh seorang lelaki jatuh terduduk disebabkan kecuaian nani." Saya minta maaf saya nak cepat ". Sebaik sahaja mendengar suara ayu daripada nani , lelaki tersebut bingkas bangun dan berkata " tak apa , awak okey ada luka tak " .nani hanya mengalami sedikit luka di lengan sebelah kirinya dan mempunyai darah di bajunya ," eh awak luka ni " kata lelaki tersebut atau dikenali sebagai aiman . Aiman mengesat darah di lengan nani dengan perlahan lahan ," by the way nama saya aiman " ," saya nani " nice to meet you kata nani .Selesai sahaja nani terlihat ada dua susuk tubuh wanita iaitu maya dan nadhirah sedang memperhatikan gerak gerinya . Nani segera bangun dan mengucap kan terima kasih kepada aiman dan berlalu pergi .