Sorry guys!! Sis sibuk sikit lately ni.. Let's join again!!
.
.Suasana hiruk pikuk melanda apartment sepuluh tingkat. Izzati kelihatan kelam kabut menyiapkan diri untuk ketempat kerja.
"Relax-relax. " suara tenang Haira kedengaran dari dapur. Mereka berdua telah terlambat ke tempat kerja namun Haira tidak kelihatan gelisah malah sempat menikmati sarapan.
"Banyak la kau. Dah la makan tak ajak aku, kurang asam punya kawan!" luah Izzati dengan nada geram.
Dia menuju ke dapur dan tangannya sempat menggapai beg galas yang baru dibeli minggu lepas. Dia kemudiannya mencuri sandwich dari tangan Haira lalu memakannya tanpa memandang tuan empunya badan. Haira hanya tersenyum melihat perangai sahabatnya yang kebudak-budakan itu. Haira menghirup sedikit kopi yang masih panas sebelum menyuakan kepada Izzati lalu bergegas ke ruang tamu yang sederhana untuk mengambil beg tangannya.
"Dah siap belum? Jom!"
Kami berdua bergegas keluar dari rumah sebelum menaiki lift. Setibanya diluar apartment, mereka bergegas ke bustop yang berhampiran. Masing-masing kelihatan panik apabila bas yang sepatutnya dinaiki telah bergerak.
"Oh no! " Haira menjerit.
"Mati aku! Dah lambat ni. Bos aku tu mak singa! " kepanikkan Haira tidak menjejaskan Izzati langsung malah dia mengelakkan sahabatnya itu." Kalau baby J tak buat hal pasti aku dah sampai pejabat. Boleh pula aku terlupa, baby J kena tahan wad. " rungut Haira sambil matanya melilau kea rah jalan raya yang sesak.
"Oh my god! Baru nak panik?! Padam muka, tadi kemain lagi cool depan aku, relax konon. " Izzati mengesat air matanya yang bergenang di tubir mata akibat mengelakkan sahabatnya itu. Dia memandang wajah keruh sahabatnya.
" Weii chill la! Alang-alang masuk lambat, cool je. Memang sah-sah kau kena marah. Stress awal-awal pun taka da gunanya. Okay girl? " Izzati meggosok bahu sahabatnya supaya tenangkan diri. Mata Haira dari tadi lagi tidak henti-henti melihat jam tangannya.
" Untung la orang sebelah tu, tak perlu masuk office hari ni." Haira mengeluh.
"Untungkan aku? Haha." Izzati tergelak. Lucu agaknya dengan sindiran aku. Sebuah teksi berhenti lalu mereka berdua bergegas menghampiri teksi tersebut.
###########################################################################Haira berlari-lari anak memasuki ruangan lobi. Dia memandang sekeliling seolah-olah mencari susuk tubuh seseorang sambil menekan butang lift berkali-kali. Pintu lift terbuka, Haira bergegas memasuki lift bersama beberapa orang pekerja yang lain.
Tolong la, kali ni je selamatkan aku. rintihan suara hati Haira. Sesudahnya sampai di ruang pejabat, namanya dipanggil." Haira! " Zetty, setiausaha kepada bos memanggilnya.
"Kau dari mana? Bos cari kau dari tadi lagi." Zetty bersuara.
"Sorry, aku bangun lambat. Kereta aku pula rosak semalam.
Haira meletakkan tas tangan di bawah meja. Dia memandang Zetty." Bos panggil aku? Kenapa?" Haira berasa tidak tenteram. Biasanya, bos hanya memanggilnya apabila ada hal penting. Betul-betul penting.
"Entah la. Mood Si Cherry tu tak berapa nak betul pagi ni. Kau pergilah bilik dia. " kata Zetty sambil keluar dari bilik Haira. Haira kebingungan.
YOU ARE READING
Lovely One
RandomSinopsis Disebabkan Syem, Haira menjadi seorang yang dingin dengan lelaki. Sebab itulah Haira tak suka dengan lelaki yang cuba rapat dengan dia. Kehadiran seseorang lelaki telah berjaya mencairkan ego Haira. "Will you be my wife, sweetie?" -FARES ER...