DREAM

327 19 0
                                    

-----------------------------------------------------------
Aku mencintai mu kim tae hyung
-----------------------------------------------------------
Aku terbangun daripada tidur ku  mimpi yang sama setiap tahun aku tidak faham kenapa aku boleh bermimpi lelaki yang tidak aku kenali "kim tae hyung" panggil ku perlahan .
-----------------------------------------------------------
Sebaik saja aku terbangun daripada tidur aku memula kan aktiviti harian ku  berkerja. Aku berkerja sebagai penjual bunga walaupun pendapatan nya kecil tapi aku gembira kerana ini ialah keingananku tinggal di seoul .

Dan sebelum itu aku lupa memperkenalkan diriku nama ku kim Yewon aku tidak punya kedua ibubapa aku seorang anak yatim piatu dan aku berumur 23 tahun sebenar nya  aku tinggal di busan tetapi sejak meningkat dewasa aku mula fikir ada baiknya jika aku tinggal di seoul jadi aku membuat keputusan untuk tinggal di seoul .

Sebaik saja aku bersarapan aku terus menuju ke halte bus dan menunggu bus untuk pergi ke tempat kerja sebaik bus tiba aku terus membayar dan terus mencari tempat duduk memandangkan masih pagi ku lihat masih banyak tempat duduk yang masih kosong .

Sebaik aku turun ke halte bus aku pun menuju ke kedai bunga membuka kunci dan membersihkan kedai itu dan menterbalikkan papan tanda yang tadi tertulis close dan kini open  .

Selesai saja aku membersihkan kedai kini aku mula memotong bunga bunga yang mulai layu kerana bosan aku memain telefon untuk mengisi masa dan ketika aku memain telefon seseorang tiba tiba datang ke kedai aku dengan pantas bertanya "encik nak beli bunga apa ?" Soal ku "saya nak beli bunga ros awak ada tak " soal nya aku dengan gembira menganggukkan kepala "ada biar saya bungkusan untuk encik " kataku aku dengan laju membungkus kan bunga itu  "ok berapa ?" Soalnya aku dengan tersenyum berkata " encik tak payah bayar biar saya yang belanja encik " kata ku kepada nya  ku lihat wajah sama seperti lelaki yang berada di mimpiku tapi lelaki yang berada dihadapanku ini terlihat dingin berbeza dengan lelaki yang berada di mimpiku selalu memasang wajah yang tenang dan selalu tersenyum aku begitu ralit melihat wajah lelaki yang berada di hadapan ku ini sehingga suaranya mengahlikan perhatian ku "ok kalau awak dah cakap macam tu jadi saya pergi dulu " kata lelaki itu dan terus meninggalkan ku "bye "kata ku dengan suara begitu perlahan .

Jam kini menunjukkan 12.00 kst tepat makan tengah hari aku meregangkan kedua belah tangan ku dan menuju ke pintu dan menterbalikkan papan tanda yang tadi open  dan kini close memandangkan aku tidak membawa bekal jadi aku memutuskan untuk membeli makanan setelah mengunci pintu aku terus menuju ke kedai serbaneka aku cuma membeli kimbap dan susu pisang memandangkan aku belum mendapat gaji jadi aku cuma berjimat cermat selesai membeli aku kembali ke kedai bunga selesai makan aku melihat jam dan menunjuk 2.00 kst aku berjalan ke pintu dan menterbalikkan yang close dan kini open.

Tidak sedar sekarang menunjuk 6.00 kst aku dengan cepat menutup lampu dan kipas tidak lupa juga menterbalikkan papan tanda yang tadi open dan kini close selesai  mengunci pintu aku menuju ke halte bus dan ku lihat bus pun sampai waktu nya aku segera menaiki bus selesai membayar aku terus mencari tempat duduk ku lihat ada satu saja kerusi yang ada aku dengan cepat melabuhkan punggungku aku menarik nafas lega aku melihat jam dan menunjuk 6.54 kst .

Sebaik sampai aku dengan segera menuju ke rumahku sebaik sampai di rumahku aku menekan kod dan pintu pun terbuka aku menuju ke bilik ku rumahku tidak lah begitu besar cukup untuk memuatkan aku seorang diri .dan aku terus mencapai tuala yang tergantung di tepi almari dan menuju ke bilik mandi .

Selesai mandi aku memasak nasi goreng kimchi aku tersenyum sambil melihat masakan ku . Selesai makan aku menonton TV dan menemui kan rancang yang menarik aku tertawa melihat telatah Lee Kwang Soo yang dibuli oleh member yang lain.sesekali aku meguap aku melihat jam dan menunjuk 9.59 kst jadi aku membuat keputusan untuk tidur .




Bersambung.

[C] ONE DREAM.Where stories live. Discover now