------------------------------------------------------
Selagi kita di bawah
Langit yang sama selagi
Itulah cintaku tidak
Pernah pudar .
-----------------------------------------------------
Kim Yewon POV
Sejak kebelakangan ini aku sering merasa gembira adakala nya aku tersenyum sendiri sampai Mak cik Jung juga perasaan dia selalu menyakat aku sehingga kedua pipi ku merah aku sering berkata kepada nya "Mak cik betullah Yewon tak suka kan sesiapa pun lah "itu perkataan yang sering aku guna "tak payah nak tipu makcik kamu ingat Mak cik tak tahu kamu sering tersenyum sendiri macam rindukan seseorang je " Mak cik menyakat aku lagi aku sedaya upaya mengelak tentang 'si dia ' sampai Mak cik memperkenal kan ku kepada seseorang "ha kamu tahu tak tentang syarikat Kim company " soal Mak cik Jung "Kim Company tahu kenapa mak cik " tanya ku " dia ada anak lelaki tak silap makcik nama anak dia Kim Tae Hyung " balas Mak cik Jung "Kim Tae Hyung macam pernah dengar lah nama tu " soal ku "kamu mana kenal dia tu lagi pun Mak cik dengar dia dijodohkan dengan kawan ayah dia " balas Mak cik Jung "oh ye ke tak tahu pula " jawab ku "ok lah Mak cik Jung saya nak sambung tanam bunga ini " balas ku lagi aku sedaya upaya menahan air mata ku "nampak nya takdir tidak menyebelahi kita " .----------
Kim Tae Hyung POV
Kenapa aku tidak terlalu gembira ada kah sebab aku dijodohkan kan oleh kawan ayahku hari ini aku telah dijodohkan dengan rakan bisnis ayahku aku masih ingat nama anak kawan ayah ku nama nya ialah Jung Yerin dia cantik lulusan universiti dia juga pandai memasak dan matang dalam mengurus hal rumah tangga tapi aku sedikit pun tidak tertarik dengan nya walau pun dia idaman para namja aku cuma menganggap nya sebagai kawan aku terus termenung sehingga suara ibu mengalihkan perhatian ku "Taehyung kamu dah siap ke?" Soal ibu "hampir nak siap ini " balas ku " baiklah lepas siap Taehyung turun bawah tahu kawan ayah kawan dah nak sampai ini " ujar ibu lagi " baiklah ibu" jawab ku setelah siap aku dengan pantas menuju ke ruang tamu yang terletak di bawah ."Ha dah sampai pun dia Taehyung sapa lah bakal isteri kamu " ujar ibu aku hanya menurut "annyeong nama saya ialah Kim Taehyung " kataku " puan Kim saya tak sangka anak lelaki kamu dah besar sesuai dengan anak kami ini " kata puan Jung kepada puan Kim " ya betul tu saya pun fikir macam tu juga jadi Taehyung macam mana dengan bakal isteri kamu cantik tak dia ?" Soal ibu kepada ku aku hanya berkata "ya memang cantik " jawab ku aku lihat kedua pipi nya sudah kemerahan atas pujian ku "jadi Taehyung terima lah ini " soal ibu lagi " tak tahu lagi lah ibu bagi Taehyung fikir beberapa hari lagi " balas ku "oklah kamu fikir lah ye " ujar ibu lagi aku hanya mengangguk kan kepala ku "Yerin pun nak fikir beberapa hari lagi " ujar wanita yang berada di hadapan ku ini a.k.a Jung Yerin calon isteriku ibu hanya mengangguk kan kepada nya .
Selesai makan aku pergi ke taman untuk merehatkan minda ku yang terlampau banyak berfikir ku lihat ada sebuah bangku di hadapan ku aku dengan pantas melabuhkan punggungku ketika aku duduk aku merasa ada seseorang duduk di sebelah ku aku dengan pantas menoleh ke sebelah dan yang kulihat sekarang ialah Jung Yerin aku tidak tahu dia mengekori ku sampai ke sini aku pasti ibu yang menyuruh nya mengekori ku aku cuma berdiam diri sampai aku membuka suara "awak terima tak perjodohan ini ?" Soal ku "saya pun tak pasti terima atau pun tak " ujar nya aku hanya tersenyum hambar mendengar ucapan nya tadi "awak nak tahu tak saya dah suka kan seseorang " balas ku aku lihat wajah seakan terkejut dengan ucapan ku "oh ye ke saya tak tahu pula ayah saya tak cakap apa apa pun " balas nya "orang yang saya suka itu dia cantik dia selalu tersenyum lembut kat saya suara dia bercakap pun merdu sampai saya rindu kan dia setiap hari wajah dia terngiang ngiang di mata saya " jawab ku "jadi mana dia sekarang ?" Soal nya "saya pun tak tahu di mana dia sekarang " balas ku "oklah jom balik mesti ibu bapa awak risaukan awak nanti " ujar ku lagi aku tidak mahu teringat kan tentang dia kerana rasa rindu ku semakin mendalam .
Bersambung.
YOU ARE READING
[C] ONE DREAM.
RomanceTaehyung dan Yewon dipertemukan disebuah mimpi, walaupun keduanya masih ragu tapi bait bait cinta mula berputik dihati. Kerana rasa takut Yewon memilih pulang ke Busan meninggalkan Taehyung yang masih ragu dengan cintanya. Yerin yang masih berjuan...