______________________________________
Akhirnya takdir mempertemukan
Kita berdua aku gembira melihat
Kau sentiasa tersenyum walau
Bukan di hadapanku .______________________________________
Kim Yewon POVSelepas aku keluar daripada pejabat Kim Taehyung aku dengan pantas menuju ke halte bus aku teringat percakapan Taehyung antara kawannya aku masih ingat dengan jelas .
Sebaik tiba di rumahku dan menekan kod pintu aku pantas melangkah masuk ke dalam dan menuju ke bilik tidur .
Ha, sebelum aku lupa aku sudah meminta izin daripada Mak cik Jung untuk berehat .
Selesai menukar pakaian aku memutuskan untuk tidur kerana aku ingin segera melupakan kejadian tadi .
______________________________________
Kim Taehyung POVSebaik aku mengetuk pintu pejabat Appaku aku mendengar suara Appaku berkata "masuk" aku dengan pantas membuka pintu .
Dan orang yang pertama yang aku lihat ialah tunangku Jung Yerin yang tengah tersenyum manis ke arahku .
Aku hanya menatap nya tanpa membalas senyumannya aku mempamerkan wajah dinginku kepada nya .
Appa pantas berkata apabila melihat wajah Yerin sedikit ketakutan kerana melihat wajahku yang dingin .
"Taehyung kamu dah tahu kan kenapa Appa suruh kamu datang ke pejabat Appa ?" Soal Appaku .
"Dah Taehyung dah tahu Jung Kook dah jelas kan segalanya kat Taehyung " balasku .
"Jadi Appa nak kamu dan Yerin pergi beli cincin tunang sekarang " kata Appaku .
"Appa kenapa mendadak sekali bukankah perkahwinan Tae hyung dengan Yerin masih lama ?" Soalku .
"Appa hanya mahu kamu berkahwin dengan cepat " balas Appa dengan tenang sedangkan aku sudah terlihat gelisah .
"Kenapa ?" Soal aku kerana aku ingin tahu sebabnya .
"Kerana Appa dan Omma ingin melihat Taehyung bahagia dan mempunyai anak " ujar Appa .
"Appa Taehyung tahu Appa dan Omma ingin melihat Taehyung bahagia tapi bukan seperti ini Appa Taehyung ingin mencintai wanita yang mengambil hati Taehyung Appa " balasku .
"Taehyung kenapa kamu berkata seperti itu kamu tahukan disini ada tunang kamu " ujar Appa .
"Taehyung tak kisah sebab Taehyung tak sukakan dia Taehyung cintakan orang lain " ujarku berterus terang .
"Taehyung- ah kamu bincang perkara itu dirumah saja " kata Appa .
"Sekarang kamu pergi dengan Yerin " balas Appa dengan sedikit membentak .
"Baiklah " kataku dengan malas .
~~~
Jung Yerin POVAku begitu sakit hati kerana Taehyung dia seperti tidak ambil tahu tentang perkhawinan kami berdua .
Aku cuba untuk tersenyum di hadapan Appa Taehyung aku cuba untuk tidak mengambil serius .
Sebaik kami berdua sampai di kedai cincin aku dan Taehyung masuk ke dalam ke dalam kedai itu .
"Awak pilihlah mana mana cincin " ujar Taehyung .
"Baiklah " balasku .
"Cik ada tak cincin yang paling cantik dekat kedai ini " ujarku kepada pekerja kedai ini .
"Hmm saya rasa cincin ini cantik kat cik apa kata cik cuba dulu mana tahu cantik kat tangan cik " kata pekerja perempuan itu kepada aku .
Sambil menunjukkan sebuah cincin kepadaku aku lihat bentuk cincin itu diliputi dengan warna emas dan bertatahkan berlian .
Selesai mencuba aku mengambil keputusan untuk membeli cincin itu saja selesai membeli Taehyung mengajakku untuk pulang aku hanya menurut .
***
Normal POVSelepas Taehyung menghantar Yerin Taehyung mengambil keputusan untuk pergi ke sungai Han sebaik sampai dia turun daripada kereta dan menuju ke tempat duduk yang telah disediakan .
Dia ralit berfikir sambil matanya merenung sungai matahari mulai terbenam dan orang ramai kian beransur pulang tetapi Taehyung masih ditempat yang sama dan posisi yang tetap sama .
Hari mulai larut dan awan semakin gelap digantikan dengan bulan dan bintang untuk melengkapkan awan yang kosong .
Taehyung masih termenung sehingga suara deringan telefon menyedarkan dia, dia lantas mengambil telefonnya selesai bercakap dengan Appanya dia lantas berdiri dan menuju ke kereta .
Dan pantas memecutkan pedal minyak dan meninggalkan taman itu .
Bersambung .
Sebenar Dream ini berkisarkan cerita seorang wanita berjumpa dengan lelaki yang tidak dikenalinya mereka berdua percaya dengan takdir tapi lama kelamaan mimpi itu semakin menghilang sebenarnya watak utama dalam cerita ini ialah Kim Tae Hyung BTS dan Kim Yewon GFriend watak tambahan pula Jeon Jung Kook BTS sebagai kawan kepada Kim Tae Hyun Jung Yerin GFriend sebagai Tunang kepada Kim Tae Hyung Kim Seok Jin BTS sebagai Hyung kepada Kim Tae Hyung Jung Eun bi GFriend sebagai Setiausaha Kim Tae Hyun Hwang Eun bi GFriend sebagai Kawan Kim Yewon jadi saya berharap kamu akan menyukai cerita Dream ini .
YOU ARE READING
[C] ONE DREAM.
RomanceTaehyung dan Yewon dipertemukan disebuah mimpi, walaupun keduanya masih ragu tapi bait bait cinta mula berputik dihati. Kerana rasa takut Yewon memilih pulang ke Busan meninggalkan Taehyung yang masih ragu dengan cintanya. Yerin yang masih berjuan...