__________________
Jika kita berdua
Tidak ditakdirkan
Bersama aku harap
Kau sentiasa mengingatiku .
___________________
Kim Yewon POVSejak kebelakangan ini mimpi itu semakin lama semakin menghilang adakah di sebabkan oleh pertunangan itu aku sedih aku selalu terfikir jika kami berdua memang tidak ditakdirkan bersama .
Hari ini aku mengambil keputusan untuk berhenti kerja aku akan pulang ke tempat asalku di Busan memandangkan aku sudah lama tinggal di Seoul jadi aku fikir ada baiknya aku pulang ke Busan di mana aku dilahirkan .
Selesai aku menyusun barang - barangku dan aku pun menahan sebuah teksi selesai memasukkan begku di bonet kereta aku menuju ke tempat penumpang dan menutup pintu "Ahjussi tolong hantarkan saya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon " kataku kepada pemandu kereta itu "baiklah Cik " .
Selepas beberapa jam akhirnya aku sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon aku memandang sekeliling kawasan luar Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon aku teringat sikap pertama kaliku ketika aku sampai di Seoul aku tertawa "selamat tinggal Seoul " kataku dan aku melangkah masuk .
~~~
Kim Taehyung POVAku berjalan mundar - mandir kerana aku terfikir tentang wanita yang menghantarkan aku bunga aku sudah terlihat gelisah hatiku merasa tidak begitu baik kerana sewaktu aku pergi ke sana pemilik kedai bunga itu berkata bahawa wanita yang cari aku itu sudah berhenti kerja .
Aku merasa begitu hampa pergerakan ku di perhatikan oleh kawan baikku Jeon Jung Kook aku pun tidak sedar sudah berapa lama di memperhatikan pergerakanku aku lihat wajahnya sudah terlihat geram aku hanya mendesah kesal .
"Yah Kim Taehyung sudah - sudahlah tu kau tahu tak aku dah makin pening tengok perangai kau ini asyik mundar - mandir je " kata Jung Kook dengan nada kesal .
"Kau ini kan bukan nak bagi aku idea kau bagi aku beban pula " kata Taehyung dengan kasar .
"Aku bukan nak bagi kau beban tapi sikap kau ini dah terlebih risau macam kucing hilang anak kau ini aku tengok " kata Jung Kook .
"Yelah - yelah aku faham " ujar Taehyung dengan nada malas .
"Ha macam tulah cuba bersikap tenang macam Suga kat BTS tu daripada kau mundar - mandiri sampai nak patah kaki kau" ujar Jung Kook .
"Sempat pula kau melawakkan kau perli Suga kat BTS tu atau kau perli aku " soal aku .
"Dua - dua sekali aku perli " kata Jung Kook .
"Tak guna kawan apa jenis kawan kau ini " balas aku sambil ketawa kecil .
" tapi kan Tae Hyung pasal pertunangan kau itu kau nak teruskan ke ?" Soal Jung Kook .
" Entahlah aku pun tak pasti lagi " ujar aku .
" ok lah kalau kau cakap macam tu aku tak halang kau jadi aku pergi dulu lah Appa aku nak jumpa aku bye " kata Jung Kook sambil menepuk bahu aku .
Aku hanya menganggukkan kepala dan melihat Jung Kook lama - kelaman bayang Jung Kook semakin hilang tapi Aku masih lagi menatap nya .
' awak dekat mana saya rindukan awak ' batin Tae Hyung .
....
Normal POVSebaik Yewon sampai ke Busan dia menghirup udara di Busan " saya betul - betul rindukan udara ini " kata Yewon selepas itu dia mula menahan sebuah Teksi sebaik itu dia mula meletakan begnya ke dalam bonet kereta .
Sebaik saja dia sampai dia dengan segera turun tidak lupa juga untuk membayar tambang kereta dia mula melangkah masuk dan menekan loceng rumah dan pintu rumah pun terbuka " Mak Cik Park Yewon betul - betul rindukan Mak Cik " ujar Yewon sambil memeluk wanita yang berusia lima puluh tahun itu .
" Yewon Mak Cik pun betul - betul rindukan Yewon juga " balas Mak Cik Park dengan gembira dia dengan segera membalas pelukan Yewon mereka berdua ralit berpelukan sehingga sebuah suara menyedarkan mereka berdua .
" Mak Cik Park Siapa ini ?" Soal seseorang .
" Oh Eun bi ini ialah anak angkat Mak Cik Kim Yewon Mak Cik betul - betul sayang kan dia " jawab Mak Cik Park .
"Oh hai nama saya ialah Hwang Eun bi gembira berjumpa dengan awak" ujar Eun bi sambil menundukkan kepalanya kepada Yewon .
" saya juga gembira bertemu dengan awak " balas Yewon pula .
" jadi Yewon kamu tinggal lah dekat sini dengan Eun bi ya " kata Mak Cik Park .
" baiklah Mak Cik Yewon akan tinggal dekat sini dengan Eun bi " balas Yewon .
" jadi kalau macam tu Mak Cik pergi dululah ya sebab tak ada siapa yang nak jaga rumah Mak Cik " ujar Mak Cik Park .
Yewon dan Eun bi hanya menganggukkan kepala mereka berdua melihat bayang - bayang Mak Cik Park sehingga hilang daripada pandangan mereka berdua " Jadi Eun bi - ssi awak tinggal seorang diri je ke " soal Yewon " ya saya memang suka tinggal sendiri kat sini " balas Eun bi .
Eun bi mula menunjukan dimana bilik tidur Yewon selepas itu Yewon mula melihat bilik tidurnya bilik tidur nya berwarna Biru Muda dan dipadankan dengan Merah cukup mendamaikan mata untuk melihat tidak terang dan tidak terlalu buruk bagi Yewon .
Dia mula melihat gambar - gambar yang tergantung di biliknya dia melihat ada seorang budak memakai gaun berwarna Hijau Tua wajah budak itu menunujukkan dia sangat gembira sambil di tangannya memegang Lolipop besar berwarna warni .
Yewon tersenyum melihat gambar itu yang menurutnya lucu ditambah di mulut budak perempuan itu penuh dengan kesan Comot mesti disebabkan oleh Lolipop besar itu Fikir Yewon .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bersambung .
Akhirnya watak baru pun muncul saya memilih Sinb GFriend sebagai kawan Kepada Yewon jadi saya harap One Dream ini akan kekal diingati .
YOU ARE READING
[C] ONE DREAM.
RomanceTaehyung dan Yewon dipertemukan disebuah mimpi, walaupun keduanya masih ragu tapi bait bait cinta mula berputik dihati. Kerana rasa takut Yewon memilih pulang ke Busan meninggalkan Taehyung yang masih ragu dengan cintanya. Yerin yang masih berjuan...