17

1.5K 63 1
                                    

Writer's notes: So this part adalah ubat penenang untuk emosi anda sekalian.  So it might be boring.  And i promised the next part will be longer. Alas.. Enjoy.

CHRIS'S P. O. V

Sekejap ja lepas Shirley disappeared 1 kampus tau la yg kami suda putus tunang.  Actually sya pun xpasti yg kami putus atau ndak mula2 sebab tiada closure ni.  Tp a few weeks after she disappeared,  ada a big lump sum of money masuk dalam acc sya.  And ada msg ‘sya bayar blk semua expenses during engagement kita.  And i try to pay back all the expenses yg i spent with your card. I'm sorry- shirley ’..  What is that supposed to mean? Ada sya minta byr blk? Dia igt sya ni apa? Sudah la dia hilang begitu seja lepas tu mcm bgitu seja la cara untuk putus?? Sya betul2 ndak puas hati sma perangai ko Shirley! Lepas the whole kampus tau sya single,  blk lg perempuan2 approach sya.  See? Sya masih lg laku bha. Sya ja yg bodoh pg setia sma Shirley dulu.  Last2 sya yg broken hearted ni.  So i became  the old Chris.  Partying,  sleeping around,  tukar2 gf, mabuk2 and so on.  Jarang2 suda sya pg ruma mamy.  Malas sya blk2 kena tnya psl Shirley.  One day mamy pggl sya blk sbb dia rindu.  Sampai ja ruma terus mamy peluk sya baru sya perasan sya pun rindu mamy.  Kena msk macam2 ni.  Lepas tu mamy suruh tidur sana ja sebab lambat suda maw blk.  Mlm tu sya duduk2 minum beer d ruang tamu terus Ira duduk sebelah sya.

I: have you heard anything from Shirley?

C: apart from dia msg sya untuk refund all the expenses?  No.

I: huh..  I think she did that so you can move on Chris.

C: well,  if that's the case she has succeeded.  I've moved on.

I: i really think you should find her Chris.  She's pregnant.  And…

C: it's not my baby bha.  Why should I bother?

Geram pula sya si Ira ni.  Macam memaksa sya pdhal bukan sya yg lari.

I; Chris.  Shirley tu kan anak manja.  She never do anything by herself.  She…

C: Ira.. Sya betul2 ndak mau dgr psl Shirley ok. 

Terus ira tunduk baru sya nampak dia lap mata dia.  Lepas tu dia kasi tunjuk sya 1 surat.  ABANG. tulisan Shirley? Sya ambik tu surat baru sya baca.

Abang Dan.  I want you to be happy. I can live by myself.  Please be happy.  I forgive you. I love you bang. Thanks for everything. Lovely onong.

Sya tgk Ira nangis suda berabis.  Apa ni? Sya igt dia sama2 Dan? Sya dial Dan.  Ndak lama dia sambut sya bawa dia jumpa d rumah diorang..  Sekarang juga. Mula2 dia ndak maw tp sya insist juga so dia pun tiada pilihan.  1 hour lepas tu baru Dan sampai.  Sya dr td tggu d luar.  Dia turun baru dia maw shake hand sya tp sya ndak sambut.  Dia senyum ja.

D: hey.  Where's Shirley?

C: sya yg patut tanya ko Dan.  Where's your sister?

D: what do you mean?

Terus dia pg tengok tu rumah.  Gelap.  Dan buka pagar baru sya ikut dia masuk dalam. Dia kasi hidup lampu baru panggil Shirley. No one answering .  Blank muka Dan tgk sya.

D: where is she?

Sya bagi dia surat tu. Dia baca ja terus lain muka dia. Ndak lama tu tiba2 dia mengamuk teriak2.

C: she left me too you know.  She broke off our engagement!

Dan tgk sya in disbelief ni.  Ndak lama dia tekan2 hp.  Mesti dia try call Shirley.  There's no use .  Dia suda tukar nombor a long time ago.

D: what have you done??!

Tiba2 sya kena tumbuk. Damn! Sya xpuas hati tapi sya rasa sya deserves it.  Sya diam2 ja.  But still.  She cheated on me.  So she deserves it too.  Sya keluar dr rumah tu,  call Jerry and minta dia crkan sya perempuan.  And i fucked her hard that night.  Sya imagined yg the girl was Shirley and i became so mad. Sya akan moved on Shirley.  After that,  sya call daddy.

360... Plus 5Where stories live. Discover now