Pada 20 November itu, bermulalah kisah hitam yang akan menimpa mereka bertujuh atau lebih boleh dikatakan kisah ngeri bagi Jin.
Tepat jam 10 pagi, Jin sudah pun dalam perjalanan menuju ke hutan itu bersama Hoseok dan Namjoon menggunakan kereta Jin.
Manakala Jimin, Taehyung dan Jungkook pula bersama Yoongi yang mengiringi kereta Jin dari belakang.
Di dalam kereta Jin, Hoseok dan Namjoon tidak berhenti2 bercakap. Jin sendiri tidak tahu apa yang mereka berdua bualkan. Jin pula hnya fokus memandu.
Dalam fikirannya, asyik terbayang apa yang akan terjadi jika mereka mmg benar2 mahu berkhemah di hutan itu. Jin hnya mampu berdoa dan berharap agar tidak akan terjadi apa2 yang akan menimpa mereka.
Mana tidaknya, dari hari Khamis yang lalu dia mula merasa aneh. Perasaan risau tidak pernah reda dihatinya.
Mahu membatalkan perkhemahan takut yang lain merajuk pula. Tanpa tidak sedar Jin mengeluh dalam.
Perjalanan dari bandar ke hutan itu biasanya mengambil masa 3 jam kerana ianya berada di pinggir bandar.
Tetapi perjalanan Jin dan Yoongi hnya mengambil masa 2 jam 35 minit sahaja kerana kedua2 mereka memandu dgn laju.
Sampai sahaja mereka di hutan itu, Jin dan Yoongi meletakkan kereta mereka tidak jauh dari jalan besar.
Ketujuh2 mereka turun dari kereta dan mula meninjau2 keadaan di hutan itu. Sedikit creepy dari pandangan Hoseok.
"Ada jalan lagi masuk ke dlm hutan ni.. Kalau nak camping, kita camping kat sini jer.." Namjoon mengeluarkan pendapatnya.
"Aku okey jer kalau itu yang hyung nak.." Sokong Jimin lalu mengeluarkan telefon bimbitnya dari poket seluar.
"Aarrrrr hyung.. Tak nak masuk ke dalam lagi ke?" Soal Jungkook teragak2.
"Haishhh.. Sini jer dah cukuplah.. Kita tak tahu apa yang ada kat dalam tu.. Geumanhae.." Jin membalas pertanyaan Jungkook. Sedikit riak marah terserlah di wajahnya.
"Owhh.. Nae.. Jwisonghamnida.." Kata Jungkook perlahan lalu mengeluh dalam.
"Alamakkk! Kat sini tak de signal pulak! Yaishhh.. Jinjja..." Rungut Taehyung nyaring sambil tangannya mengangkat telefon miliknya utk mencari signal telefon.
"Aigoo.. Susah ni.." Sambung Hoseok pula, meniru kelakuan Taehyung.
"Korang ni.. Dah tahu ini hutan, mmglah takkan ada signal.." Suara Yoongi lalu menapak kearah keretanya semula.
"Hmmm... Dah tgh hari ni.. Masih awal lagi sebelum malam.. Apa kata kita mula bekerja, buat tugas masing2.. Amacam?" Namjoon bersuara.
"Okeylah kalau macam tu.. Kookie, alien dgn rapmon cari kau api.. Kitorang yang lebih ni buat kerja kat sini jer.. Pasang khemah.." Jin mula membahagikan tugas kepada mereka.
Tanpa sebarang bantahan, Jungkook bersuara,
"Khaja! Kita mengembara masuk hutan!"
Kakinya sudah melangkah terlebih dahulu tnpa menunggu Taehyung dan Namjoon.
"Yah! Tunggulah! Kau nak ambik kayu api guna apa? Potong guna tangan kau? Gigi bunny kau? Sekejaplah.. Aku nak ambil parang dulu.. Tak reti nak sabar.." Namjoon sedikit marah dgn sikap Jungkook itu. Lalu dia melangkah ke arah kereta Jin utk mengambil parang.
"Nae.. Mianhae hyung..*pouts*" Jungkook meminta maaf.
"Kau ni terburu2 sangat.. Tak ada orang yan kau nak jumpa dalam hutan tu.." Taehyung cuba memujuk Jungkook sambil meletakkan tgn kanannya di bahu Jungkook.
Sebaik sahaja Namjoon, Taehyung dan Jungkook pergi mencari kayu api, Jin, Yoongi, Hoseok dan Jimin memulakan juga tugas mereka.
Hoseok dan Jimin mula mengeluarkan 3 beg khemah. Jin dan Yoongi pula mencari batang kayu yang besar untuk mereka duduk nanti.
Keempat2 mereka mula bekerjasama untuk memasang khemah ditempat yang rata. Khemah itu juga tidak jauh dari kereta Jim dan Yoongi.
Takut terjadi apa2 kecemasan mereka boleh terus lari kearah kereta.
Biarpun masih tengah hari tetapi tiada satu kereta pun yang lalu lalang menggunakan jalan itu.
Mungkin atas faktor di pinggir bandar dan tempat itu juga nampak creepy bila waktu malam menjelma.
Ketika sedang duduk berehat sebentar dikayu besar, Hoseok merasakan bahawa dia seperti diperhati oleh sesuatu dari semak.
Hoseok yang memang sudah dikenali dgn sifat penakutnya terus bangun dan pergi kearah Yoongi yang sedang bermain permainan di telefonnya.
"Kau ni dah kenapa?" Soal Yoongi. Hairan dia dgn perangai Hoseok yang tiba2 itu.
"Aniya.. Saja nak teman hyung kat sini.. Nak tgk hyung main game jgk.." Hoseok memberi alasan.
Dia tidak berani mahu memberitahu Yoongi apa yang dirasanya tadi. Satu perasaan tidak sedap mula bermain di lubuk hatinya.
TBC
MIAN GUYS KALAU CHAP NI ADA BORING.. IDEA ENTAH HILANG KEMANA(ಥ_ಥ)
JANGAN LUPA VOMENT✌YA..love from army😘
CHATROOM WITH BANGTAN
author : annyeong guys✌😁
Hoseok : dtg balik budak gile ni..-_-
author : umm pai ti cakap titew macam tu *pouts*
Yoongi : yah..geumanhae..geli aku dgr kau cakap macam tu..-_-#
Jimin : hyung tak baik cakap kat author mcm tu..penat dia tulis cerita pasal kite..kan╯▂╰
author : ha aa..betul tu>o<
Namjoon : tak kesah pun..sbb dialog aku kurang sgt.. *pouts*
author : urmmm😅mian oppa👉👈
Jin : dah2..pi blajaq sana..hang tu nak exam esok ..pi sana..main jaoh2😦
author : apa punya oranglah..sroh blajaq tpi ayat last soh pi maen..mana satu aku nak buat ni😭
HopeVkook : buat bodoh lagi bagus😛
author : #authortabah2k17(ಥ_ಥ) #authorkenakecam2k17(~T_T~)
YOU ARE READING
REMEMBER : THE CRUEL JUNGLE
Fanfiction"Ingatanku masih segar lagi ketika bersama rakanku. Semoga korang aman di atas sana" *slow update-﹏-*