Malam telah menjelma. Keadaan malam yng tidak berbulan itu menyebabkan Hoseok bertambah takut. Jin pula makin menebal rasa risaunya.
Hanya cahaya dari api yang menyala sahaja menjdi lampu mereka dan menghangatkan lagi keadaan yang sedikit sejuk itu.
Mereka bertujuh duduk dalam bulatan mengelilingi unggun api yang semakinarak apabila Namjoon asyik menambah bilangan kayu api.
"Hyung.. Nyanyilah sikit.. With ur soft voice.." Pinta Hoseok kpd Jin yang sdg menguis unggun api dihdpnnya.
"Jeoyo? Aniya.. Suruhlan Kookie tu.. Suara dia lagi merdu dari aku.." Jin menolak permintaan Hoseok itu kpd Jungkook.
"Naya? Hah.. Seolma.. Aniya.. Hyung jelah yg nyanyi.. Hobie hyung minta hyung, hyunglah yg nyanyi." Balas Jungkook.
"Susah2 sgt, baik korang dua nyanyi sekali.. Duetlah.." Namjoon bersuara, memberi cadangan.
"Majayo~…. Ppalli ppalli.." Gesa Jimin dan Taehyung serentak.
Jin dan Jungkook mengeluh dan memandang antara satu sama lain lalu bertukar senyuman yg agak.. Akward..
Mereka berdua memandang yg lain, bersedia untuk menyanyi.
Entah kenapa, ketika mereka berdua baru sahaja membuka mulut, tiba2 kesemua mereka mendgr bunyi sesuatu dari dlm hutan berdekatan dgn mereka.
Mereka juga merasa spt ada sesuatu sdg memerhati mereka. Jin mula menelan air liur pahit.
"Hyung.. Aku rasa nak terkencinglah.. Teman aku jom.." Jimin memecah kesunyian. Dia mengajak Yoongi yg berada disebelahnya.
"Alahhh kau ni.. Time ni jgklah kau nak terkucil.." Rungut Yoongi lalu bangkit dari duduknya.
"Manalah aku tahu.. Baru sekarang tiba2 rasa nak terkeluar.." Balas Jimin memulakan langkahnya menuju ke jalan untuk masuk kedlm hutan itu.
Yoongi mengikut langkah Jimin sambil tgnnya mengeluarkan lampu suluh dari poket baju sejuknya.
"Hyung.. Tak ade rasa apa2 ke tadi?" Tiba2 Jimin menyoal soalan itu kpd Yoongi. Kaki masih lagi melangkah dgn cahaya lampun suluh menerangi jalan mereka berdua.
"Mwo? Eonje? Anigeodeun.." Balas Yoongi sepatah2..
"Arrr geojimal.. Tadi aku tgk muka hyung mcm cuak je.." Perli Jimin lalu ketawa kecil.
"Ishhh tak swag langsung.. Nan geunyang kkamjjagi.." Nafi Yoongi turut sama ketawa.
"Hyung.. Kat sini jelah.. Tak payah jauh sangt.. Makin seram pulak bila masuk ke dlm.. Nan museowo.." Jimin menghentikan langkahnya.
Jarak mereka berdua dari tapak perkhemahan hnya 9 meter sahaja.
"Ppalli ppalli.. Minta izin dulu before kau kencing tu.." Sempat lagi dia bergurau dgn Jimin.
"Aaaa seukkeuro.." Jimin sedikit berasa marah. Dia melangkah masuk sedikit kedlm belukar itu utk kencing.
Yoongi hnya mampu ketawa kecil lalu memusingkam bdannya bertentangan dgm arah Jimin.
Tgnnya sibuk menyuluh keadaan sekeliling hutan itu utk melihat jika dia ada terjumpa 'sesuatu' yg menyeronokkan.
Ketika Yoongi menyuluh satu kawasan belukar yg tidak jauh darinya, tiba2 dia terlihat sesuatu sdg bergerak pantas, lari dari pandangan Yoongi.
Satu perasaan yg aneh mula menurjah ke hatinya dan menyebabkan Yoongi melangkah setapak ke belakang.
Bag memastikan yg dia tidak salah lihat, Yoongi sekali lagi meliar2kan pandangan matanya disekeliling hutan itu dan sekali lagi dia merasakan ada sesuatu sdg bergerak pantas spt angin.
YOU ARE READING
REMEMBER : THE CRUEL JUNGLE
Fanfiction"Ingatanku masih segar lagi ketika bersama rakanku. Semoga korang aman di atas sana" *slow update-﹏-*