CHAP5

25 5 2
                                    

Sebarang ketypoan amatlah author kesali😢abaikan klau ade taikpo😂

——————————————————

Sampai sahaja Taehyung disatu pokok yang tersangatlah besar dan akarnya yg terkeluar, matanya terus membulat besar kerana terkejut.

Nafas mula tidak keruan. Muka menjadi merah. Mata mula berair.

Apa yg Taehyung lihat ialah, diantara akar besar yg menjalar keluar itu, terdapat satu susuk badan tanpa mempunyai bahagian kaki sdg berlumuran dg darah.

"Jungkook-ah!! Wae neo...?? Mana.. Mana bahagian kaki kau!?" Rupa2nya itu ialah Jungkook.

Taehyung mendekati tubuh Jungkook yg sudah tidak bermaya itu. Sedih, simpati, takut, risau.. Arghhh semua itu bermain difikiran Taehyung!

"HYUNG!! JIN HYUNG!! JOON HYUNG!! YEOGISEO!!" Jerit Taehyung, memanggil Jin dan Namjoon yg tidak jauh dari situ. Dg segera, mereka berdua berlari kearah Taehyung.

Tiba sahaja Jin dan Namjoon di situ, Jin trs menekup mulutnya, Namjoon pula menjadi tidak terkata2 sebaik sahaja melihat keadaan Jungkook yg sudah spt nyawa-nyawa ikan.

"Ji... Jin.. Jin hyung.. Joon.. Joon hyung.. V hy.. Hyung.. Mian.. Mianhae.. Jeong.. Mal.. Mian.." Belum sempat Jungkook menghabiskan kata-katanya, akhirnya dia menghembuskan nafasnya buat kali yang terakhir.

Taehyung terus meraung dgn tangisannya sekuat hati.

Jungkook sudah kehilangan bnyk darah dan darah itu tidak berhenti dari mengalir. Jelas terpancar di wajahnya betapa sakitnya dia menahan kesakitan. Terdapat sebutir dua air matanya mengalir dari mata.

"JUNGKOOK-AH!!!!!" Suara Taehyung bergema diseluruh hutan itu.

Tidak lama kemudian, Yoongi dan Hoseok menemui mereka kerana raungan Taehyung tadi.

Apabila melihat keadaan Jungkook yang sudah tidak bernyawa, sekali lagi hati Yoongi dan Hoseok spt diragut dgn kuat. Kuat yang teramat-amat kuat *ok guys..ayat keling*

Sekali lagi, air mata jantan mereka mengalir. Sekali lagi, mereka mereka melihat betapa kejamnya makhluk durjana itu membunuh rakan mereka. Sungguh sedih sekali hati mereka kali ini ya tuan puan*astaghfirullah..author merepek ape ni..sedih yini hati saiia*

Mereka sendiri tidak tahu apakah punca Jimin dan Jungkook dibunuh sebegitu rupa. Sungguh tidak berperikemanusiaan dan sungguh kejam. Dan mereka pasti yg bahaya semakin mendekati mereka.

Tiba2 Taehyung berdiri dengan wajah yang penuh dengan dendam dan kemarahannya yang membuak-buak. Nafasnya mula turun naik dgn laju.

"WOI!! APA BENDA PUN KAU, KELUARLAH SETAN!! KENAPA KAU MESTI BUNUH  KAWAN AKU?! KENAPA DIORANG PERLU JADI MANGSA KAU YANG KEJAM ITU!? APA PUNYA JAHANAMLAH KAU SIAL!" Taehyung mula mencarut dgn nyaring. Dia sudah tidak memperdulikan apa2 lagi.

Suasana di hutan tiba2 menjadi senyap. Bunyi unggas dan cengkerik yang menyanyi dgn riang tiba2 berhenti.

Binatang kecil itu spt takut akan sesuatu yang menyebabkan mereka berhenti menyanyi. Sesuatu yang menyeram dan menakutkan mereka.

Jin, Yoongi, Hoseok, Namjoon dan Taehyung berpandangan sesama sendiri dek perubahan yang drastik itu.

Perasaam takut, hairan dan bimbang mula bermain2 dihati dan fikiran mereka. Entah kenapa, mereka merasakan ada sesuatu sdg memerhati dan mendekati mereka.

"Hyung.." Hoseok bru sahaja mahu bersuara tiba2,

"DUNG⚡⚡!!" Kilat dan guruh yang tiba2 itu membuatkan kelima2 mereka tersentak. Yang paling terkejut ialah Hoseok sehingga dia terpeluk Yoongi.

REMEMBER : THE CRUEL JUNGLEWhere stories live. Discover now