11. Bruuns Galleri

160 9 0
                                    

| June Chrush |


| Afsnit 11. |

| Bruuns Galler |

| @OceaneParker |

| Nina Yong Li

<<June P. O. V>>

"Det han mener er," siger Cody. Han ligger hver en arm rundt om Chris og Xavier. "Xavier snakker tit om dig, så nu når vi har mødt dig, forstår vi hvad han mener," afslutter Cody, griner og giver Xavier flere klap på skulderen. Cody og Chris løber væk, Xavier løber efter dem.

"Jeg smadre jer!" Råber Xavier til dem, imens han løber efter dem.
°
°
I bussen

Efter Xavier har 'smadret' dem. Går vi ind i bussen. Lola og Daniel snakker sammen. Jeg går langsomt hen til dem.
°
°

<<Lola P. O. V>>

Daniel og jeg sidder i bussen.
"Se! Daniel," kalder jeg og peger på June og Xavier. Xavier har armen om June. Har hun glemt alt om os?.. Nej det kunne hun ikke finde på, eller kunne hun?

"Er der noget galt?" Spørger Daniel, fordi jeg bare stirrer på dem. Jeg ryster på hovedet, og ser væk. Daniel ligger hans hånd ovenpå min. Af ren chok kigger jeg på ham.

"Jeg kan altså ikke hjælpe dig, hvis du ikke fortæller mig hvad der er galt," siger han og kigger dybt ind i mine øjne. Han nusser stille min håndryg med han tommelfinger. Jeg rykker mig stille tættere på ham.
°
°

<<June P. O. V>>

Jeg går over til Lola og Daniel. Jeg sætter mig bag dem. De bliver stille da jeg kommer hen til dem. Hvor mærkelig. Det plejer de aldrig at gøre? "Hej venner," smiler jeg. De vender sig begge om.

"Hej hej..," mumler Lola og Daniel. Okay. Slet ikke akavet.

"Er der noget...-" Jeg stopper midt i sætningen, da Xavier kommer hen og sætter sig ved siden af mig. Jeg bliver varm om kinderne af ren overraskelse. Han ligger armen om mig igen.. Jeg kigger ned.

"Er det okay med dig, at jeg sidder her?" Spørger Xavier sødt.

Jeg nikker og smiler stille. Han trækker mig tæt ind til sig.

"Du er endnu smukkere, når du smiler," hvisker han, så kun jeg kan høre det. Jeg smiler endnu mere af det han lige sagde.
°
°

Aarhus

Daniel, Lola og jeg står foran Bruuns Galleri. Vi går ind.
Vi beslutter at spise ved 'Dalle Valle'.
Vi går hen til nogle rulletrapper, som fører op til Dalle Valle. Vi vælger at tage buffet.
Vi betaler og går helt amok ved buffetbordet. Vi spiser langsomt vores mad. Jeg ser Chris, Cody og Xavier, som lige er kommet op ad rulletrapperne. De vælger selvfølgelig, at sidde ved bordet ved siden af vores. Jeg kigger derhen, og opdager Xavier allerede kigger herhen på mig. Jeg kigger hurtigt væk.

"Ikke for noget, men i har altså opført jer mærkelige siden bus turen herhen?" Spørger jeg stille, men nysgerrigt. De kigger begge ned.
°
°

<<Lola P. O. V>>

"Jeg skal lige hurtig på toilettet," siger jeg, trækker Daniel op og stå.
"Det skal Daniel også!" Også trækker jeg ham hurtigt væk, og efterlader June alene.

June Chrush | ✔Where stories live. Discover now