Hari demi hari.. Hubungan persahabatan kita menjadi lebih baik.Even aku tak dapat kau sebagai kekasih aku bersyukur aku dapat kau sebagai kawan rapat aku.
Aku tengok Jimin dan Jungkook gembira. Aku lagi gembira. Aku rasa hubungan aku dengan Bangtan Boys makin rapat. Aku hargainya.
.
.
.
.
.
.
.Beberapa bulan kemudian..
Aku mula pening kepala dan muntah muntah.
Aku ingat aku nak demam..
Jadi aku tak pergi buat check out.Jinnie oppa yang selalu jaga aku dekat rumah kalau aku tak kesekolah. Ye la.. Dia kan dah habis persekolahan. Dan tengah mencari kerja.
Omma appa aku percaya 100% pada bangtan lagi lagi yang paling tua ni.
Aku rasa bersalah pada Jin oppa.. Tapi aku perlukan dia untuk teman aku setiap hari.
Waktu tu aku rasa sakit kepala aku rasa lain. Aku tak dapat terangkan macam mana rasa dia.
Aku dah mula pengsan dan pengsan.
Pernah sekali waktu aku tengah gosok gigi aku terjatuh dan pengsan.
Jin oppa risau sangat dan terus bawa aku ke Hospital.
Dia call Namjoon oppa untuk inform tentang aku.Bila aku sedar dari pengsan aku nampak omma tengah menangis. Aku dah pelik.
Flashback
"Omma.. Wae? " aku menyoal.
"Kamu ok? Kenapa tak bagi tahu omma yang kamu sakit? " soal omma sambil menangis.
"Alah.. Sakit sikit je.. Omma jangan la risau. Demam je kan" aku cuba senyum.
Omma menangis lebih teruk.
"Omma.. Dah la.. Jangan la nangis. Bukan nya ada apa apa pun"- aku cuba memujuk omma
"Bukan ada apa apa? Kamu masih belum tahu ke? "
"Tahu apa? Belum kut? Cakap la... Kenapa omma sedih sangat? "
"Kamu cancer stage 3. Omma bakal kehilangan kamu. Kamu satu satunya anak omma! Macam mana omma nak hidup tanpa kamu? Omma besarkan kamu dengan kasih sayang omma.. Tapi kamu akan tinggalkan omma bila bila masa je. Semuanya sekelip mata. Tolong la jangan pergi dari hidup omma. "
Aku tersentak
Aku akan mati bila bila masa je?
Aku kena kuat.
"Omma.. Mianhae.. Kalau ditakdirkan saya mati omma kena jaga kesihatan dan jalani hidup macam biasa. Tapi saya yakin yang tuhan masih berikan saya kebebasan untuk bernafas harini untuk bahagiakan omma. Jadi apa kata lepas saya keluar dari sini kita luangkan masa bersama? " aku menunjukkan senyuman.
" Baiklah.. Omma akan tunaikan segala permintaan kamu. Kamu lapar? Omma pergi beli makanan sekejap ya? Kamu tak pe kan? " tanya omma sambil mengelap air matanya.
"Ya.. Saya tak kisah.. "
Lepas Omma keluar..aku termenung memikirkan penyakit aku. Aku tergelak perlahan.
Aku rasa benda ni kelakar.
Sedar sedar.. Aku cancer stage 3, aku akan mati bila bila masa je. Semua benda berlaku dalam sekelip mata.
Kenapa aku tak pernah sedar yang aku ada cancer?
.
.
.
.Sedar tak sedar dah masuk tahun baru. Aku sekarang berumur 17 tahun.
Mereka semua masih disisi aku. Semuanya masih macam biasa tiada perubahan
Cuma kesihatan aku..
Cancer aku
Dah
Stage
4Aku tahu aku patut buat rawatan waktu aku masih di stage 3 tapi aku malas. Malas nak menyusahkan diri.
Aku tau semua manusia akan mati jugak. Beza waktu je. Antara tua atau muda.
Dan aku dah ditakdirkan untuk mati pada waktu muda.Semua masih belum tahu penyakit aku kecuali keluarga aku.
Memang jin oppa yang hantar aku ke hospital. Tapi dia masih tak tahu apa apa tentang penyakit aku. Dia ingat aku demam panas.
Thanks to doctor yang memahami aku. Walaupun aku tengah pengsan dia macam paham paham je perasaan aku yang aku taknak diorang semua tau penyakit aku. Jadi dia tipu Jin oppa.
I love you doc
.
.
.
.
.5/1
Aku ternampak Jiyeon unnie dengan Sehun sunbae dekat taman belakang sekolah harini.
Mereka nampak mesra.
Jiyeon unnie memeluk pinggang Sehun sunbae dan Sehun sunbae meletakkan tangannya di atas bahu Jiyeon unnie.
Tak silap aku Sehun sunbae sama kelas dengan Jiyeon unnie.
Aku rasa dia curang dengan kau.
Aku rasa bersalah dengan Jiyeon unnie sebab pemikiran Negatif aku ni. Tapi aku rasa dia memang curang dengan kau Taehyung.
Mungkin dia dah bosan dengan Taehyung?
Taehyung... Kenapalah kau minat senior? Kan masih ramai yang sama umur dengan kau..
Aku minta maaf.
Kalau betul dia curang dengan kau Tae..Aku tak dapat nak bongkarkan kebenaran sebab aku masih fikirkan perasaan semua orang.
Aku harap kau dapat bongkarkan kecurangan Jiyeon unnie dengan usaha kau sendiri?
Sincerely,
Your bestfriend
YOU ARE READING
YOU ➡ K.T.H
FanfictionAbout.. Penyesalan? Act. Author sendiri pun tak pasti story ni about what... Ni.. Macam luahan hati? Ada 10 chap je... Harap korang enjoy reading... Beginner author.