Hai Tae..
Aku nak buat pengakuan. Aku sebenarnya dah lama sukakan kau. Aku sukakan kau sejak kita menengah rendah. Tapi waktu tu aku tak pasti dengan perasaan aku. Ye la, kita masih kecil. Tapi bila dah lama lama.. Aku percaya yang aku memang dah jatuh cinta dengan kau. Tapi aku tak berani nak luahkan. Lagipun korang semua memang kenal aku sebagai seorang perempuan yang ganas. Perangai macam laki, suka mencarut dan sebagainya. Banyak pekara negatif yang budak perempuan tak patut buat. Sedangkan.. Korang semua idamkan perempuan yang lemah lembut dan comel. Lagi lagi kau Tae.. Kau siap ada ideal type. Kau nak yang berambut panjang, senyuman yang menawan, sopan santun, yang selalu pakai gown. Suka warna pink. Yang tersangat girlish bagi aku. Kau tau.. Aku kecewa dengan diri sendiri sebab aku takde satu pun dalam ciri ideal type kau. Aku ni 360° dari ideal type kau. Rambut aku paras bahu je. Senyuman aku tak menawan. Lagipun mesti kau dah jemu tengok senyuman aku. Yelah.. Dah setiap hari aku senyum:') sopan santun memang dah tak de dalam diri aku. Lompat sana lompat sini lari sana lari sini. Mencarut, cakap pun kasar. Kau nak pakai gown sedangkan aku memang tak selesa dengan gown. Aku suka seluar. Aku benci pink. Aku suka biru,hitam dan putih. Haish... Memang tak sama langsung. Ok kita tutup bab ideal type kau.. Kita fast foward okay? Maaflah kalau kau rasa surat ni lebih kepada diari aku.. Aku cuma nak kau tahu kisah aku.
Waktu kita 16 tahun dah masuk menengah tinggi,Kau tetiba rapat dengan aku..kau tahu perasaan aku macam mana? Aku rasa macam aku manusia paling bahagia dekat dunia. Kau selalu luangkan masa kau dengan aku. Bila aku tanya kau kata"aku saja nak rapat dengan kau.. Tak boleh ke? " sambil kau cakap tu.. Aku rasa kau bagi senyuman paling ikhlas dekat aku. Aku suka senyuman petak kau tu. Tapi bahagia yang aku rasa tu sekejap je..bila kau mengaku yang kau sukakan Jiyeon unnie kakak angkat aku. Aku baru sedar yang kau rapat dengan aku hanya sebab kau nak gunakan aku supaya kau lebih rapat dengan Jiyeon unnie. Aku terasa. Jujur aku kata aku terasa sangat. Lepas Jiyeon unnie tahu yang kau suka dia.. Korang couple..kau tinggalkan aku..kau mula jauhkan diri kau dari aku.. Yelah.. Kau dah dapat apa yang kau nak.. Betul tak Tae? Aku memang rindukan kau sangat. Tapi waktu kau tinggalkan aku tegapai gapai.. Jimin dan Jungkook yang ada disisi aku. Diorang faham aku. Kau tahu diorang kata apa?
"Walaupun kitorang tahu fizikal kau kasar macam laki, suka mencarut dan ganas sangat. Hati kau tu..kalau dah nama perempuan tu perempuan jugak. Hati lembut macam tisu.. Sebenarnya, kitorang sedar jugak yang kau ni sukakan Tae.. Sebab tu kitorang selalu tinggal korang berdua . Maafkan aku dan Jungkook kalau kitorang tak dapat jadi kawan yang baik. "
Waktu tu.. Aku menangis sepuas puasnya kat bahu jimin. Diorang berdua yang tenangkan aku. Jungkook tak puas puas bagi kata kata semangat dekat aku. Aku berterima kasih sangat dekat diorang.
Hari seterusnya aku hadapi macam biasa. Aku cuba buat happy bila depan kau dan Jiyeon unnie.
Ada satu harini.. Waktu kita keluar ramai ramai.. Kau ajak Jiyeon unnie untuk join kita. Aku sabar..aku masih berlagak ceria .. Tapi aku memang dah tak tahan waktu kau maki aku sebab aku terlanggar Jiyeon unnie sampai air tumpah.
Bukan aku sengaja langgar dia. Hobi oppa nak terjatuh dan dia tertolak aku.Kau maki dan tinggikan suara kau dekat aku dalam shopping mall.. Kau tahu.. Aku malu sangat. Semua pandang. Aku menangis sebab terkejut. Aku tak sangka sangat. Aku mintak maaf dekat kau dan Jiyeon unnie. Lepas tu aku terus pergi dari mall tu. Aku lupa yang aku naik kereta dengan korang. Jadi aku cari teksi. Kau nak tahu apa yang terjadi lagi?
Dompet aku tercicir dan dekat aku hanya ada kira kira 9000 won. Tak cukup nak bayar teksi. Jadi aku call appa aku. Dia boleh ambil tapi lambat sikit sebab dia ada meeting. Aku setuju untuk tunggu dia. Appa kata maybe dalam 1 jam lebih baru dia boleh sampai dekat mall tu. Appa suruh aku shopping dulu. Aku takut aku terserempak korang jadi aku buat keputusan untuk tunggu dekat depan mall tu. Baru beberapa minit aku dekat luar tu.. Tetiba hujan.. Aku lari berteduh dekat bawah bumbung bus stop. Lama sangat aku mula kesejukkan. Aku lupa lagi yang aku dah tinggalkan jaket aku dekat namjoon oppa. Aku cuba tahan kedinginan suhu waktu tu. Dalam 45 minit aku tahan kesejukkan sambil kena tempias hujan appa call aku.. Aku angkat phone dengan tangan teketar ketar..appa cakap lagi 25 minit dia sampai.. Aku cakap aku tunggu dia kat bus stop. Lepas tu tiba tiba semua gelap.
Aku terjaga.. Aku dah ada dekat rumah. Aku pelik.. Bukan aku dekat mall ke? Aku ingat aku bermimpi. Sedang aku berfikir omma masuk ke bilik sambil bawak talam yang berisi bubur. Omma cakap aku demam panas. Doktor peribadi keluarga aku dah check aku waktu aku pengsan. Aku hanya mengangguk. Omma cakap lagi yang appa jumpa aku tengah terbaring dekat depan bus stop. Ouh.. Aku pengsan dekat bus stop.. Jadi ianya bermakna kejadian kau malukan aku tu betul betul terjadi.
Hari seterusnya.. Aku tak kesekolah... Panas aku tak surut surut lagi.
Sampai la menjelang seminggu aku tak datang sekolah.Aku terpikir korang tak ingat aku ke? Korang tak kisah langsung pasal aku ke? Sedangkan kita dah kawan lebih dari 6 tahun. Mungkin bagi korang jangka masa 6 tahun ni masih tak cukup untuk aku jadi bestfriend korang.
.
.
.Aku dah sihat..aku dah mula ke sekolah. Jimin dan Jungkook orang pertama yang tanya kenapa aku tak kesekolah... Dan seterusnya disertai dengan BTS dan beberpa budak lain... Diorang semua rasa bersalah sebab tak dapat melawat aku. Tapi kau.. Kau tak kisah langsung pasal aku.. Aku rasa kau masih marahkan aku.
.
.
.
.Aku cari kau untuk mintak maaf. Aku cuba peluk bahu kau macam kita selalu buat ramai ramai.. Tapi kau tepis tangan aku dan tinggalkan aku.
Aku rasa kau dah berubah Tae..
Taehyung yang aku kenal dulu orang yang suka buat lawak bodoh.. Dan manja.. Sifat dia betul betul buat aku jatuh cinta dengan dia. Dia prihatin dan baik hati.
.
.
.Aku tahu kau suka baca komik dan main video game jadi aku belikan kau satu set komik marvel avengers dan 2 cd game untuk kau. Aku pilih taken and FIFA..boleh kita main sesama. Aku beli semua tu dengan duit simpanan aku sendiri.
.
.
.
.Aku bagi kau hadiah tu. Aku minta maaf sekali lagi.. Dan kau hanya mengeluarkan bunyi 'hmm' sebagai balasan. Sekurang kurangnya kau balas kan^_^.
.
.
.
.Hohoho..maaflah pendek.. Next chapter plaese👏..
*bow*
Mian kalau bosan...
YOU ARE READING
YOU ➡ K.T.H
FanfictionAbout.. Penyesalan? Act. Author sendiri pun tak pasti story ni about what... Ni.. Macam luahan hati? Ada 10 chap je... Harap korang enjoy reading... Beginner author.