"Hey...kenapa kamu pergi tinggalkan Omma sebelum kita sempat bercakap panjang? Sampai hati kamu mengabaikan omma demi bangtan. Penting sangat ke bangtan dalam hidup kamu? Omma dan bangtan.. Omma pasti kamu tak dapat pilih. Kenapa? Omma yang besarkan kamu. Bangtan tu hanya kawan!! Omma cemburu dan kecewa."Bangtan tersentak mendengar luahan hati Puan Bae.
Puan Bae cemburu?
Puan Bae melangkah ke arah kami.
"Ahjumma bagi kamu masa untuk bercakap dengan dia. Ahjumma nak pergi ke hadapan? Seokjin boleh tolong jagakan kan? "
"Ya,sudah tentu. " Seokjin.
Selepas bayang Puan Bae hilang mereka lekas lekas berdiri menghadap gambar perempuan yang telah pergi meningggalkan mereka.
"Aku minta maaf.. Aku yang buat kau mati. Aku pembunuh. Aku yang tolak kau sampai kepala kau terhantuk kuat.Kalau aku tak tolak kau mesti kita masih ada masa untuk bercakap. Aku minta maaf. Aku tak tau langsung apa apa yang kau tanggung selama ni. Aku selalu buat dingin dengan kau. Aku menyesal. Aku menyesal sangat. " Taehyung menangis teresak esak.
"Aku rindu kau. Aku nak kita macam dulu. Aku bangga dapat jadi bahu kau. Kau ialah perempuan pertama yang rapat dengan aku. Kau orang pertama yang... Yang.. Mian.. Aku cinta kan kau. Aku tak luahkan sebab aku tahu kau cintakan Taehyung. Mianhae.. Aku dah tak dapat menipu lagi. Kenapa kau tak pernah nampak usaha aku...kau selalu pandang Taehyung.. Aku cintakan kau. " jimin turut mengeluarkan air mata.
"Biar aku buat pengakuan jugak. Walaupun kau bukan perempuan pertama yang aku kenal..aku nak kau tau yang hati aku pun turut tepaut dengan kau. Sebab tu aku sanggup tolong Jimin kalau sesuatu perkara tu ada kena mengena dengan kau. Aku tak luahkan perasaan aku pulak.. Sebab aku tau yang jimin ada perasaan pada kau. Cara pandangan dia lain. Jadi demi persahabatan aku tanam rasa cinta ni. Kau patut bangga.. Tomboy tomboy kau pun... Dua orang lelaki dah cintakan kau dalam senyap. Weii.. Aku perasan yang kau semakin girlish. Aku jugak tau semua tu untuk Tae.. Aku cemburu dengan Tae. Aku minta maaf kalau tak dapat jadi kawan yang baik. " Jungkook bercakap sambil matanya tertutup. Perlahan lahan mutiara jernih itu menitik membasahi lantai.
Ahli bangtan yang lain semua bagaikan dalam dilema sendiri.
.
.
.
.
.
.
.Kami sangat sayangkan kau.. Maaf sebab aku tak perasan kehadiran kau dalam dunia percintaan aku.
Lepas kau pergi tinggalkan kitorang.. Baru aku perasan yang aku pun cintakan kau. Jadi ia nya bermakna kau tak bertepuk sebelah tangan.부고싶다...
YOU ARE READING
YOU ➡ K.T.H
FanfictionAbout.. Penyesalan? Act. Author sendiri pun tak pasti story ni about what... Ni.. Macam luahan hati? Ada 10 chap je... Harap korang enjoy reading... Beginner author.