•ONE•

71 5 0
                                    

"Di dalam sebuah hutan yang cantik tinggal seorang puteri kayangan dan pengawal istana....suatu hari puteri kayangan tersebut bersiar-siar di sebuah taman bunga..... berjalan punya berjalan puteri kayangan tersebut terlihat satu sosok tubuh manusia.....lalu puteri tersebut mendekatinya dannnn.."

'tingg......... tinggg.... pak atan ada kucing nama dia bingo...B.I.N.G.O'

"ishhhh alarm siapa yang menyanyi bingo bingo ni..... kacau la jiwa kacau "rungut aku
....aku tu sapa aku tu byul la....

aku bangun juga dari tidur walaupun malas.... aku nak tengok alarm sapa yang mengganggu tidur aku....

dan ya alarm aku yang bunyi hokokokoko.....

"dasar alarm tak kenang budi tuan sendiri.....huh dah la aku yang beri kau makan minum mandi dan yang sekutu dengannya.....tak kenang budi lagi haishhhh tunggu kau alarm tunggu"aku bermonolog sendiri....

selepas memarahi alarm yang tidak bernyawa byul dengan malasnya bangun dari katil kesayangan dan mencapai tuala untuk mandi dan bersiap ke sekolah.....hohohoh byul rajin ke sekolah contohilah byul...

"ermm sempat lagi tak nak jadi duyung dalam bath tub ehhh..."soal byul pada diri sendiri...

byul memandang jam dinding sekilas dan terus dia melangkah masuk ke dalam bilik air tanpa banyak soal....

"MAMPUS AKU DAH NAK PUKUL 7 PAGI MANA SEMPAT NAK ACAH JADI DUYUNG DALAM BATH TUB"bebel byul dari dalam bilik air....

Di VAMPIRE LAND,

"kamu harus pergi ke dunia manusia dan laksanakan misi yang telah saya berikan ...Faham!"

"tapi kenapa saya tuan..... tuan kan ada banyak lagi pekerja yang bagus..kenapa tuan tak pilih mereka saja"

"sebab saya lebih percayakan kamu... "

"tapi....."

"tak ada tapi tapi kalau kamu tak lakukan misi ini saya akan bunuh orang yang kamu sayang"

"MANA BOLEH TUAN BUAT SAYA MACAM NI!!!!SAYA ADA HAK SAYA JUGA!!"

"apa yang susah sangat kamu nak jalan kan misi nih....kamu hanya perlu ke dunia manusia sebagai bodyguard dan jalankan misi atau pun kamu memang nak saya bunuh orang yang kamu sayang"

"haishhh....ye lah tuan Bang Shi Hyuk saya pergi lakukan misi ini sebaik mungkin"

"bagus.... kamu boleh pergi sekarang"

*luar ofis bang shi hyuk*

"haishhh!!!!!!geram nya aku dengan orang tua tu.!!!!..nasib kau bos aku... kalau tak dah makan kasut aku nih....

dah la suruh buat misi mencari buku emas vampire apa entah..

lepastu nak kena jadi bodyguard manusia pulak dah la manusia tu jantina dia perempuan.!!!memang besar kecil besar kecil ja aku tengok orang tua tu....haishhh!!!"

soo hyung membelek biodata yang diberikan oleh bos nya tadi..

"so ni lah perempuan yang aku perlu jaga tu....ermmm cantik jugak....tapi perangai tak boleh blah..."soo hyung bermonolog sendirian....

soo hyung menutup file biodata tersebut dan terus pergi ke rumah perempuan tersebut dengan menggunakan kuasa teleportnya untuk menjalankan tugasnya sebagai bodyguard sekali gus menjalan kan misi mencari buku emas vampire...

Byul's house

soo hyung sampai ke alam manusia dan berada tepat di dalam bilik byul...

"herhh....ni bilik ke taman permainan....siap ada buaian lagi....chidish punya perempuan"kata soo hyung.....

"lalalalalala"

byul menyanyi kecil sambil melangkah keluar dari bilik air...

*klerk*

kedengaran pintu terbuka...byul melangkah keluar dan terpaku di hadapan pintu bilik air sebelum otak dia mencerna apa yang ada di hadapan dia.....

1.....2.....3

"ARGGGHHH!!!!OMMA ANAK SAPA DALAM BILIK BYUL NI!!!!! ARGHHHH!!"byul menjerit ketakutan lebih kepada menjerit pondan tercekik ikan shark doo doo dooo...

"senyap la kang orang dengar apa pulak diorang kata"soo hyung berkata dengan tenang setenang ikan di laut ehhh....

hamboii ni anak sapa nih suka suki ja masuk bilik orang dah tu buat muka tak bersalah pulak....aku lempang kang baru tau...

ehhh jap dia stranger.....dia nak rompak rumah aku ke....ke dia ni nak culik aku...arghhh...

ehh jap kenapa tangan aku dan kaki aku sejuk ni....

byul melihat kaki dan tangan nya baru dia sedar dia hanya memakai tuala yang hanya menutup dari dadanya hingga ke lutut.....

byul pandang kakinya ...kemudian dia pandang soo hyung....dia pandang kakinya lagi....dia pandang soo hyung...dannnn

"ARGHHHH!!!....."terkocoh -kocoh byul lari ambil baju sekolah dan lari masuk bilik air semula untuk pakai baju....

"sengal  larr perempuan ni..."kata soo hyung....

15 minit kemudian....

byul keluar dari bilik air dalam keadaan siap memakai baju sekolahnya....

byul lihat kearah soo hyung...

"amboii... suka suki nya dia ni tido atas katil aku....hamboii..."kata byul sendirian...

"ehemm...ehemm....kau sapa ehhh dah la suka suki ja masuk bilik orang....adab mana adab..."marah byul...

"whatever" kata soo hyung sambil bangun dari katil byul...

"so here aku perkenalkan diri lah ye...nama aku Kim Soo Hyung....umur aku 24 tahun....aku bodyguard yang akan jaga kau semasa omma dan appa kau ke luar negara....faham"... soo hyung memperkenalkan dirinya dengan cool sekali...

"erkkk.... faham faham....and kau dah kenal aku ann ...alahh mesti kenal ann anak park yang paling cantik dan gojes ...ehh sengaja puji diri sendiri pulak...hahahaa
.....by the way aku park han byul...selamat berkenalan"kata byul sambil mengikat rambutnya di hadapan cermin.....

'eleh minah ni lempar dalam longkang baru tau ...herhh'...kata soo hyung dalam hatinya.....

Byul melihat jam yang ada di pergelangan tangan nya dan serta merta mata nya membulat....

"HOMAIGOT7.!!!aku dah lambat.... palli soo hyung bawa aku ke sekolah....!!!!"byul memberi arahan seraya menarik tangan soo hyung untuk menghantarnya ke sekolah......

~~voment juseyo~~

cerita ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau pun sudah tiada...

semoga terhibur...

yang kiut,
wani★

{H} WHO ARE YOU??Where stories live. Discover now