FIVE

31 3 0
                                    


"A B C D E F G H bla bla bla bla"

Byul menyanyi kecil lagu huruf huruf yang pernah dia belajar sewaktu dia berumur 4.5 tahun dengan girang sambil menuruni tangga

Byul membelok ke kanan apabila sampai di tingkat bawah rumahnya dia menuju ke bilik soo hyung merangkap bodyguardnya untuk menanyakan sama ada dia mahu makan atau pun tidak..hesteg byul prihatin contohi byul

Apabila sampai di hadapan bilik bodyguardnya byul membuat aksi terjahan masuk tanpa adab ke bilik orang... Apakesah ni rumah dia ikut suka la katanya ...

"SOO HYUNG KAU NAK____...aikkk mana hilangnya soo hyung ni takkan keluar rumah tak bagi tahu aku dulu...... Amboiii dia buat rumah aku hotel gamaknya masuk keluar ikut suka hati limpa pankreas usus kecil dia saja ehh.. "bebel byul dengan jayanya... Well dengan jaya la dia dah buat kerja membebel ni sejak dia tak dilahirkan lagi....

"hehh biarkan je la dia tu... pandai la dia cari makan sendiri yang penting aku tak mati kelaparan....amari kita teruskan misi kita di dapur"byul berjalan keluar dari bilik soo hyung dan meneruskan kembali misinya yang tergendala....

"okeh harini byul nak masak ramen tapi bukan biasa biasa... ini ramen spesial.... Dah sedia? "

Readers:DAH!!!!*menjerit berjemaah tepi telinga author*

Byul:gud job eberyone gud job!!* bagi thumb up kat readers*

*author dijumpai pekak seminggu selepas kejadian itu*

ok jom kembali ke acara memasak bersama byul

Byul:author kamera ok dah ka nak shoot cepat aku dah lapar*perut bunyi kreukkk* heheh

Author:ok dah cepat la readers nak tau resipi ramen spesial kau tu

Byul:okeh sayang sayang saya harini byul akan mengajar cara memasak ramen

Readers:*tepuk tangan bagai nak rak*

Byul:okeh sediakan bahan bahan.. Telur, sosej, ayam, cheeseee, air suling ehh ehhh silap pulak.. air paip haahahahambar... DAN BAHAN YANG PENTING IALAH RAMEN!!!!!!!!!!

"Okey mula mula kita masukkan ramen ke dalam air hah kau jangan lupa buka api kalau tak tahun depan malam raya haji kau tak boleh makan lagi...

Lepastu kau masuk kan ayam yang kau hiris kecil kecil sebesar kuman tau kalau besar dia taknak masak sebab dia shy shy shyton... Ouh jangan lupa sosej pun rebus bersama ya jangan pisah kan mereka ya...

Kalau periuk tak celuih kau sumbat jugak bagi celuih bukan masalah aku kalau kau guna periuk kecil... Lepastu kau tutup periuk nak bagi masak cepat la katakan...

Sementara tunggu tu kau boleh la bersenam dulu sebelum kau menambahkan kalori dalam badan kau

Kalau kau rasa ramen kau dah masak boleh la masukkan perencah dia...

Masukkan garam, gula, ajinamotoysuku, sirap sikit bagi nampak macam pedas gituh nak rasa masam masam letak sesudu sunquick nak lagi sedap letak air kordial oren +manggo.... Perhhh

Kau gaul gaul bagi sekata lpeas dah sekata hidang la untuk diri sendiri yang poreber elon huehuehuehe.... SIAP... (kalau kau nak cari penyakit kau buat la ramen guna resipi nih hahaha jangan kau try bebetul kat rumah)

Korang sempat tak salin resipi yang aku bagi...senang macam makan kacang je....

Readers:SEMPAT!!!!* jerit berjemaah tepi telinga soo hyung*

*soo hyung dijumpai terdampar sepi lepas kejadian itu*

"heheheh siap jugak ramen spesial aku fuhhh nampak sedap!! Ajom makan"byul menikmati ramen yang dimasaknya bersama readers sebwntar tadi..

"bismillahhirohmanirohim.... *suap ramen ke dalam mulut*uhuk uhuk uhuk wuishhhh sedap jugak *peluh memereciks dekat dahi dan landing atas ramen sebagai penambah perisa*"byul tak nak mengaku yang
ramen yang dia masak rasa teruk seteruk rupa bulu kaki byul.....

Selepas byul makan masakan dia yang amat teruks dia bangun untuk membersihkan segala kuman yang ada pada periuk yang dia guna.... Hesteg byul rajin hesteg byul tak malas

"alhamdulillah omma dapur omma sihat walafiat lagi....heheheh tak sangka pandai jugak aku memasak lepas belajar aku nak jadi chef la... "kata byul dengan perasan nya bak kata pepatah masuk longkang keluar sendiri ehhhh...

Sementara itu,
Di vampire land,

"hah boss kenapa panggil saya ke sini nih?? "tutur soo hyung dengan menyampahnya... Dia masih tidak berpuas hati dengan boss nya itu asyik memaksa dia aja...

"berani kau bercakap macam tu dengan aku ya... DUDUK!!. "bang shi hyuk memberi arahan kepada pekerjanya itu...

Soo hyung akur dan duduk di kerusi yang di sediakan berhadapan dengan boss nya itu...

"aku panggil kau ke sini untuk beritahu kau yang kau ada 19 hari saja untuk berada di dunia manusia dan mencari buku emas tersebut... "tutur bang shi hyuk dengan lancar dan pastinya memeranjatkan pekerjanya itu...

"APAKAH!!!!!.....kenapa bos tak bagi tau awal awal!!haishhhh... Kalau saya tak berjaya cari dan melebihi 19 hari saya tinggal kat dunia manusia apa akan jadi???? "

"kau tau kan soo hyung yang vampire tidak boleh terdedah kepada matahari... Kau pun sekarang hanya dilindungi dengan baju yang kau pakai tu...

Dan kau hanya diberikan tempoh 19 bebas makan seperti manusia dan tidak bergantung sepenuhnya kepada darah sepertimana kau disini...tapi kau still perlukan darah di alam manusia...

Jika kau tidak pulang kau mungkin akan mencederakan manusia untuk mendapatkan darah mereka.... Banyak risiko kalau kau tidak pulang dalam masa 19 hari.... "ujar bang shi hyuk dengan muka yang serius terpapar di mukanya...

Soo hyung termenung seketika selepas dia mendengar penjelasan majikannya itu... Tak sanggup rasanya dia nak mencederakan manusia hanya semata mata untuk memenuhi keperluannya... Dia nampak saja tidak berperasaan tapi dalam hatinya tiada siapa yang tahu...

"jangan sia siakan masa yang ada guna sebaiknya 19 bukan masa yang panjang cuba sedaya upaya untuk mencari buku itu"ujar bang shi hyuk memberhentikan lamunan soo hyung..

"baiklah saya akan cuba sedaya upaya.."ujar soo hyung dengan ragu ragu...

"bagus kamu boleh keluar sekarang.... *teringat sesuatu* ouh yaa lupa nak bagi tau kau kena berhati hati di dunia manusia banyak musuh kita mencari darah vampire sejati macam kau"ujar shi hyuk...

"baik"

Soo hyung keluar dari pejabat yang serba mewah itu ...

'gilakau 19 hari sempat ka dengan kena berhati hati lagi aduhhh seram nau"ujar soo hyung dalam hati kecilnya

Soo hyung ingin ke suatu tempat dahulu sebelum pulang ke rumah byul... Dia langsung tidak kisah akan byul yang keseorangan dia hanya mahu bertemu seseorang yang dia sayangi sebelum pulang ke dunia manusia...

TBC~

Cerita ini hanya rekaan semata mata..

Note:jangan tiru resipi ramen byul kalau nk hidup...>_<≧∇≦

Yang berbahagia,
Waney

{H} WHO ARE YOU??Where stories live. Discover now