18*2

39 9 0
                                    

"HUH HUH HUH"byul melepaskan lelah nya selepas dia duduk di tempat duduknya...

"kau kenapa weh macam baru lepas kena kejar dengan abang jad tukang kebun sekolah kita ja.... "tanya Ha Young yang pelik melihat kawannya yang berpeluh umpama baru mandi itu.....

"panjang ceritanya wehhhh.....HUH HUH HUH... "beritahu byul yang masih keletihan itu..

"cerita arr nak tahu jugak..." pujuk hayoung supaya byul memberitahunya apa yang terjadi...

"ok baiklah kau tengok atas" arah byul kepada ha young..

Ha young dengan muka blurnya mula pandang siling kelas mereka..

Maka keluarlah awan memori byul...

Author pov,

Selesai acara tarik menarik antara soo hyung dan byul maka bermula la acara kayuhan basikal antara byul dan soo hyung..

Byul mara kehadapan mendahului soo hyung dan dia terus mengayuh dengan sekuat hatinya.... Tapiiiiiii

Apakan daya bak kata pepatah kaki byul tidak berbau.... Byul tersungkur di atas jalan kerana tersadung tahik lembu pak jamal jamaludin.....

Soo hyung melihat insiden ini sebagai satu peluang dia terus memecut dan memecut bagai tiada hari esok.... Dan ya dia berjaya memintas byul.... Dia ketawa bagai nak rak apabila melihat kesakitan yang dialami byul tanpa ada rasa kasihan untuk tolong byul...

Tapi byul tidak ambil hati dengan ketawa soo hyung itu dia bangun dengan semangat baru.... Lalu dia mengayuh basikal sekuat hati dan terus memecut ke pagar sekolah......

"yeayyyy aku menang yessa." rai byul dengan gembiranya..... Byul acah acah terharu nangis bagai nak rak depan
pagar...

End author POV,

"hah begitulah ceritanya"ujar byul selepas penat teroback cerita pagi tadi......

"wahhh panjangnya... So betul la rumor tu?? "tanya ha young yang meminta kepastian...

"rumor?? Rumor apa?? "byul sememangnya blur rumor apa pulak ni...

"alaaa rumor yang kau dengan abang jad tukang kebun tu la.... Kan ada rumor kau suka abang jad tu??  So betul ke?? " terang ha young meleraikan kekeliruan byul sebentar tadi...

"errkkk apakah tak ehh rumor tu tak betul dia yang suka aku bukan aku suka dia ....apa kelas suka budak cenggitu"amboiii riak nya kau menghina orang ehh byul....

Byul:*lompat keluar dari penpik
           Murahan author* ehhh kau...     
            Aku tak riak pun ok kau ja
            melebih....

Author: biar arr penpik aku kot kau
                tau apa dah blah belakon
                sana

Byul:eiii pompuan ni ha young tahan
          aku ha young jangan sampai aku
          lunyai kan dia ni kang sampai
           chap ni ja readers leh baca...

Ha young di penjuru sana berbisik 'jangan libatkan aku ehh dalam hal rumah tangga korang'

Author:aku bukan lemongrass ehh
              dah la malas aku layan
              pelakon macam kau pegi arr
              belakon sana* tolak kepala
              byul supaya masuk balik
              penpik murahan beta*

"kau ni dah dah la tu gaduh dengan author tu kesian dia tau tak"ujar ha young yang memihak kepada author.. *author sayang anda amuahhh*

"dah la aku nak tanya ni kenapa kau tetiber tanya aku pasal rumor tu and nak tanya jugak mana si ha neul ni asyik curi tulang tak nak belakon ja ni aiiii.. " serangan soalan bertubi tubi*suara boboiboy*

"tak la tadi kau cerita kau kena kejar dengan abang jad tu yang kau peluh peluh macam mandi ni.... And untuk soalan kau mana haneul tu...aku nak bagi tahu yang ha neul demam dia tak datang... "ujar ha young dengan panjang lebar juga...

'aku ada cerita ka yang aku kena kejar dengan abang jad...... *tetiba teringat sesuatu* ouhhh betul la yang awan memori tu readers saja yang tahu...

Dekat ha young aku cerita benda lain... Iya la malas nak bagi tahu aku ada bodyguard poyo.... '

"ouhhh ha neul demam ka kenapa aku tak tahu pun huhuhu sian dia... Baru nak ajak dia cuci mata harini" byul meratapi kesedihan kerana harini tiada orang yang nak menggila dengan dia bila jumpa abang abang hot auchhh

"dah la nak mula kelas dah ni baik kau bawak keluar buku siap siap... "tutur ha young kepada rakan karibnya itu...

Byul pun mula bersiap sedia untuk belajar...

Skip~~~

Soo hyung POV,

"amari mulakan misi mencari buku emas.... Hwaiting soo hyung kau boleh aja aja aja"jerit soo hyung untuk memberi semangat kepada dirinya sendiri...

Setelah 1 jam 15 minit,

"huwaaaaaa ni dah kedai yang ke seratus dah ni.....tak jumpa jumpa jugak macam mana ni ayoooooo"ujar soo hyung seorang diri di hadapan kedai buku yang ke seratus dia masuk....

"takpa soo hyung kau masuk satu saja lagi kedai then kalau tak jumpa jugak balik saja la.... "

"kau dah penat kan soo hyung balik je la tido kan lagi baguss"

"arghhhhh aku tak tahu nak ikut cakap siapa ni *pegang kamera *apa anda punya pilihan patutkah saya balik atau masuk satu saja lagi kedai "ujar soo hyung yang cuba berkomunikasi dengan readers...

Setelah aku memikirkan perkara itu sudah penat aku memerah otak akhirnya aku buat keputusan nak masuk satu saja lagi kedai....

Sampai di satu kedai macam biasa aku baca nama kedai tersebut...

PENAT MENCARI KE HABANG(╯3╰)

Dia macam menghina aku saja.... Aiiii hot hot aii

Aku melangkah masuk dan terus aku geledah semua tempat.... Atas rak bahagian ilmiah sudah... Bahagian kanak kanak sudah.... Bahagian buku dewasa (*´∇`*) sudah.... Dalam toilet sudah bawah tapak kasut cashier sudah.... Huwaa mana lagi nak cari ni....

Ahaaaa...💡

Aku menyelak rambut afro cashier yang berdiri tegak dekat kaunter tersebut..... Ala habang ni macam nak menyanyi lagu negaraku pulak....

Habang cashier tu pandang aku dengan pandangan 'kau dah lama hidup ke nak rasa kaki aku tak'

Perlahan lahan aku jauhkan diri dari dia... Pehh seramm....

End soo hyung POV,

Setelah dia give up nak cari buku emas itu dia membawa diri pulang ke rumah byul dengan hati yang lara....

TBC~~

Heyy setelah sekian lama x hapdate.... Ini dia beta hapdate jugakkkk....

Support ehhh...

Cerita ini tiada kena mengena dengan mana mana manusia atau serangga atau alien sekali pun.

Maaf kalau hambar terukk

Sekian enjoyy,

                           Yang selalu tak da idea,
                                    Woneyyyyyyyy..

{H} WHO ARE YOU??Where stories live. Discover now