"omma!soo hyung balik ni... Mana omma? "soo hyung melangkah masuk ke rumah banglo yang tersergam indah di teratak vampire 1...."Omma?? Aik mana pulak insan terchenta aku nih takkan la pergi membawang tak balik lagi... Dah malam ni... "soo hyung bercakap sendirian sambil mencari omma kesayangan nya..
Habis semua tempat di geledah nya dekat dapur sudah, bawah sofa sudah, bawah katil sudah, dekat bilik air sudah, atas bumbung sudah, dalam pasu sudah, atas pokok pun sudah.... Hadehhh mana lah omma soo hyung ni main sorok sorok dengan readers ka?? ≧∇≦
Soo hyung mengelap peluh yang turun dari dahinya ..
"wuishh penat jugak cari omma aku nih.... Hik omma ni orang balik sebab rindu dia,boleh pulak dia hilang menci(mood gedik dia on dah) "ujar soo hyung sambil menghentak kakinya hesteg soo hyung dedik mohon lempar dalam sungai...
"woi woi jangan sesekali kau menghentak kaki sebegitu di rumah beta"kata sesorang dari arah dapur rumahnya...
"OMMAAA!!! "jerit soo hyung apabila dia mendapati gerangan yang memarahinya tadi ialah ommanya
Dia berlari dengan slow motion ke arah ommanya dan terus memeluk ommanya....
Maka mulalah drama tak berbayar oleh anak beranak itu...
"alololo anak ucuk ucuk omma ni kamu sihat ka,ok ka kamu di dunia manusia, cukup tak makan,baju cukup tak nak pakai, bekalan darah ada lagi, ok ka kerja boleh buat tak?? "tanya omma bertalu-talu...
'tak tau aku nak jawap yang mana satu soalan omma banyak sangat.... Tapi tak apa sekurang kurangnya aku tau omma prihatin tentang aku auchh...'bisik hati besar soo hyung
"sihat aja omma....omma jangan risau soo hyung ok aja di dunia manusia... Makan,pakai pun cukup... Tapi tu la kerja tak berapa memuaskan untuk hari pertama ni... Ermmm"soo hyung membuat muka seposen minta simpati ommanya... Cuihhh ingat comel...
"laa kenapa dengan kerja kamu? "tanya puan kim(aku guna puan kim la ehh untuk omma dia kalau nak type omma soo hyung panjang sangat hueheuhe)
"hari pertama lagi soo hyung dah lupa nak ambik anak majikan yang soo hyung kena jaga tuh balik dari sekolah... .. Habis dibebelnya soo hyung omma... Kesian kan soo hyung"soo hyung mencebikkan mukanya supaya dapat memancing lagi simpati omma nya...
"hah tudia la dulu omma cakap dah kat hang keja ja dengan hyung hang kat syarikat yang appa tinggaikan ....kita bukannya tak kaya,kaya ja hang kedegaq nak keja sendiri jugak...padan la muka hang.!!"hah tudia keluar dah loghat utara puan kim bukan beshe beshe.....
"alahhh omma ni bukan nak saport anak sendiri.... Soo hyung bukan nya pandai nak jadi CEO -CEO ni.... Lagipun masyuk apa gaji soo hyung siap boleh beli 10 biji ysuku tau... "ujar soo hyung tak mahu mengalah ada unsur unsur yang berbaur riak di hujung percakapan dia.... Hesteg byul dan soo hyung 5 kali 2
"iyalah... Iyalah kamu saja yang betul... Dah la malas dah omma layan kamu..... Hah ni kamu dah makan ka soo hyung... Kalau tak jom la omma masakkan.... "ujar puan kim dan terus berlalu ke dapur tanpa menunggu jawapan anak terunanya itu...
"nak omma nak makan masakan omma!!! "jerit soo hyung dengan gembira... Dia berasa sudah lama tidak menikmati masakan omma nya padahal baru sehari dia tak pulang... #dramaking
Skip~~
"soo hyung tidur sini aja lah malam nih esok omma gerak awal pagi... Boleh kan??? " tanya puan kim sambil memerhati anak teruna kesayangan nya itu makan....
"ermmm oleh ugak mma... "ujar soo hyung dengan mulut yang penuh dengan makanan.....dia bukan makan tapi mengkedarah... Teruk sungguh perangai anak sapa la....
Puan Kim:anak aku tu yang kau mengata bagai nak rak
Author:hehhehe minta maaf puan*lari masuk dalam stor*
"makan tu jangan gelojoh sangat... Tengok habis muka hensem anak omma"kata puan kim sambil mengelap sisa makanan di tepi bibur anak nya.... Hesteg soo hyung anak manja bluerkkk...
Dunia manusia,
Byul berada di dalam biliknya dia mahu menyiapkan kerja sekilah yang diberi
"wuish cepatnya masa berlalu aku rasa aku makan tadi baru pukul 2.30...ni napa tiba tiba pukul 8.30 ni...ahrgg biarlah yang penting sekarang ni aku nak siap kan kerja sekolah ni.... "byul bertutur sendirian... Aku dah kata byul suka cakap sensorang
Kalau letak dia dekat depan warung acik joyah superb janda anak kembar lima mesti dua saat kemudian dia duduk dalam tanjung rambutan punya...
"haishh author author nak tumpang femes pun agak agak la takkan femes punya kau heh!"byul berkata dengan dengkinya
Author:riak takbur kan kau ni menyampah...
Byul:whut eber! *jeling author jalan masuk penpik murahan author balik*
"heh malas aku layan author yang perangai kalah embrio yang sedang berkembang.... Dah aku tengah hangin satu badan ni dengan soo hyung hilang tak balik balik... Apa yang susah sangat kalau tak da nombor fon aku tinggal la nota... "bebel byul kali ke-16372920
"dari aku pikir pasal diorang berdua biar aku buat keja skool bagi siap esok boleh bodek cikgu pergi tengok perlawanan bola keranjang..... Hehhehe mana tau jumpa jodoh...."byul bertutur sendirian lagi.... Sesungguhnya author sedih tengok byul poreber elon... Readers ada ka nak teman dia....
Selepas byul selesai membuat kerja sekolah yang diberi dia pergi ke bilik air untuk melakukan rutin sebelum tidur.... Korang patut contohi byul dia seorang pembersih... Dan aku tak tau kenapa aku memuji dia..... Hesteg author kena sampuk dek byul...
Selepas selesai rutin dia sebelum tidur dia terus berlalu ke katilnya dan merebahkan badannya dan tidor(banyak nau 'dan'ya)
Dan tidak lupa juga byul baca doa tidur sebelum tidur bak kata pepatah omma nya kalau tak baca doa sebelum tidur ada something yang akan memerhati anda....
Byul takut diperhati.. Byul dengar kata omma.. Byul anak baik... Contohi byul...
TBC~~~
Idea kekurangan otak tepu wehhh
Aku tau chap kali hambar terokss jadi maafkan la beta...
Moga terhibur
Sekian
Yang berhormat,
Waneyhue$
YOU ARE READING
{H} WHO ARE YOU??
Fantasy"Oh.My.Gucci!!!! sapa kau hah!??!!!suka suki ja masuk bilik orang....Adab mana adab!!" "Whatever...*pokerface*" Start:lama dah aku start benda ni tapi Itulah selalu tergendala End:i dont know nan molla Enjoy sekian