Koridor kelas,
"weh byul kau nak tahu tak?"tanya ha young dengan muka penuh teruja .....
"hah apa nya?? "tanya byul dengan nada yang malas... Entah kenapa harini dia macam tadak mood nak bercakap maybe sebab awal pagi tadi dia dah buat senaman extreme kot....
"semalam aku lalu la depan rumah acik cleaner janda anak enam tu ...kau tahu aku nampak pak seman pak guard sekolah kita ni tengah ngintai acik cleaner tu buat tiktok perhhh padu beb acik cleaner tu gelek sorang sorang dalam tandas.... "cerita ha young dengan semangat waja nya....
"wahhhh siyes la... Kau tengok tak berapa view dia dok gelek gelek kat tiktok tu???"soal byul dengan muka teruja nya mood dia yang malas bercakap tadi entah dah terbang ke mana...
"ehhh tunggu lagi ofkos la aku tengok...."ujar hayoung
"berapa weh banyak tak... Boleh lawan view acik kedai 7e tu tak?? "tanya byul lagi
"banyak la jugak tapi tak boleh lawan acik kedai 7e tu la... View acik cleaner tu dalam 2 juta view je... Acik kedai 7e tu 10 juta view dia still menang la... "
"perhh banyak ehh view dorang nanti kau send video acik cleaner tu kat aku ehhh nak jugak aku tengok
Apa apa pun acik cleaner tak boleh lawan acik kedai 7e la mana taknya dia buat video lagi gempakss... Kalau tak silap aku acik tu buat video kiko challenge kan??"ujar byul dengan panjang lebar nya plus soalan yang ditujukan kepada ha young...
"kiko ka kiki challenge weh?? "tanya ha young yang konfius dengan byul...
"kiko la yang challenge buat aksi superman sambil bawak kereta tu... Hampir arwah acik tu nasib umur panjang..."terang byul bagi menghilangkan kekonfiusan ha young tadi...
"haah betul la... Berani betul acik tu seram aku tengok video tu..acik tu viral kan dengan video tu sebab aku ada nampak dia pergi cerita 'motif pulak kau viralkan aku '."ujar ha young yang masih lagi gerun dengan aksi ngeri acik kedai 7e...
Sedang mereka berdua berbual tiba tiba ada seseorang yang mendekati mereka...
"ermmm hai byul... Hai hayoung.. "ujar seseorang yang masih di misterikan..
Serentak byul dan hayoung berpusing 480° ke arah orang yang menegur mereka
"errr ya siapa ehh kau ni... Napa cari kami berdua"byul memberanikan diri dia bertanya kan kepada sesorang yang masih dimisterikan itu...
Yela kena berani nak harapkan ha young dia kan anti dengan lelaki sampai esok pun dia tak akan keluar suara kalau suruh dia yang tanya seseorang yang masih dimisterikan itu..
"errr saya jung lee woo dari kelas 6 intan payung permata 1 dan saya juga pemain bola keranjang"ujar seseorang yang sudah dikenal pasti yeayyyyy...
"ohhhh jadi kau nak apa dari kitaorang?? "tanya byul yang masih tidak jelas dengan tujuan lelaki dihadapan mereka ni...
Tak pernah kenal tak pernah nampak tiber je datang jumpa dah kenapa...
"ermmm saya sebenarnya nak tanya awak datang tengok tak perlawanan bola keranjang petang nanti.. "ujar lee woo dengan perasaan bahagia nya..
"ehh ofkos la kitorang pergi tengok iya la bukan selalu nak boleh usya lelaki ensem hehehhehe"byul menjadi ulat bulu yang naik daun selepas dia menutur kan ayat tersebut...
Euuu byul gedikk mari sepak dia berjemaah.."ouhh kalau macam tu bagus la ....saya minta diri dulu" lee woo pergi meninggalkan mereka berdua dengan perasaan yang hiba.... Sakit hatinya seperti hatinya ditusuk sembilu dan dihiris hiris dengan pisau cake.....ayat cliche derr
"erkk kenapa dengan dia weh ha young?? Muka sedih jer tadi bukan main senyum lebar sampai ke belakang kepala sekarang sedih pulak" byul yang tidak faham dengan situasi itu cuba merungkai satu persatu persoalan di mindanya...
"lel kau tak tahu ka kan senior lee woo tu minat kau... Dari awal tahun lagi dia dah suka dekat kau,kau je yang blur tak habis habis" ujar ha young setelah sekian lama dia berdiam diri...
"lahh ya ka ....mana aku tahu... Aku bukan berminat nak bercinta cinta bagai ni... Whateber la i dun care" byul sejujurnya buta tentang cinta dia lebih memilih solo dari taken bagi nya hidup solo lagi best bak kata jeng jeng dari kumpulan hitam merah jambu im going solo lololololo...
SKIP~~
Setelah tamat sesi persekolah byul berjalan seorang diri menuju ke pintu pagar...
Dia mahu memberitahu soo hyung yang dia akan balik lambat hari ini...
Dia menunggu dengan sabar di tempat menunggu bas...."weh minah sini la!!"ujar soo hyung sambil menunggu byul di bawah pokok yang rendang depan sekolah byul...
Byul dengan semangat yang membara berlari sekuat hati ke arah soo hyung... Melihat keadaan muka soo hyung nampak macam dah lama dia tunggu byul disitu tapi kenapa byul tak nampak dia pun tadi... Hahh dia main hide and seek kerr... Hahh cuak tak cuak hahhh ok mari sambung cerita
"weh soo hyung aku nak beritahu kau ni harini aku senarnya balik lambat sikit lupa pulak nak betitahu kau pagi tadi hehehehheh"byul tersengih macam kerang busuk selepas memberitahu kepada bodyguardnya...
"HAH!!!!! APADIA KAU BALIK LAMBAT!!!! WEH KENAPA KAU TAK BAGITAHU AKU WEH!!!!EIIII KECIL BESAR KECIL BESAR JA AKU TENGOK KAU NI AIIIIII!!"maka tercetus la pergaduhan mini di hadapan sekolah..
"alaaaa sorry la bukan aku sengaja pun kira fair and square and lovely la... Kemarin kau lupa ambik aku kan harini aku pulak yang lupa kira adil laa... "byul masih tidak mahu mengalah dia mengunkit kisah silam...
"ARGHHH TAKDE TAKDE KAU TAHU TAK AKU DATANG SATU JAM SEBELUM KAU BALIK DARI SEKOLAH SEBAB AKU TAKUT KAU DUDUK SORANG PASTU NANTI KAU BEBELKAN AKU.. DAH LA TAKDA TEMPAT DUDUK YANG TEDUH UNTUK IBU BAPA ATAU PENJAGA YANG DATANG AMBIL NASIB ADA POKOK NI JUGAK KALAU TAK TERBAKAR AKU.... LEPAS NI SURUH PENGETUA SEKOLAH KAU BUAT TEMPAT UNTUK MENUNGGU SENANG TAKDE LA IBU BAPA DATANG KULIT WARNA PUTIH BALIK WARNA HITAM.. "bebel soo hyung yang masih panas hati dengan byul...
"okok aku minta maaf yer aku salah.... Maaf kan la aku bukan aku sengaja lupa.. Maafkan aku tau.... Ni boleh kan aku balik lambat? "byul akhirnya mengalah..
"hmm...pergi la "ujar soo hyung yang memberi kebenaran untuk byul pulang lambat...
"ok terima kasih nanti pukul 6 petang datang ambil aku tau.. Byee!! Balik hati hati..!! "ujar byul sambil berlari masuk kembali ke sekolahnya
TBC~~~
Heyyo anda anda sekalian maaf la sebab dah lama tak hapdate.... Beta x dak idea guyseuu... And maaf jugak atas kehambaran chap ni okeh.. Beta dah buat sehabis baik untuk chap ni huhuhu
Thanks kepada yang baca jangan la jadi silent reader vote dan comment la tauu
Yang telah menghapdate
Walaweiii
YOU ARE READING
{H} WHO ARE YOU??
Viễn tưởng"Oh.My.Gucci!!!! sapa kau hah!??!!!suka suki ja masuk bilik orang....Adab mana adab!!" "Whatever...*pokerface*" Start:lama dah aku start benda ni tapi Itulah selalu tergendala End:i dont know nan molla Enjoy sekian