The football match.

35 3 0
                                    

 Heey X,

Vandaag was het weer zo’n dag, Victor (m’n broertje)had m’n boek afgepakt die moest lezen voor school en alle bladzijden één voor één eruit gescheurd. En natuurlijk hij had niks gedaan, want ik had gewoon uitgelokt. En op school kwam Claire weer eens naar me toe, ze was me weer nodig, of ik nog even kon helpen om wiskunde uit te leggen, we hebben ja dat wiskundeproefwerk die heel vaak meetelt en belangrijk is voor je examen, ja ja VWO 6 is niet echt aardig voor ons hoor. Bij mentoruur hadden we het over gescheiden ouders. Iedereen ging gelijk mij weer aankijken, alsof ik de enige ben met gescheiden ouders. Natuurlijk moest Scholten er weer op in gaan, van waarom zie je je vader niet meer en zou je hem wel willen zien. Ik zei maar dat ik hem niet wou zien. Gelukkig ging hij niet verder vragen. Maar ik zou hem eigenlijk wel willen zien en meer over hem willen weten, maar ik durf het niet te vragen aan m’n moeder. Maar ik moet gaan slapen, want ik moet morgen om 8 uur al op de parkeerplaats zijn voor de voetbalwedstrijd.

Love, Sharon.

‘Heey Slaapkop, we wachtten al op je!’, roept Cas m’n trainer vanaf de parkeerplaats naar me terwijl ik er aan kom lopen. Ja ik sta bekend als de slaapkop in m’n team. Ik ben altijd als laatste bij de parkeerplaats of kleedkamer, omdat ik gewoon nog slaap. ‘Ja, sorry kan ik er wat aan doen dat we er al om 8 uur moeten zijn. Normaal slaap ik tot 1 uur of zo.’, zeg ik terug terwijl ik naar de auto’s toe ren. ‘Okay, iedereen is er. Instappen dames.’ Iedereen had al weer afgesproken bij wie ze gingen zitten. En ik blijf weer zoals altijd over. ‘Sharon, je kan nog wel bij ons komen,’ zegt Naomi. Naomi is altijd het aardigst tegen me. Terwijl we gaan rijden komt er Little Things op. Ik word opeens helemaal spastisch in m’n hoofd. 1. Ik ben een Directioner en 2. Little Things komt niet zo vaak op de radio.  M’n hele team is een team uit One Direction haters. Ik ben dus zelf wel een directioner, maar dat weten ze niet. Ik durf het niet te vertellen, bang om m’n imago kapot te maken. En nee, normaal zou dat me ook niet uitmaken, maar nu wel. Ze accepteren me tenminste. Ze houden allemaal van Nirvana, Arctic Monkeys en Red Hot Chili Peppers en zo. Niet dat ik hun niet leuk vind, dat absoluut niet, maar ik vind One Direction gewoon leuker. ‘Uitzetten, Ron nu,’ schreeuwt Rose door de auto. Jade haar bijnaam is Ron, want ze lijkt op Ron Wemel uit Harry Potter. Ze lijkt niet op een jongen of zoiets. Maar ze heeft ook rood haar en is niet zo handig, dus tja.

Na een tijdje rijden komen we bij de tegenstanders. ‘Okay dames. Direct om kleden en een beetje snel want we zijn eigenlijk te laat.’ Zegt Cas tegen ons. Naomi en ik pakken de tas met kleren en rennen dan achter de andere meiden aan, richting de kleedkamer. Als we de kleedkamer in komen, staat iedereen al te wachten op hun kleren. Terwijl iedereen zijn shirt met het goede nummer krijgt en goede sokken en broekje. Komt er nog een team in de kleedkamer, alleen dat zijn jongens… ‘aaah, jongens aaaaaaah,’ gilt Jade. Opeens zijn de jongens ook weer weg, ze zijn vast geschrokken door Jade, zij kan echt heel erg hard en hoog gillen. Als iedereen klaar is en zijn schoenen goed heeft vastgemaakt, lopen we het veld op. We gaan met z’n alle in een kringetje staan en met 1 voet naar voren. Zodat als je van boven kijkt allemaal verschillende voeten ziet. We doen met nog snel even onze yell “Waar gaat het om?” vraagt Jade. “Om de lol!” schreeuwen we allemaal terug. “Maar wat zou het nog leuker maken?” “Winnen!” daarna gaan we snel op de goede plekken staan. Ik sta op rechtshalf. Als de scheids affluit, trapt de tegenpartij af en gaan we gelijk goed verdedigend staan. ‘Dames, klein maken, denk erom klein maken!’ schreeuwt Cas van de zijlijn. Opeens wordt er van ongeveer de middellijn met vieze harde bal naar het goal getrapt. Gelukkig is Naomi een goede keeper en houdt hem tegen. Ze speelt hem naar Jade. ‘Sharon breed maken en uitzakken!’ schreeuwt Cas. Jade speelt de bal op mij aan en ik dribbel naar voren. Net op moment dat ik hem wil passen naar Rose wordt ik getackeld door een tegenstander. Het moment dat ik op de grond val voelt het alsof de hel openbarst in m’n enkel en knie ‘aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh’, schreeuw ik uit.

------------------------------------------------
[Heey mensjes, hopelijk vond je het een beetje leuk. Als het beter kan, geef het dan please even aan en dan zou ik er de volgende keer proberen er op te letten. One Direction en 5sos komen pas later in het boek voor, want anders zou je het niet snappen.  Ik heb niet echt een plan om wanneer te gaan updaten, dus wordt please niet boos als het lang duurt, want ik heb ook nog een leven naast Wattpad. Zoals voetbal, gitaar en natuurlijk m'n grootste hobby school-__- #not ]

vote/comment/fan doe iets leuks.

Never forget i love you because you're reading my story!!

Xx, Me.

RunawayWhere stories live. Discover now