Ontslag

29 3 0
                                    

P.O.V. Sharon

‘Ik ben trouwens dokter Hoogenland. Maar waar waren we gebleven’ zegt de dokter nonchalant, alsof hij niet heeft gemerkt dat Cas rood werd. ‘Uh-uh U kw-kwam n-net b-b-binnen m-meneer d-de d-d-dokter’ zegt Cas stotterend. ‘Oh ja, en jongen als je vaker last hebt van stotteren zou je misschien in therapie kunnen om het te minderen. Maar ik wil graag van Sharon weten wat gebeurd is vanochtend op het voetbalveld.’ ‘Ehm, ik weet het niet zo goed meneer. Ik weet nu alleen nog dat er jongens in de kleedkamer kwamen en dat Jade toen heel hard heeft gegild. Dat komt omdat Cas zei dat ik onderuit ben gehaald op voetbalveld.’ Beantwoord ik de vraag zo goed mogelijk. ‘Okay, dat is wel aardig normaal. Want je bent toen je out ging, met je hoofd op de grond gekomen en niet echt bepaald zacht. Je krijgt straks krukken, dan kun je tenminste nog wat rondlopen. En die brace om je knie moet daar wel zeker 3 maanden zitten als het niet meer zullen zijn. Maar daar kom ik later wel op terug. Maar je mag wat mij betreft naar huis, als je maandag maar weer even komt voor controle.’ Zegt de dokter vriendelijk. ‘Echt, mag ik al naar huis?! Super bedankt, dokter!!’ schreeuw ik door het kamertje heen, terwijl ik de dokter wel om de hals kan vliegen. ‘Jaja, maar je hebt het aan jezelf te danken, dat je lichaam het zo goed oppakt. Er zijn namelijk genoeg mensen die gewoon hadden moeten blijven. Dan komt zo meteen Sonja, om je nog het een en ander uit te leggen over de krukken en brace. Maar dan ga ik weer verder naar de volgende patiënt.’ ‘Je mag naar huis, je mag naar huis’ zegt Cas de hele tijd terwijl hij om het bed heen danst. ‘Zo hier is er eentje blij.’ Zegt Sonja vrolijk terwijl ze de kamer binnen loopt. ‘Ja, Sharon mag naar huis!’ schreeuwt Cas. ‘Dat is fijn jongen.’ Zegt Sonja. ‘Sharon, er zit een scheurtje in je linkerenkel, daarom zit er gips omheen. Dat moet zo’n 6 weken blijven zitten. En je hebt je linkerknie verdraait. Maar had je trouwens al wel eerder last van je knie?’ vraagt Sonja. ‘Eh, jawel, soms wat meer en soms wat minder. Hoezo?’ beantwoord ik de vraag. ‘Nou je kniebanden, zijn namelijk ook een heel klein beetje verrekt, dus daarom is deze klap nog harder en pijnlijker. En gaat het ook langer duren om te herstellen. Maar ja, daarom heb je dus de brace om je knie. Je krijgt straks krukken mee, die leen je tot dat je ze niet meer nodig bent. En ik heb maandag nog een gaatje om je in te plannen bij dokter Hoogenland. Het is wel vroeg 9:00 uur. Gaat dat lukken met school?  Heb jij nog vragen, Sharon?’ ‘Ja, wanneer mag ik weer voetballen?’  ‘Eh, tja, nou ja in ieder geval niet zo lang je gips hebt, en ligt eraan hoe je knie herstelt. Het ligt vooral aan je knie, want je zou misschien wel nooit meer goed kunnen voetballen door je knie. Maar dat gebeurt vast niet, dat is zo’n 1 op de 100 mensen die dat krijgen, en je bent nu al aardig goed herstelt. Dus maak je daar maar geen zorgen over, voor je het weet sta jij weer op het veld. Maar meid, kun je maandagochtend?’ Zegt Sonja opbeurend. ‘Jahoor, ik heb toch de eerste 2 uur vrij. Maar mag ik naar huis, Sonja?’ vraag ik. ‘Tuurlijk, alleen ik moet de krukken wel bij de receptie ophalen, bij de ingang. Misschien kan je Cas je er heen te tillen.’ ‘Cassie?’ vraag ik met een pruillip aan Cas. ‘Tuurlijk, draag ik je. Wat dacht jij nou. Dat ik je daar zou laten kruipen zeker. Lekker ben je zeg.’ antwoordt Cas meteen terug en tilt me gelijk op. ‘Okay, volg mij maar Cas!’ roept Sonja over haar schouder heen naar Cas.

---------------------------------------------------------------------
Hi I'm back. Sorry dat het zou lang duurde. Echt het spijt me fucking erg. Maar ik ben in de war met mezelf en alles. En school is fucking me up. Ik ben ook voor de kerstvakantie echt heel moe geweest, dat ik zowat niks meer kon, ik kon niet meer normaal naar school fietsen, wat iets van 7.5 km is en dat doe ik normaal zo even. Maar hier is het. Echt super bedankt voor als je dit leest en vote en comment. Dat maakt me zo blij. En als je wil dat ik later sowieso mijn Ashton Irwin fanfic upload comment dan even nietmachine. IDC, als je het niet doet hoor. Do what you like. En mijn A/N begint weer te escaleren. Keep fucking banging your fav in your head and stay strong my dear.

Xx, love y'all till I die. (liedje aan de zijkant describes me pretty much. One of the millions songs by the way)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 06, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

RunawayWhere stories live. Discover now