_03

41 11 35
                                    

22nd Oct

Peluh dilap, hari sudah gelap. Jihye berasa sangat kekok dengan Daniel walaupun Daniel cuba berkomunikasi dengan dia.

'Kenapa aku asyik fikir pasal dia? Bukan aku suka Ong ke?' Fikir Jihye seraya memandang ke arah Ong yang sibuk bergurau dengan Minhyun.

"Jihye, are you okay?" Tanya Hoseok.

"Eh?" Jihye yang baru tersedar memandang ke arah Hoseok. Hoseok menghadiahkan senyuman mataharinya.
"Walau apa pun yang terjadi, tetap fighting! Okay?" Kata Hoseok dengan penuh semangat.

"Nae"

"Jom angkat sampah ni sama-sama" kata Hoseok seraya menunding jari ke arah sebuah plastik besar yang dipenuhi dengan sampah.

"Okay" Kata Jihye. Mereka pun bekerjasama mengangkat sampah besar tersebut ke tempat pembuangan sampah. Hari sudah malam.

"Susahlah nak tengok bintang kat sini! Kalau dia kampung aku, senang sangat nak tengok bintang" kata Hoseok. Jihye hanya mengangguk sambil mengamati langit.

"Jom masuk dalam. Takut..."

"Takut apa?"

"Takut nanti..." Hoseok masih lagi buat-buat suspens sampai buat Jihye rasa menyampah.

"Bagitahu je lah!"

"Takut saya terpikat dengan awak sebab bulan sedang menyinari awak"

"Chia chia" balas Jihye sambil tersengih.

"Aku tak fahamlah" kata Hoseok lalu mereka berjalan menuju ke arah gymnasium.

"Tak faham apa?"

"Kenapa bulan tu macam menyinari kau sorang je eh?"

"Sebab aku watak utama🌚" Jihye membuat muka tembok.

"Pfft.." lalu kedua-dua mereka pun ketawa.

🎂🎂🎂

"Woah" kata Jihoon sambil memandang gymnasiun itu. Gymnasium itu cantik kerana sudah dihiasi dengan bermacam-macam benda. Agaknya, apa yang akan dikatakan oleh Wonho-Sunbae?

Tanpa sesiapa sedar, mata Ong, Hoseok dan Daniel memandang Jihye.

"Jom balik!" Kata Woojin dengan bahagianya.

"Eh, eh. Yang lelaki kena hantar perempuan pulang" arah Namjoon.

"No prob! Hwa Ji, jom pulang" ajak Jimin. Hwa Ji hanya menjelingnya.

"Ala, janganlah macam tu, siapa je yang tinggal dekat dengan kau selain aku?" Kata Jimin.

"Ye lah"

"Seo Eun, jom pulang" ajak Jinjin.

"Eh, aku nak hantar dia balik" kata Yoongi.

"Ala, kita balik sama-sama je lah" kata Seo Eun.

"Erk, siapa yang tinggal dekat dengan kawasan perumahan aku?" Tanya Cheon.

"Aku!" Jawab Woojin dengan bersemangatnya.

"Aku pun, jom balik sama-sama" kata Bae Jinyoung. Cheon cair. Siapa tak bahagia balik dengan crush?

[Ni senarai siapa yang hantar mereka balik

Cheon- Park Woojin, Bae Jinyoung

Seo Eun- Park Jin Woo, Min Yoongi

Hwa Ji- Park Jimin

Michelle- Yoon Sanha

Anne- Park Jihoon]

"Aku nak balik dulu" kata Jihye.

"Eh, biar aku hantar kau pulang!" Kata tiga namja dalam masa yang sama. Jihye memandang mereka dengan mata yang terkebil-kebil.

(Apakah pilihan anda Jihye?)

A. Ong Seungwoo
B. Kang Daniel
C. Jung Hoseok

💚💚💚

"Best tak harini?" Tanya Hoseok. Jihye menganggukkan kepalanya. Walaupun penat, tapi dia berasa seronok. Tak sabarnya esok nak sambut. Mesti Wonho-Sunbae happy.

"Jihye..." kata Hoseok.

"Hmn?"

"Esok kau dah 16 tahun kan?" Kata Hoseok.

Jihye tersenyum, ada juga yang ingat harijadinya.

"Membesarlah anda. Dan jangan terlalu simpan perasaan, nanti berat sangat" pesan Hoseok. Jihye mengerutkan keningnya.

"Mac-" belum habis Jihye berkata, Hoseok sudah menyampuk.

"Aku boleh baca kau, tau. Aku tahu bila kau okay, bila kau badmood. Aku cuma geram bila kau tak sudi cerita masalah kat aku" kata Hoseok seraya memandang bawah.

"Hoseok..."

Sampai sahaja di hadapan rumah Jihye, Hoseok tersenyum ke arah Jihye sambil memegang bahunya.

"Jaga diri" kata Hoseok sebelum mencium dahi Jihye. Jihye terkesima.

Hoseok pun berlalu pergi. Jihye kekal kaku sambil memandang figura Hoseok yang semakin lama semakin hilang. Dia memegang dahinya. "Apakah..."

This BirthdayWhere stories live. Discover now