Happy reading (^-^)
Scoups kini sedang berjalan dgn gembira menikmati hari bahagianya. Kerana dia sudah dibebaskan dari penjagaan hospital tersebut. Dia juga sudah berjanji dgn dirinya yg dia akan sentiasa melawat membernya yg masih tidak dibenarkan keluar.
Dia juga sempat mengucapkan selamat tinggal pada membernya dan berjanji akan memastikan mereka keluar secepatnya dari penjara mereka. Dia kini sedang menunggu lampu untuk perjalan kaki bertukar ke warna hijau. Itu maksudnya dia boleh melintas jalan tersebut.
Tetapi dia berpatah balik ke arah hospital itu kerana dia terlupa yg dia sudah membuat janji dgn rakan² nya untuk menulis nama mereka apabila mereka sudah pulih sepenuhnya dan dibenarkan pulang pada sebatang pokok yg cukup besar dihadapan hospital tersebut.
Dia menulis namanya dgn senyuman yg mekar dari takdi, tidak sedikit pun senyumannya itu luntur. 'Choi Seungcheol' dia sudah menulis namanya dan dia menyambung langkah untuk pulang ke rumah dgn menaiki bas. Memandang lampu untuk perjalan kaki sedang berwarna hijau jadi dia terus menuruskan perjalannya. Tetapi…………
Malang tidak berbau, ade sebuah kereta yg menghampiri no sudah hampir dgn nya dan dia tidak sedikit pun bergerak dari tempat dia berdiri maka anda tahukan ape yg akan jadi?
Dia kini terlantar diatas jalan raya tersebut dgn nyawa² ikan. Dia juga nmpk wajah kawan² nya yg bermain diluar sebelum memandangnya. Dia memandang JunHan dgn senyuman yg paling manis sebelum dia ingin menutupkan matanya buat kali terakhir. JunHan kini sedang menangis menatapnya dan dia juga nampak rakan² nya yg lain dibelakang JunHan.
Ade diantara mereka yg sudah mengalirkan air mata. Tetapi mata scoups setia memandang maknaenya yg sedang menangis. Adekah mereka berfikiran yg scoups sudah mati? Heol dia cume dlm nyawa² ikan belum mahu mati lagi. Sebelum menunggu ambulance sampai dan membawanya ke hospital, scoups cube untuk bergerak tetapi dia bagaikan pantung. Tidak sedikit pun badannya bergerak.
Scoups cube untuk memanggil nama dino tetapi suaranya bagaikan tenggelam dgn suara org yg asyik berpot pet menanyakan mcm² padanya. Dgn sekali jeritan, scoups berjaya memanggil dino. Dan dino memandangnya dgn terkejut. Dia terus berlari mendapat scoups dan memangku kepala scoups pada pehanya. Para member juga mengikut mengelilingi scoups.
"Korang fikir aku dah mati ke?" Tanye scoups lemah
Semua menggangguk bagi menjawab soalan scoups. Air mata mereka masih tejuh jatuh dari tubir mata mereka.
"Dah lah tu, jgn menangis lagi. Aku ok lah" pujuk scoups
Dino yg mendengar makin lebat air matanya turun. Dia tidak mahu scoups melihatnya menangis dan dia menyembamkan mukenye ke arah dada scoups yg berlumuran darah.
Scoups yg melihat cuba untuk memeluk dino dan dia berjaya memeluk dino. Dia mengusap kepala dongsaengnya dgn lembut sekali sambil memujuk si adik. Semasa ambulance menghampiri mereka mase itu jugaklah scoups merasa dirinya sudah menjadi tuli. Dia tidak mendengar suatu bunyi pun malah matanya seakan-akan meminta ditutupkan dan dia juga merasa dirinya hanya diseleputi warna putih semuanya. Adekah itu pengakhiran hidupnya?
END
?
?
?
?
YOU ARE READING
hospital mental
Short Story🔒 sometimes memories sneak out of my eyes and roll down on my cheeks 🔓