Plansız ve programsız verim almak zordur. Verim aldığını düşünen vardır ama verim alan yoktur. Sizlere plan nasıl yapılır biraz bunu anlatayım. A4 kağıdı ya da benim gibi hazır plannerlar kullanabilirsiniz.
Ben D&R dan haftalık planlayıcı almıştım. 48 haftalıktı bir okul yılına yetecek kadar var. Ama bu planlayıcı tek başına yetmiyor. Günlük de gerekli. Ben kendime göre günlük bulamadığım için herhangi bir kağıda kendim yapıyorum. Peki Nasıl ?
Haftalık planlayıcımı genelde ben o haftada ne kadar verim almışım bunu görmek için kullanıyorum. Her akşam kendime bir plan yapıyorum. Bunun için önceki yıllardan kalan defterleri kullanabilirsiniz.
Daha çok ilgi çekmesi için renkli yapıyorum. Benim her gün için ayrı bir rengim var. Pazartesiyle örnek vereceğim. Pazar günü yatmadan yarım saat önce masamın başına geçiyorum. Yanıma ders programı, defter ve kalem alıyorum.
Pazartesi günü benim ana derslerimde Matematik İnkılap Türkçe ve Fen Bilimleri var. Woo Hoo mükemmel bir pazartesi. Bunlara göre bir program yapıcam. Okuldan geldiğiniz saate göre yaparsanız sizin için daha KÖTÜ olacaktır. Çünkü o saatte işiniz çıkarsa ve o zaman yapacağınızı yapamazsanız moraliniz bozulur ve planınız devamlılık göstermez.
Sadece yapmanız gereken
➤ Satır başına kare (❏) ya da daire (❍) koyuyoruz➤ Sırasıyla Kaynak kitabımızın adını , Ders adını , Konu adını , Sayfa ya da test numarasını yazıyoruz.
Bu şekilde bundan bir kaç tane alt alta yapabilirsiniz kaç tane isterseniz. Ben gün sonunda kaç soru çözdüğümü bilmek istediğim için başka bir kağıda da her testte çözdüğüm soru sayısını o kağıda yazıyorum ve günün sonunda da onları topluyorum.
Haftalık planlayıcıma da gün boyunca toplam çözdüğüm soru sayısını, doğru ve yanlış sayılarını da yazıyorum. Hatta planlayıcıdaki 'to do list' kısmına da bitirmem gereken kitapları falan yazıyorum.
UMARIM YARARLI OLMUŞTUR.