Kapitel 1- Train

168 9 0
                                    

Äntligen påsklov! Och varmt var det också, nu i efterhand känns mitt klädval inte speciellt rätt. Jeansen satt för tajt och tjocktröjan fick mig att svettas.

Jag krånglade av mig den så att jag sedan satt i en v-ringad t-shirt med ficka vid bröstet. Utmattat tittade jag ut genom fönstret och såg tåget rulla fram över öppna landskap.

Mina tankar avbröts av att jag kände någon knacka på min axel, såklart var det konduktören som ville be om min biljett. Jag rotade fram min väska och såg biljetten ligga bredvid min mobil, generat tog jag upp den, jag hatade att inte vara förberedd!

"Här var det ända till slutdestinationen!" Sa den unga killen med ett leende.

"Exakt" svarade jag medan jag diskret betraktade honom.

Tydlig käklinje (just the way I like it), djupa bruna ögon, perfekt amorbåge och såg ut att ha lite utländskt ursprung. Man kunde ju inte klaga.

Han log mot mig innan han gav tillbaka biljetten, jag stoppade hastigt mina tankar om hur bra han såg ut. Han var säkert minst tjugo år, inget för dig, Alicia..

Men i Stockholm däremot, där skulle jag hitta en riktig pudding. Jag var trött på att bara gå runt och fantisera om alla någorlunda snygga killar jag såg, nu skulle det hända saker.

Jag gick inte bara efter utseendet men det var det första intrycket. Och jag tror också att en stor del av ett förhållande handlar om attraktion, däremot attraheras alla av olika utseenden.

Fast jag vet inte, jag var ju inte direkt erfaren, utan hade haft något enstaka förhållande. Det var flera som trodde att jag aldrig varit i ett förhållande eftersom att jag sällan delade med mig av mitt privatliv. Jag absolut hatade förhållanden där man la ut allt på Facebook/Instagram/Twitter och där hela staden visste vad som hände i förhållandet. Sådana förhållanden höll aldrig, och de flesta med sådana relationer var bara ute efter att få lägga ut bilder eller en och annan status om hur lyckliga de var.

Efter en timmes tänkande och ätande på en torr smörgås var jag framme i Stockholm.

Jag gick ut på perrongen och tittade mig runt, tuggummi som fastnat i asfalten och skräp som lata människor inte orkat slänga prydde marken. Det kryllade av stressade människor som sprang för att hinna med sina tåg eller knuffades för att få en bra plats.

Anledningen till att jag åkte till Stockholm var för att träffa en kompis, jag hade vart här ett flertal gånger och kände till staden väl. Hit skulle jag flytta sen, jag var en storstadsflicka och älskade aktivitet på gator och vägar.

Efter Stockholm skulle jag nog flytta till någon ännu större stad. London eller kanske till och med New York, vilken dröm!

Och så kunde man ju shoppa i massvis!

Jag var otroligt intresserad av mode och skulle verkligen kunna tänka mig en framtid som framgångsrik designer eller kanske modell, fast det hade jag inte utseendet för. Jag hade alldeles för små ögon och för stort underbett. Det var iallafall det jag intalade mig själv varenda dag.

Jag tog ett stadigt grepp om min stora rosa resväska och började gå mot Plattan där jag och Hanna bestämt oss för att mötas (inte så stor erfarenhet av Stockholm bara så att ni vet).

Sweet dreams are made of loveTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang