Couple ? 😯

15 2 0
                                    

Hari yang dinanti telah tiba . Pertandingan bola jaring peringkat daerah yang diadakan di sekolah Shu . Dia juga merupakan jaguh pemain bola jaring . Penjaring gol 'negeri' lah katakan . Bak kata cikgu cikgu disitu . Squad bola jaring SMK Selinsing telah menyertainyaa sehingga suku akhir . Tetapi kecundang di saat masuk ke final . Kalah mati ! Semasa Asy Shuhada beraksi , dia cuba mengintai ngintai arah parking guru . Dia mencari seseorang .
"Kau cari sapa shu ? Pakwe kau?" Kapten netball mencelah , Ika , member Shu dari sekolah rendah lagi .
"Eh taklah , cari Nazreen , my prince charming , my crush , my....."
"Hoiii angau doe dia ni " Pah mengusik lamunan Shu sampai menepuk belakangnya . "Aduii sakit laa gilaaa" Jerit Shu di telinga Pah membuatkan dia gelak tapi agak letih beraksi tadi .

"Aku tepuk belakang kau , just nak tunjuk , jodoh kau tu haaaa datang tengok kau "

"Hah ? Mana mana ?" Bila Shu ternampak Nazreen Nael , dia terus menjerit keseronokan . Tapi tak kuat pun dia jerit untuk cover seronok .
Alhamdulillah , crush aku datang tengok aku wahh happynya aku . Asy Shuhada bermonolog dalam hati sambil menatap crushnya dari jauh . Dia lebih bersemangat bermain bola jaring dalam masa yang kedua setelah berehat 3minit tadi . Namun , semangatnya luntur kerana pasukan sekolahnya tewas . Asy Shuhada berasa sedih sangat sampaikan marah marah dan menangis . Bercampur aduk perasaan tu . Bukannya apa , baginya pengadil berlaku tidak adil terhadap sekolahnya . Dengannya Asy Shuhada yang injured sampai mengalami kecederaan dalaman pada kakinya menyebabkan dia paksa dirinya untuk beraksi pada tahun ini . Namun hasratnya untuk ke final punah . Dia segera ke koridor untuk berehat . Ramai junior memberi semangat dekatnya dan menyuruhnya tabah bahawa ini adat pertandingan . Asy Shuhada menangis sehinggakan dia tidak perasan yang Nazreen Nael ada di hadapannya . Dia pun segera mengelapkan air matanya . Malunya nangis depan crush .

"Awak , jangan macam ni ? Awak kuat kan ? Ni adat permainan tau ? Awak nak air apa ? Saya belanja . Mesti awak letih kan ?hmm"
Naz mempelawa . Perlahan aja suaranya .

"Saya nak air ..... love you" Sengaja Shu mengusik . Semua orang tahu yang Asy Shuhada ni suka bergurau orangnya . Tak pernah nak serius . Tapi kalini , dia betul betul serius yang dia memang sukakan Nazreen Nael . Tergamam Naz sambil senyum . Dia tidak menyangka sebenarnya tapi dia terus menukar topik dan terus belikan air jagung dekat Asy Shuhada . Asy Shuhada ada bertanyakan kepada Nazreen Nael untuk apa dia datang ke sekolah pada waktu petang ? Nazreen menjawab " Saya datang harini cuma nak tengok awak main bola jaring . Saya datang nak support awak . Salahkah ?" Shu masih teringat jawapan budak tu . 

Apabila tamatnyaa permainan bola jaring , mereka berdua pulang ke rumah . Mereka berjalan seiringan . Nampak janggal rasanya . Tapi pada waktu tu , Nazreen menyampaikan hasratnya .
"Awak , sudi tak jadi awek saya?"
Terhenti perjalanan Asy Shuhada ke parking . Betul ke ni ? Ke aku yang mimpi ? Biar betul ? Crush aku suka aku ke ? Dia kan anggap aku Kakak angkat dia ? Mengelabah Asy Shuhada mengeluarkan banyak soalan dalam otaknya .
"SAYA SUDI DENGAN SENANG HATI"
Apabila Asy Shuhada memberi jawapan itu , dia ternampak yang Nazreen Nael tampak begitu ceria dan seronok . Mereka berdua bersembang rancak di parking . Sama sama tidak percaya bahawa berangan yang mereka ciptakan , menjadi kenyataan . Balik je ke rumah , Asy Shuhada masih teringat kejadian itu dan menulis tarikh pada hari itu merupakan tarikh yang penting dan bermakna baginya . Crush tidak Friendzone terhadapnya ! Dia tersengih sendirian hingga dia melupakan masalah yang dihadapinya dan penatnya bermain bola jaring .

Kita Stay Forever Where stories live. Discover now