Bab 1

92 0 0
                                    

Naida mencari seliparnya yang diletakkan di bawah pokok kelapa sebentar tadi sebelum dia memanjat pokok kelapa untuk mengambil buah kelapa. Naida memang pakar bab memanjat pokok kelapa sebab dia memang lasak. " Bangga pulak aku ni " Naida mengekek sendiri.

" Siti! Kau ada nampak tak selipar aku yang aku letak sini? Tadi ada sekarang takda " tanya Naida. Pandangan curiga diberi kepada Siti. Sahabat Naida.
" Aku taknak kawan dengan kau. " ujar Siti.
" La, napa pulak? Apa salah aku kat kau Siti? Hukhuk " ujar Naida
" Haritu kau kata abang Fareez tu aku punya. Tapi aku dengar kau dah bertunang dengan abang Fareez aku. Hukhuk. Habislah peluang aku nak hidup dengan abang Fareez lepas ni. " ujar Siti.
" Pasal tu rupanya. Takpe takpe. Pandai pandai lah aku pujuk si Siti ni. Kalau tak, naya aku kena marah opah sebab balik berkaki ayam ke rumah huhuhu " Naida berkata dalam hati.
" alahh, kau takyah risau aah Siti, aku ok je kongsi abang Fareez dengan kau. Lagipun kau kan kawan aku? Kan? Kan? " ujar Naida
" betul ni? Tak tipu? " ujar Siti sambil membetulkan rambutnya.
" ye betul. Sekarang ni aku nak kau bagitahu aku. Mana kau letak selipar aku? Kalau kau tak bagitahu aku, aku taknak kongsi abang Fareez dengan kau. " ujar Naida dengan nada yang tegas. Main main sebenarnya.
" sebelum tu, aku nak mintak maaf luuuuu. " ujar Siti dengan muka bersalah.
" hah ape dia? " soal Naida
" sebenarnya, aku tak sengaja TERbuang selipar kau kat sungai. Niat aku sebenarnya nak sorokkan selipar kau. Tapi aku TERbuang pulak. Hehe aku cau dulu ek? BYE NAIDA!!!! " ujar Siti sambil lari memecut laju.
" SITI HUMAIRAH!!! " laung Naida

* Hehe author nak mintak maaf kalau cerita ni mengarut.
* For silent readers, author mintak sangat sangat sangat sangat. Supaya vote and komen.
* Kalau ada apa apa cover ke, idea ke, boleh bagitahu author ok? ;)

Mr. Bidadara CintaWhere stories live. Discover now