Bab 6

26 0 0
                                    

Setelah beberapa hari Naida ponteng kerja di tempat baharu, akhirnya Naida memulakan kerja di syarikat yang disyorkan oleh Cynthia.

Hari tersebut merupakan hari ke-5 Naida bekerja di syarikat tersebut. Tapi Naida tak pernah jumpa atau pun bertembung dengan pemilik syarikat tersebut. Hinggalah pada satu hari...

Naida telah lambat untuk kerja. Tak pernah dia lambat macam ni. Waktu Naida bergegas untuk pergi ke meja kerja nya pada pagi itu, dia terlanggar atau merempuh seorang lelaki yang berbadan tegap. Tak lain dan tak bukan, Danial Iskandar. Pemilik syarikat tersebut.

Namun Naida tidak sedar siapa yang dirempuhnya.

" kau lagi????!!! " jerkah Danial.

" oh mak kau katak melompat!! Hisy apa ni bising bising? " ujar Naida tanpa menoleh ke arah Danial.

" laaaaaaaa jadi awak la bos syarikat ni? Hehhhhhhhhhhhhh tak sangka kan. Oh ya. Saya minta maaf ek sebab ponteng kerja untuk beberapa hari. Saya ponteng sebab badan saya sakit sakit. Sebab TERPAKSA JALAN KAKI BALIK RUMAH ;) " sindir Naida.

" kau ingat kau cantik sangat ke? " bentak Danial.

" laaaa, apa pulak kaitan dengan saya cantik atau pun tidak? Saya cakap pasal haritu lah. " ujar Naida. Hampir tersembur tawa Naida.

" erk em aa aa..aawak pergilah sambung kerja. Jangan ponteng!! " jerkah Danial.

Mak aih, terkejut aku gumam Naida dalam hati.

Gilaaaa. Nasib baik aku tak cakap dia cantik tadi kalau tak, tertangkap la akuuuu!! Fuhhh nasib baik nasib baik... Desis Danial dalam hati.

*************************************

Cynthia perasaan yang muka Naida masam semacam je. Nasib baik meja mereka sebelah sebelah. Hahahaha.

" weyh! Ida, kau ok tak ni? Aku gantung baju aku kat mulut muncung kau tu baru kau sedar diri. Kau kenapa ni Ida? " soal Cynthia.

" aku KO Thia. Bos kau lah. Menyakitkan hati aku jeeeee kerja. Mamat tu la yang suruh aku balik jalan kaki sampai rumah. Hampir nak tercabut lutut aku ni kau tau tak?! " bentak Naida.

Cynthia apa lagi? Dia bantai lah gelak😂😂😂😂😂😂😂😂.

" Ye ye aku tahu tu Ida. Sebab tu la kau minum segelen botol air besar sampai habis. Macam raksasa dah aku tengok kau waktu tu. Rasa macam nak pukul kau pun ada. Yela manala tau kot kot kau gila ke apa🙄. " ujar Cynthia berterus terang.

" hisy, aku punyalah serious bercerita..kau boleh pulak bantai gelak.. Nasib baik aku tidur sehari je tau. Kalau tak... " belum sempat Naida menghabiskan ayat nya, Danial menyampuk.

" kalau tak apa? Naida, ikut saya sekarang ". Arah Danial.

Mampus akuuuuu. Opahhhh tolong Idaaaaaaaaaa !!! Gumam Naida dalam hati.

" b..bb...bbaik..baik tuan " ujar Naida sambil tergagap gagap.

Hampir nak tergelak Danial dibuatnya.

************************************

" malam nanti, saya nak ajak awak dinner. No excuses. I will not accept NO for an answer so make sure you're ready at 7:30 pm. Saya akan jemput awak. " ujar Danial. Fuhhh akhirnya dapat juga aku ajak dia. Ujar Danial dalam hati.

" eh kenapa saya pula? Ajak lah orang lain " ujar Naida

" hmm taknak takpe. Dah kau blah sana. Eii menyemak je. " ujar Danial dengan geram.

" bodoh betul la mamat ni. Gilaa " ujar Naida separuh berbisik.

" apa dia? "

" err takde pa pe. Byee " ujar Naida

" hmm nasib baiklah kau ni cantik. Kalau tak, dah lama aku buang kau " bisik Danial.





* author mintak maaf kalau mengarut.
Macam biasa, takda idea huhuu. Ni je yang ada.
* continue your reading guys ! 💕

Mr. Bidadara CintaWhere stories live. Discover now