Bab 8

28 0 0
                                    

NAIDA memandang bajunya yang penuh dengan darah. Tangan nya menggeletar. Tak pernah sekalipun Naida tolong orang yang kena tikam. Setakat tolong orang tu pernahla.tapi tak de pula berlumuran darah.

" cik? " tegur jururawat yang bertugas.

" hah?! "

" maaf puan, suami puan dah bangun "

" Suami? "

Siapa suami? Bila masa dia kahwin? Adoohaii! Baru dia teringat. Itulah Naida. Cemas sangat hah kan dah kena. Aduhhhh

Naida masuk ke dalam wad lelaki itu. Dia membetulkan letak baju nya. Dah macam macam baunya. Memang tak selesa.

" Awak?! " suara Naida bila melihat lelaki yang duduk bersandar di katil seperti tak ada apa apa yang berlaku. Mamat ni memang bukan manusia . Bisik Naida dalam hati

" sayang..terima kasih sebab tolong abang tadi. Nasib baik sayang ada. Kalau tak.. Hm tak taulah apa jadi dekat abang. Terima kasih ek sayang? " ujar Danial muahahahahhaha itulah. Mengaku jadi isteri aku, haa ambek kau. Bisik Danial dalam hati...

" hah?! " Naida blur. Wajah mamat yang menyakitkan hati nya suatu ketika dahulu, dijeling tajam.

" encik memang beruntung dapat isteri macam ni " suara jururawat tersebut yang kebetulan ada disitu.

"Eh? Tak.. Sebenarnya.." Naida cuba berterus terang.. Tak baik menipu ni..

" Sebenarnya.. Isteri saya ni memang terlalu sayangkan saya. Dia tak boleh hidup tanpa saya. Silap silap nanti dia terjun jambatan kalau takda saya "

" Hm kalau takda apa apa lagi saya keluar dulu ye? Kalau ada apa apa tekan butang merah tu ek? " sempat jururawat cantik itu menitipkan pesan.

Alamak!!!!! Rugi pulak mengaku ada isteri.

" hoi makcik, terima kasih sebab selamatkan aku. Kalau kau takde tadi, mungkin aku dah lama mati katak " ujar Danial lagi.

" Awak okey ke? " tanya Naida.

" Okey.. Kenapa? " mata Danial sempat meneliti wanita itu dari atas sampai bawah.

" kenapa nak menipu? Saya bukan isteri awak " tegas Naida.

" dah kau yang menipu.. Aku tolong sambung je.. "

Naida mencebik.

" aku okey ajee.. Alaa baru kena pisau je. Bukan mati pun. Tapi tak ape. Perompak mana entah yang buta kayu sangat nak rompak aku. Apa pun terima kasih lah. Aku hutang nyawa dengan kau." Sekali lagi Danial mengucapkan terima kasih.

" Hmm kalau orang lain pun, mesti mereka akan tolong awak juga. "

" Aku tau lah minah. Tapi tak sangka kita ada jodoh kan? Hahaha. Hah apa nama kau? "

" Naida. Naida Afini. "

" Naida Afini.. Hmmmm.. Aku Danial. Danial Mikael. Mulai hari ni, aku hutang nyawa dengan kau.. Jadi jangan segan segan nak minta apa apa dengan aku. Aku sedia tolong kau "

" Tak payah. Saya tolong ikhlas " tolak Naida. Dia tak suka budinya di balas.

" Ada aku bagi pilihan? " soal lelaki itu tegas. " Dah. Pergi balik. Dah macam hantu kak limah moden pulak aku tengok kau ni. Bau pun hanyir .. Yuckk . "

Naida mencebik. Amboi, halau macam tu je. Cis!!

" Eleh. Yelah yelah. Saya balik. "

" Kau pergi balik. Tak payah risau. Ada nurse cantik cantik yang boleh jaga aku. "

Tanpa menunggu lagi, Naida berlalu pergi.

Mr. Bidadara CintaWhere stories live. Discover now