Bab 4

31 0 0
                                    

Naida memandu kereta Mazda nya dengan tenang sambil bernyanyi mengikut rentak lagu di corong radio. Macam orang gila pun ada lagak nya Naida ni. Ish ish ish Naida.. Naida.

Tiba tiba, entah dari mana kereta tu datang, kereta tu tiba tiba merempuh belakang kereta Naida. Naida apa lagi? Keluarlah penyakit latah nya itu. Terkejut bukan kepalang Naida. Fuhhh nasib baik aku pakai seatbelt hehe desis Naida dalam hati. 

" Hoi perempuan!! Mata kau letak kat mana hah? Nasib baik aku tak apa apaa. Kalau tak, naya kau " ujar Danial Iskandar.

" ehhhhhhhhhpppppp!!! Kau tak tengok ke mata aku mana? Sini. SINI SINI MATA AKU LA MAMAT SENGAL! Lagi pun aku tak sengaja. Kereta kau yang tiba tiba rempuh kereta aku. " Ujar Naida.

" kau ar yang salah sebab kau tiba tiba berhenti. Nasib baik aku tak mati. Fuh. Ahh!  SEKARANG aku nak kau bayar ganti rugi kereta aku!! " ujar Danial.

" apa?!Aku pulak yang kena bayar? Hisy ni tak boleh jadi ni. Aku tengah pokai sekarang ni. Dompet aku pun kering huhuhu. Kesian la kat aku ek? " rayu Naida. Padahal dalam hati, ingin je Naida rebus mamat sengal tu dalam air panas eiii geram nya aku desis Naida dalam hati.

Danial rasa macam nak tergelak pun ada mendengar ayat yang disampaikan Naida tadi. Hmm comel jugak ek minah ni. Kulit putih, mata bundar, tinggi lampai, mulut merah. Tapi sayang, perangai serupa hantu. Huhuhu gumam Danial dalam hati.

" tak pelah. Nasib baik aku penat harini. Kalau tak, naya kau aku kerjakan. Dahlah. Aku nak balik! " ujar Danial.

" Weh mamat! Habistu aku nak balik guna apa?!! " laung Naida.

" kau balik ar sendiri!! Jalan kaki!!!!!! BYE MINAH SENGET!! " laung Danial lalu memecut laju keretanya.

" tak guna kau mamat!!! Kau tunggu lah. Ada hari aku balas perbuatan kau!!! Ei geram nya aku!! " bentak Naida.

*********************

Di rumah, saat Danial ingin melelapkan mata nya, mindanya tiba tiba teringat akan minah siang tadi. Tak semena mena, Danial tersenyum.

Kawan Danial, Lokman Ruzaire berasa pelik akan tingkah laku Danial. Belum pernah lagi dia tengok Danial senyum sorang sorang lepas buah hati Danial tinggalkan Danial.

" WOI! " sergah Lokman.
" kau ok tak ni Dan? Seram pulak aku tengok engkau ni. Dari petang tadi dah aku tengok kau ni asyik senyum sorang sorang. Gila ke apa kau ni? " soal Lokman.

" takde lah. Salah ke aku senyum sorang sorang? Kut ya pun aku gila, tak mungkin lah aku nak balik sini. Kau ni agak agak ar Man. Hisy kau ni. " ujar Danial.

" aku bukan apa, aku cuma terkejut je, yelah sebab selama ni kan muka kau dah macam nenek bongkok tiga dah aku tengok. Tup tup siang tadi, kereta kau rosak, tapi kau boleh pulak senyum sorang sorang. Kau angau ek? " teka Lokman.

Hisy kawan aku yang sorang ni. Dia ni  pak nujum ke apa. Gumam Danial dalam hati.

" Isy, taklah. Dah dah. Kau tidur lah. Dulu masa mak kau mengandungkan kau, mak kau banyak makan bontot ayam ek? Yelah sebab kerja kau asyik pot pet pot pet je. Naik tegang dah telinga aku ni. Rasa macam nak pekak pun ada. " gurau Danial.

" Gila kau😂😂😂😂. Mak aku dulu banyak makan sayur lah. Sebab tu aku sekarang ni hensem. Kau tau tak? " ujar Lokman.

" kalau hensem, takkan takde awek sampai sekarang. " gurau Danial.

" diam ar kau. Dah aku nak tidur. Smpai ke esok pun takkan habis kau sakat aku. " ujar Lokman.

Danial hanya mampu tahan gelak je. Alahai Lokman Lokman ade je kerenah kau ek.


* sorry kalau cerita ni mengarut atau tak berapa nak best. Tapi author cuba sedaya upaya untuk cari idea huhuhhu

Mr. Bidadara CintaWhere stories live. Discover now