Pada sebelah malamnya, Gene Meh berdiri di atas bumbung rumahnya (hakikatnya sebuah flat), dan sedang mencari sebuah lagu cinta Melayu yang terkenal dalam mindanya! Tiba-tiba sahaja, dia teringat satu video muzik yang dia terjumpa pada salah satu teks mesej Alex yang dihantar kepada Addie sebentar tadi dan sedang menghafal lirik! Kemudian, dia mula menyanyikannya!
Gene: Bermula pandang pertama, terlihat kamu di depan mata! Terasa debar di dada, menahan rasa bila kau ada! Kau buat aku terpaku sepertinya diriku yang mahu diri kamu! Dan bila kau hadir bagai satu misteri, ternyata diriku bagai sudah dijampi! Dan bila kau hambakan hatiku kembali, ternyata hanya kau harus aku cintai! Ha ha ha aku ketawa terasa aku tak tentu arah! Kau buat aku terpaku sepertinya diriku yang mahu diri kamu! Dan bila kau hadir bagai satu misteri, ternyata diriku bagai sudah dijampi! Dan bila kau hambakan hatiku kembali, ternyata hanya kau harus aku cintai! Malam berganti malam, masih terbayang apa yang berlaku pada diriku! Ternyata kamu, ternyata kau mahu diriku selama kau milikku! Dan bila kau hadir bagai satu misteri, ternyata diriku bagai sudah dijampi! Dan bila kau hambakan hatiku kembali, ternyata hanya kau harus aku cintai! Dan bila, ternyata yang aku cintai, yang aku cintai!
(Sementara itu, di 'Cloud'):
Jailbreak: Merdunya suara Gene dari Textopolis! Aku rasa menyesal pula tidak berfikir panjang dan terus kembali ke sini tanpa membawanya sekali! Aku masih mencintainya tetapi aku yang menafikannya! Aku harus kembali ke Textopolis sekarang juga sebelum Gene membunuh diri! *membuat siulan Twitter*
Burung Twitter pun datang lalu Jailbreak pun menunggangnya dan mengarahkan burung itu untuk mengantarnya semula ke Textopolis dalam masa yang singkat lalu ia pun ikut perintah!
(Kembali di Textopolis):
Gene: Leganya, saya dah nyanyi lagu itu! Saya berharap Jailbreak akan tiba di sini, sekejap lagi!
Beberapa saat kemudian, dia ternampak seekor burung Twitter sedang terbang ke arahnya dari jauh dan Jailbreak dilihat turut menunggang burung tersebut! Selepas itu, Jailbreak pun telah tiba dan berlari menuju Gene lalu memeluknya dengan erat sekali sambil melepaskan air mata!
Jailbreak: Maafkan aku kerana tidak berfikir panjang, Gene! Aku tak patut meninggalkan kamu seorang di sini! Ini semua salah aku kerana telah menafikan bahawa aku sangat cintakan kamu!
Gene: Saya yang patut minta maaf kepadamu kerana enggan diprogram semula menjadi emoji normal sebaik tiba di 'Cloud' bersama kamu sebelum ini! Kalau saya terima sahaja cadangan untuk diprogram semula, saya pasti kamu tidak akan lagi berkecil hati dengan saya selepas itu!
Jailbreak: Aku tak pernah berkecil hati denganmu walaupun kamu memang enggan diprogram semula sebaik tiba di 'Cloud' bersamaku tetapi aku hanya ingin mencari ketenangan di sana dan aku juga ingin menebus semula kesilapan-kesilapan yang aku pernah buat di sana sebelum ini! Dan kamu tak perlu meminta maaf kerana ia bukan salah kamu! Sebaliknya, ini semua salahku!
Gene: Kamu juga tidak perlu meminta maaf kerana kamu juga tiada salah terhadapku! Apa yang penting sekarang ialah kita lupakan sahaja cerita lama! Kita buka cerita baru bersama, boleh?
Jailbreak: Boleh, Gene! Sebenarnya, aku sangat cintakan kamu! Dan, kamu juga cintakan aku?
Gene: Saya juga sangat cintakan kamu dan semoga kita kahwin dan hidup bahagia selamanya!
(Setahun kemudian):
Gene dan Jailbreak telah berkahwin dan mereka sedang menunggu kehadiran anak sulung, berikutan keadaan Jailbreak yang sedang hamil dan Hi-5 pun terus bertanya keadaan mereka!
Hi-5: Gene, kamu sangat bahagia dengan Jailbreak, nampak? Kamu dah bersedia nak jadi ayah?
Gene: Begitulah gayanya, Hi-5! Kami tak sabar nak tengok dia keluar! Apa kata kita tepuk dulu!
Hi-5: Cun! *Hi-5 dan Gene terus tepuk lima jari mereka di udara sebagai tanda erat selamanya!*
Jailbreak: Aku pula! *Hi-5 dan Jailbreak tepuk lima jari mereka di udara sebagai tanda hormat!*
Gene: Jangan tepuk kuat sangat, sayang! Kesian nanti bakal anak kita dalam perutmu ini, tahu?
Jailbreak: Baiklah, abang! *sambil mengusap-usap perutnya yang semakin besar beberapa kali*
Penulis: Terbaik! *menunjukkan ibu jari yang menaik, seperti gaya Tok Aba setiap kali dia dipuji*
YOU ARE READING
Jampi Genebreak
RomanceInilah fanfic aku yang pertama selepas menyertai Wattpad semalam dan ia juga merupakan fanfic 'The Emoji Movie' aku yang pertama, juga berbahasa Melayu pertama sekali di Wattpad! Ia berkisar mengenai Gene Meh yg kecewa apabila Jailbreak telah muktam...