Aku pandang diri aku dekat cermin tanpa senyuman.Memang aku nak hidup dengan Jungkook tapi bukan Jungkook yang sekarang.Aku nak Jungkook yang dulu, selalu dengan perangai comel dia yang buat aku tersenyum sampai tak boleh tidur.Aku pelik, dia pura-pura tak kenal aku atauㅡ
"Jiseul-ah?" Joohyun pegang bahu aku sambil tersenyum.Dia usap kepala aku lembut.Aku betul-betul bersyukur sebab Joohyun unnie selalu tenangkan aku dengan senyuman dia.
"Senyumlah.Seul tak gembira ke?"
Aku mengoyakkan senyuman palsu. "Mestilah.Cuma Seul nanti rindu unnie,abang ipar,eomma,Hani semua."
"Alah,negara kita maju Seul.Naik train je dah sampai sini..."Tiba-tiba Joohyun tundukkan kepala dia. "Seul banyak terseksa dulu.Selalu seorang kat rumah.Unnie harap,Seul takkan nangis macam dulu lagi."Joohyun usap pipi aku dengan pandangan penuh kasih sayang.
"Yup!Seul takkan jadi macam dulu lagi."Aku pandang mata Joohyun dengan senyuman.
Mianhae,unnie.
Rasanya Jiseul lagi terseksa dari dulu.
Sekurang-kurangnya Jungkook yang dulu lagi baik dari Jungkook yang aku langsung tak kenal.
Aku tak faham apa masalah dia.Hilang ingatan apa?Kalau ya pun hilang ingatan,identiti pun kena hilang ke?Kalau apa apa jadi mestilah Halla cakap,tapi Halla pun rasa Jungkook yang berubah.Atau...dia guna taktik tu sebab dia dah suka Lisa?
"Jagiya,Jiseul dah siap belum?"Lamunan aku terhenti bila Bogum masuk dalam bilik aku.Joohyun senyum kat Bogum lalu membetulkan rambut aku.Dia pegang bahu aku dan pandang aku lama. "Bae Jiseul atau...Jeon Jiseul.Be a good wife like me okay?"
"Hyung—"
Bogum pusing belakang. "Eh,bakal adik ipar." Bogum terus tepuk bahu Jungkook.Jungkook hanya tersenyum tapi bila dia terpandang aku,senyuman tu mati.
"Hyung,saya nak cakap dengan Seul kejab boleh?" soal Jungkook dengan suara lenbut.Suara...yang aku selalu dengar dulu.Bogum tertawa dengan soalan Jungkook.Eh?Bahagia sangat pulak dia ni.
"Mestilah.Joohyun-ah,jom?" Bogum menghulurkan tangannya. Joohyun angguk dan terus berlari ke arah Bogum lalu menyambut hulurannya.Bogum memandang Joohyun yang lebih rendah darinya lalu dengan selamba memeluk bahu Joohyun di depan aku dan Jungkook sebelum berlalu.Aku tersenyum simpul dengan perangai diorang.
"Asal senyum?"
"Tak..tak ada apa."
Jungkook sandarkan badan dia kat dinding sambil masukkan tangan dalam poket. "Kau..nak aku jadi macam tu?" Aku tak tahu nak cakap apa jadi aku cuma diamkan diri.Jungkook gelak sinis sebelum mendekati aku.
"Sorry,aku bukan macam tu." Dia bisik kat telinga aku sambil mengejek. "Aku datang nak cuti,tak sangka pulak kena kahwin.Malang betul.Malang apa kau bawa dari Seoul ni?"
Hati aku pedih bila Jungkook cakap macam tu.
Apa salah aku?Hati tolonglah kuat walaupun kau lemah."Kau ni bisu apa?Dulu bukan main cakap aku kenal kau.Kenapa?Menyesal?"
Aku masih diam.Serius,aku tak tahu nak bagi reaksi apa.Aku pun tak sangka yang semua ni jadi.Lepas kejadian kat hotel tu,aku ada masalah mental sikit.Terkejut sangat agaknya.Terkejut sebab Jungkook berubah drastik sangat.
"Saya tak minta pun awak layan saya baik.Saya tak kisah perangai awak macam mana sebab saya dah janji dengan awak dulu." Kali ni Jungkook ketawa terbahak-bahak.Aku rasa mata aku kabur dan ada cecair mengalir keluar dari mata aku.Lawak sangat ke perasaan aku sampai ketawa macam tu?Aku rasa hati aku macam dikoyak-koyakkan berjuta kali.Sakit sangat.Kalau aku boleh keluarkan hati ni,dah lama aku buat.Hati yang dah berdarah dan berparut ni tukar dengan hati yang tak ada apa-apa kesakitan.Macam lah boleh kan?
YOU ARE READING
[UNCOMPLETED] 11:11 | Am I Your Wishes? + jjk
Fanfiction"Are we end up already?" +++++ "Aku akan-" "..pastikan kau terseksa kahwin dengan aku."