Uczucie, które chyba najłatwiej jest opisać. Najbardziej pożądane przez wszystkich. Każdy z nas w głębi duszy pragnie być szczęśliwym, nawet jeśli otwarcie się do tego nie przyznajemy. Człowiek nieświadomie dąży do uzyskania tego pięknego stanu. Interpretacja szczęścia dla każdego jest zgoła odmienna. Istnieje wiele sposobów, aby je uzyskać. Najciekawsze jest to, że każdy z nas ma inny sposób na osiągnięcie swojego szczęścia. Niektórzy czepią je poprzez pomaganie bliskim, niektórzy przez posiadanie sporego majątku, jeszcze inni przez zadawanie ludziom bólu. Tak, nawet ten ostatni przykład istnieje w naturze. Znam wiele osób, które czerpią przyjemność z krzywdzenia i poniżania innych. Robią to, ponieważ czują się przez to szczęśliwi. Są w stanie posunąć się nawet do zabrania szczęścia innemu człowiekowi, tylko po to, żeby samemu go doświadczyć. Jak widać, nawet jedno z najpiękniejszych uczuć ma swoje ciemne strony. W sumie jak wszystko w życiu. To doskonały przykład, że człowiek potrafi zrujnować nawet to co w życiu ma najpiękniejsze. Taka jest już ludzka natura. Nikt nie wmówi mi, że człowiek jest z natury dobry. To jest ostatnia rzecz, w którą uwierzę. Ale miałem pisać o szczęściu, a temat wędruje w niezbyt optymistycznym kierunku. Wróćmy do uczucia opisanego w nagłówku. Nie ma żadnej recepty na szczęście. Głównie z powodu, który opisałem już wyżej. Każdy ma swój inny, unikatowy sposób na dawanie i dostawanie szczęścia. To często prowadzi do nieporozumień i sporów. Weźmy na tapetę człowieka, który jest raczej chętny do pomocy innym i zawsze chce dla innych jak najlepiej. Swoje szczęście czerpie z dobrych uczynków i właśnie z uszczęśliwiania innych. Trafia na osobę, na której mu zależy. Nawet bardzo. Ze wszystkich sił stara się ją choć trochę uszczęśliwić. Jej szczęście stawia ponad swoim, bo nadal czerpie satysfakcję z pomocy jaką jej oferuje. Wszystko jest w porządku, każdy zyskuje coś w takiej relacji. Problem pojawia się wtedy, kiedy ta druga osoba z góry odrzuca pomoc. Kiedy jest negatywnie nastawiona zupełnie bez powodu. Kiedy przekreśla szanse na szczęście i swoje i osoby, która jej pomaga.
YOU ARE READING
Trochę o uczuciach
Teen FictionKrótkie przedstawienie uczuć widzianych oczyma pokrzywdzonego przez życie szesnastolatka. Możemy z niego wywnioskować jak autor postrzega świat i co w życiu przeżył. Tekst jest strasznie subiektywny, ostrzegam na samym początku czytania. Miłej lektu...