Bab 5
The war has begun!Mikael memusingkan kepalanya ke belakang. Dia tersenyum sinis.
“Dah berapa lama kau curi dengar perbualan antara aku dengan Irina, huh ‘my precious little brother?"
Adrian berdecit.
“stop calling me that!I really hate it when it's come from your sh*tty mouth, Plus... kau bukan abang aku”
penafian yang dibuat oleh Adrian membuatkan Mikael ketawa kecil.
“Kau still tak mengaku yang kita berdua ni adik-beradik kandung?sudahlah bro, benda dah lepas kot. Buat apa nak dikenang lagi?”
dia menepuk bahu Adrian sambil menggelengkan kepalanya.
Adrian menyapu tangan Mikael dengan kasar.
Adrian memandang wajah Mikael dengan pandangan yang penuh dengan kebencian dan dendam.
Dia menunding jari runcingnya tepat pada muka Mikael.
“Eh, kau dengar sini ye… even if we are blood related, I'll not gonna call you as my brother even if my life was taking away from me by grim reaper. He's already dead! Setelah apa yang kau dah buat selama ni… kau ingat aku akan maafkan macam tu je? In your dream!"
“Woah… anak singa dah mula tunjukan taringnya. Patutlah Abi campakkan kau kat sini.Dia nak anak dia yang degil ni mencontohi sikap abangnya yang perfect ni. Siapa lagi? Akulah… “Mikael menarik senyuman sinis.
Cukup untuk membakar hati Adrian yang sudah rentung dimamah api kebencian.
Adrian mengenggam tanganya membentuk penumbuk.Urat-urat hijau mulai kelihatan. Namun, dia masih lagi waras untuk tidak bertindak gila. Dia cuba bertahan untuk tidak melayangkan penumbuk di muka kacak Mikael.
dia mengambil keputusan untuk berjalan menghampiri Mikael dan berbisik di telinganya.
"This is a warning....don't you ever touch Irina with your dirty hands.I'll kill you if I had to. I'm gonna protect her from you, beast"
Adrian kemudiannya melangkah pergi dari situ tanpa memandang ke belakang lagi.
Mikael hanya memandang kelibat Adrian yang semakin menjauh. Dia mengetap bibirnya penuh kegeraman. Kemudian, dia menendang tong sampah berdekatan dinding bersebelahan nya dengan sekuat hati.
Akibat tendangan yang yang seakan-akan sepakan penalti daripada pemain bola professional, habis tergolek tong sampah itu. Bertaburan isi didalamnya.
“Sh*t.So, that's mean the war has begun huh? Let's see who's gonna win"
Bersambung.....
YOU ARE READING
Dia Milikku
Teen FictionDia Irina Balqis, seorang gadis yang sering digelar "gadis Robot "kerana dirinya selalu menunjukkan muka serius dan tegas sepanjang masa Hal ini menyebabkan dirinya sering kali di sisihkan oleh rata-rata pelajar Einstein Private School. namun diriny...