Aku terbangun.Auh!rupanya mimpi. Aku mengelap peluhku yang membasahi seperti banjir kilat yang dahsyat.semasa aku sedang mengelap peluhku aku terpadang loker yang bertentangan dengan katilku.Aku bergitu terkejut Dan berasa seram apabila melihat rantai Dan kunci yang mengunci loker ITU seperti didalam mimpiku.'Aduh!adakah ini mimpi atau betul"bisikku di dalam hati.Tiba tiba aku dikejutkan dengan suara seorang manusia.Aku toleh ketepi Dan kelihatan seorang lelaki yang memasuki dorm dengan memakai serban.Alhamdulilah aku tidak keseorangan.aku pun mulalah berbual dengan lelaki tersebut.nama dia Farud.sedang seronok berbual,kami di sapa dengan ahli dorm lain.kami memulakan sesi pengenalan dengan begitu seronok hingga aku terlupa tentang loker tersebut.
26/1/2017:kelas aku habis awal.Aku mengambil keputusan untuk pulang ke dorm untuk merehatkan diri.Sampai sahaja disana,aku ternampak Farud yang sedang duduk termenung di atas katilku."kelas habis awal ke harini?"soalku."aah"jawapan ringkas dari Farud.Aku hanya melemparkan senyuman lalu mengambil peralatan Mandi untuk membersihkan diri sebelum tidur.Semasa perjalanan ke bilik mandi,aku disapa oleh Farud yang kelihatan baru sahaja pulang dari kolej."yow hakim,kelas habis awal ke?"soal Farud."siapa yang aku berbual di dorm tadi"bisiku didalam hati.Aku hanya mengganguk tanda ya kepada Farud sebelum meninggalkan dia.Mandi umpama mandi tak basah kerana memikirkan hal berkenaan."tak mungkin Farud ada kembar atau di dorm tadi bukannya Farud tetapi....."Aku terdiam.Malam ITU,aku tinggal berseorangan kerana kawan dorm aku mengulang kaji pelajaran mereka di perpustakaan.Aku lebih suka study di dorm kerana aku Jenis yang malas bergerak.sambil belajar aku memasang lagu dengan menggunakan earphone kepunyaanku."SORANG NAMPAK"aku terdiam tatkala mendengat suara seseorang.aku membuka earphoneku Dan menoleh ke semua arah untuk memastikan ada orang atau tidak."mungkin perasaanku kot"jawabku dalam hati."HIHIHIHIHIHIHI" Sekali lagi bunyi ITU datang lagi.bulu Romaku berdiri.mata ku terpadang loker tersebut Dan mengingatkan peristiwa Farud Dan bunyi ketukkan dari dalam loker tersebut.Sedang aku tekun memerhatikan loker tersebut.Sepasang mata berwarna merah muncul didalam loker Dan memerhatikan aku.Aku begitu terkejut lalu aku berlari menuju keluar dari dorm.Bush! Aku terlanggar arep iaitu salah seorang dari ahli dormku."aduh!kau tak apa apa ke kim"Tanya arep kepadaku."aku OK"jawabku."kau asal gementar semacam ni"Tanya arep.Belum sempat aku bercakap tiba tiba arep mencelah." Pasal loker yang berrantai tu ke?".aku terdiam."kau pernah kena jugak ke"tanyaku."aah"jawabnya ringkas.
Part 2 tamat 0-0
YOU ARE READING
loker
Horrorselalu kita baca tentang kisah seram asrama bukan? namun novel ini berkaitan dengan sebuah loker misteri yang menghantui sebuah dorm. HiHiHiHi