Kenalan

74 5 0
                                    

Pagi yang indah,Burung bertebangan sambil ayam berkokok.Tiba-tiba,aku terjaga dari tidur sambil air bertakung di mata.'Mimpi ni lagi,Ni dah kali yang kelima aku mimpi pasal dia',kata Adam.Dia terus bersarapan dan mandi.Apabila sedang mandi,dia masih teringat kepada mimpinya dan tertanya pada dirinya.Selepas dia mandi,Dia bergegas ke sekolah.
Di sekolah,Danish menegurnya dengan keriangan,'Hi Adam,Eh kenape kau nampak muram jer sedangkan kau selalu meriah'.'Entalah Danish,Aku masih dapat mimpi tu lagi',kata Adam.
Kau ni pandai,seorang pengawas,hebat berlawan dan popular,takkanlah satu mimpi boleh kalahkan kau',kata Danish.Adam terdiam lalu dia terus meninggalkan kawannye dengan keadaan yang marah.'Dia langsung tak faham aku',kata Adam.
Keesokkan hari di sekolah ketika sedang berborak dengan danish,tiba-tiba seorang pengawas ayu dtg dengan keriangan sambil menyampuk perbualan Kami.'Eh,sapa kau'?'Nama aku Natasha,takkan korang tak kenal aku sedangkan aku pengawas',kata pengawas tersebut.
Selepas habis sekolah,sedang aku mandi teringat pada Natasha sambil senyuman di muka.'Comelnya dia tu,dh lah pendek pastu gigi macam arnab',kata Adam.Tiba-tiba,'Adam jangan cakap sorang-sorang dalam bilik air',kata ibunya.'Abang gila ke ibu cakap sorang-sorang dalam bilik air',kata adiknya.

CowardWhere stories live. Discover now