Rejected

35 4 2
                                    

           'Sofea jangan pergi',kata adam.'Adam bangun Adam dah lewat nie nak pergi sekolah',tengking ibunya.Adam pun bangun dalam keadaan terkejut lalu dia pun terus mandi.'Yaallah ADAM,Kenapa mandi dengan baju sekali',marah ibunya.Adam terus sedar lalu menutup pintu bilik air dan terus mandi.
          Pada waktu rehat di sekolah,Adam pun bercakap dengan rakan baiknya Danish.'Fiya macam mane hihihihihi',kata Adam.'Woi,Natasha macam mane hihihihihi',kata Danish.
'Sebenarnye aku suka dekat Natasha tapi tak tau macam mane nak bagitau',kata Adam.Tiba-tiba Mereka ternampak Natasha di hadapan mereka.'Tu dia,kau borak je dengan dia pastu kau bagitahu dia',kata Danish.'Kau ingat aku ni ROBOT ke ape,aku ni malulah',kata Adam.'Pergi jer Adam kau boleh buat',kata Danish dengan bersemangat.
           Adam pun pergi ke arah Natasha lalu menegurnya,'hi Natasha'.'Hi gila',kata Natasha sambil ketawa.'Mulai sekarang aku panggil kau gila',kata Natasha.'Kalau macam tu aku panggil kau Si Tikus',kata Adam.Sedang mereka berborak Natasha pun bertanya 'kau ada crush ke'?'Dulu je,kau ada crush ke'?Tanya Adam.'Ada,Nama dia Nick,kitorang siap bercouple lagi',kata Natasha.....
Adam pun tidak terkata lalu dia pun pergi sambil berasa kecewa.'aku kena pergi dulu',kata Adam.
             'Ok tak?Kau mengaku tak'?Tanya Danish.
Adam menghiraukan kawannya dengan keadaan sedih.Di dalam kelas Adam berasa sangat kecewa lalu dia ditegur oleh cikgunya kerana tidak memberi tumpuan di dalam kelasnya.'ADAM,Kamu pandang apa lagi,Jawablah soalan cikgu',marah cikgunya.
          Di rumah,Adam pun memikir kan tentang Natahsha.'Ini kali pertama aku berasa sedih yang amat mendalam',kata Adam.'Aku patut tinggalkan kau sejak awal lagi',kata Adam dengan kecewa.
'Kenapa abang macam sedih',kata adiknya.Lalu Adam pun memarahi adiknya 'Diamlah,Nak kena ke'.'Adam,kenapa marah adik kamu',kata ibunya.
'Maaf adik',kata Adam.'Kenapa kau harus suka dia dari aku',kata Adam didalam hatinya sambil perasaan kecewa yang membara.

CowardWhere stories live. Discover now