'Hi Danish',tegur Adam. 'Hi Adam,Jom beli makanan aku lapar',kata Danish. 'Kau ni asyik makan makan makan',kata Adam.Ketika Danish membeli Donut dia pun terjumpa Fiya. 'Hi Fiya,Kenapa kau bawa beg'.Tanya Danish. 'Suka Hati aku lah nak bawa kau ni bisinglah',marah Fiya.
'Kesian kau',kata Adam.
Pada waktu rehat,Adam terserempak dengan Natasha 'Hi Gila',tegur Natasha.Adam menghiraukannya lalu terus berjalan ke arah bertentangan.Natasha kecewa dan hairan 'kenapa dengan dia'?Bisik Natasha.
Apabila masa rehat tamat,Adam pun balik ke kelas.Semasa berjalan,Seorang guru meminta bantuan Adam 'Adam,Tolong cikgu panggil Natasha',kata Cikgu Ridzuan. 'Baik cikgu',kata Adam
Apabila Adam menjumpai Natasha duduk di bangku keseorangan.Adam pun hairan lalu disebabkan rasa bersalahnya dia pun menegur 'Hi tikus,Kau Okay tak'?Tanya Adam.Adam duduk disebelah Natasha lalu Natasha pun bercerita. 'Nik tinggalkan aku macam tu je,dia langsung tak kisah pasal aku',kata Natasha sambil menutup mukanya lalu mengalirkan air mata.Adam berasa serba salah lalu dia menepuk belakang Natasha sambil memujuknya 'Takper sabar weh,Nak aku marah dia ke'.
Selepas selesai kesemuanya,Adam balik ke kelasnya. 'ADAM,kamu pergi mana tadi! PONTENG KELAS CIKGU EH',marah Cikgu Jeff. 'EH,takdelah cikgu saya tolong Cikgu Ridzuan tadi',kata Adam. 'Pergi duduk',Kata Cikgu Jeff.
Apabila habis persekolahan Adam pun balik ke rumah.Ketika Adam bermain fonnya di rumah tiba-tiba 'Adam,aku sedih gila jom video call',mesej Natasha. Adam pun bersetuju lalu mereka video call bersama.Setelah Selesai,Adam pun terfikir 'Haih,Gembiranya aku,dia berhak mendapat peluang kedua'.Mulai sekarang aku akan cuba dapatkan Natasha. 'Hi,Adam tolong aku,Fiya tiba-tiba marah kat aku',mesej Danish. 'Marah pasal apa'?Tanya Adam. 'Entah,tiba-tiba je dia tu',mesej Danish. 'Padan muka kau,hihihihi',mesej Adam.
'Jahatlah kau Adam',mesej Danish. 'Aku tak tau macam mane nak tolong kau',mesej Adam. 'ADAM,masuk tidur esok nak bangun pagi mak nak suruh kamu pergi pasar',kata ibunya. 'Baik mak',kata Adam.
YOU ARE READING
Coward
RomanceAdam mempunyai banyak masalah tentang cinta dan banyak perkara dia perlu harungi.....Dan perkara yang paling susah dibuatnya adalah berterus terang...manakala kawannya juga mempunyai masalah tentang perempuan