Davey reed het dorp in waar de kleine Luka op school zat. Door alle commotie was hij ruimschoots op tijd. Altijd als hij vroeg thuis was, sloeg Davey aan het kokkerellen. Nu kon hij mooi boodschappen inslaan om een mooi gerecht voor te schotelen. "Siri, bel boer Terpstra". Het mobieltje deed zijn werk en Davey vroeg zijn buurman om een mooi stuk ossenhaas, zonder de filet mignon en zonder de chateau briand. "Kunt u hem ook ontvliezen voor me?" Buurman had net een black angus rund geslacht, dus verser dan dit mooie stuk vlees kon echt niet. In de plaatselijke super kocht hij de rest van de nodige ingrediënten en een chocoladereep van Luka's favoriete merk. Buiten stond altijd een bloemenstalletje. Het bloemenmeisje was dan eigenlijk veel te jong voor Davey , maar ze zwijmelde altijd als ze hem zag. Davey wist dat en flirte altijd graag met haar, ze was immers een knappe verschijning. "Staan je leuk, die hoge laarzen zeg!" Ze voelde een aangename tinteling door haar lichaam gaan en pareerde met;"Speciaal voor jou gedaan tijger! Wat kan ik voor je inpakken?" Davey kon het niet laten om haar dagopbrengst wat op te krikken en bestelde een flinke bos van de duurste rozen. Luka stond al te wachten toen haar vaders auto het schoolplein opreed. "Pappiiiiieee"riep ze toen ze de enorme pick-up in klom."We gaan nog even langs buurman en dan lekker naar mamma!, pappa gaat wat lekkers koken vandaag. " Luka zocht de boodschappentas door om alvast een hint te vinden over het diner, toen ze haar lievelings chocolade vondt. "Zeezout en karamel, woehooooeee!!!" Nadat ze het vlees bij boer buurman hadden opgehaald, reden ze over het zandpad, door de duinen naar huis. Luka rende meteen naar de achtertuin om nog wat buiten te spelen. Davey bracht de boodschappen naar de keuken en terwijl hij binnenstapte riep hij:"Moppie, we zijn thuis hoor!"Cynthia kwam vanuit het was hok kijken en voor Davey achter het aanrecht kroop, gaf hij de enorme bos rozen aan Cynthia. "Voor de knapste vrouw van het hele duin", grapte hij en deed het kookschort om.
Davey rolde het bladerdeeg tot 1 grote plak en Cynthia kwam achter hem staan. Ze kneep hem zachtjes in z'n achterste en fluisterde met een zwoele stem" ik weet wie er na kinderbedtijd zwaar de pineut en aan de beurt is"
Davey grijnsde en grapte dat echte liefde van een vrouw dus toooch door de buik ging. Hij bereidde een heerlijke beef wellington voorzien van een echte uien jus. Ze genoten er ten volste van met z'n drietjes. Vlak nadat Luka naar bed ging, werd er gebeld. "Het is Frans voor jou schat!" Verbaasd keek Cynthia naar haar man, die steeds bezorgder begon te kijken toen hij Frans aan de telefoon had. "Niks doen Frans, ik kom er direct aan, dan pakken we t samen aan". Frans had een melding gekregen van zijn gps tracker die als extra optie op zijn kraan verborgen zat. Dikwijls werden er kranen gestolen om ze meteen te verkassen richting het oostblok voor de zwarte handel. Vreemd genoeg was de kraan van Frans wel gestart, maar niet meer dan 20 meter verplaatst. Ze hadden afgesproken bij het kerkje om vandaar uit gezamenlijk poolshoogte te nemen.
Voor de zekerheid had Davey zijn 12mm dubbelloops Winchester meegenomen, het jachtgeweer dat nog van zijn vader was geweest. In de verte zagen ze divers materieel actief bij de bouwput, en met al de verlichting aan."Ze worden ook steeds brutaler he", bromde Frans. Davey had een voorgevoel dat de situatie iets anders in elkaar stak. "
JE LEEST
CONJUNCTIE
Historical FictionTegenwoordig heeft de wetenschap het gelijk van de atheïsten behoorlijk aangetoond. Toch zijn sommige spirituele zaken (nog) niet wetenschappelijk te onderbouwen. Ook andere zaken lijken tot nu toe onverklaarbaar en zijn vele historische vraagstukke...