Pada pagi itu seorang namja berambut perang dengan berpakaian tidur masuk ke dalam bilik, di dalam kelihatan seorang yeoja berbadan gemuk sedang terbaring sambil menyelubung tubuh nya dengan selimut. " yahh gemuk!! " namja tersebut menarik selimut yang menyelubungi tubuh yeoja tersebut. " ermmm.. " yeoja tersebut hanya berdehem lalu ditarik kembali selimut tersebut.
" gemuk , kajja bangun kita dah lambat nak pergi sekolah nih!! " kata namja tersebut lalu mengambil patung yang dipeluk oleh eunha tersebut. " yakk guanlin!! " eunha terus bangun dari tidur nyaa. Guanlin pulak membawa lari patung kesayangan eunha " berhenti lah bagi semula patung aku!! " kata eunha lalu mengejar guanlin.
" pergi mandi kalau tak aku taknak bagi, aku dah masak dekat dapur, aku tunggu tau " kata guanlin. Eunha hanya mencebik lalu masuk semula kedalam biliknya. Die tercungap ii kerana badan nya penuh lemah dan senang untuk penat kalau berjalan atau berlari. Die terus masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri nyaa.
[Skip]
" gemuk makan jangan gelojoh sangat nanti gelojoh " kata guanlin sambil menatap eunha. Eunha mengendahkan guanlin die hanya meneruskan makannya " suka ati aku lah " kata eunha gelojoh. Guanlin hanya tersenyum sambil mengeleng ii kepalanya. " hah gemuk nanti dekat sekolah, kau tak payah nak dekat ii dengan jungkook lagi, die bukan suka dengan kau pon " kata guanlin.
" tak boleh, aku suka diee! Kata orang kalau suka seseorang kena berusaha dapatkan die , so aku akan berusaha supaya die dekat dengan aku " kata eunha semangat . " tapi jungkook dah ade yeojachingu lah " kata guanlin. " molla ada aku kisah ke? Eh kajja hantar aku pergi sekolah nanti terlambat pulak " kata eunha lalu menarik guanlin .
" hari hujan lah, macam mana nak pergi sekolah? " kata guanlin sambil menatap langit yang gelap. Hujan turun dengan lebat nyaa. " em, kita pakai kereta " kata eunha. " mwo kereta, tapi..hah kita tak payah pergi sekolah nak tak? Kita duduk dekat rumah, luangkan masa bersama " kata guanlin.
" yahh aku nak jumpa jungkook lah kajja!! " kata eunha lalu masuk ke dalam kereta. " ouh..ok kejap aku ambik kunci kereta dulu " kata guanlin malas lalu mengambil kunci kereta.
....
Sampai sahaja di sekolah, eunha terus keluar dari kereta " guanlin nanti jangan lupa ambik aku tau " kata eunha sambil tersenyum. " arraseo " kata guanlin. Eunha terus berlari masuk ke dalam, sementara itu guanlin pergi ke sekolah nya kerana eunha dan guanlin bersekolah disekolah yang berbeda.
[Eunha pov]
Eunha berlari menuju ke kelas nyaa, sepanjang perjalanan ke sana seperti biasalah pelajar disana akan menghina nya kerana memiliki badan yang gemuk. Tetapi eunha hanya membiarkan sahaja. Di dalam kelas kelihatan jungkook dan member bts sedang berbual. Eunha hanya melihat dari pintu kelas.
" aku harap jungkook nak makan makanan yang aku bawak nih " kata eunha sambil memegang bekalan makanan. Eunha memberanikan diri nya untuk masuk. " jungkook-ah tengok siapa yang datang tuh, yeoajchingu kau!! " usik taehyung kepada jungkook. Member bts terus beredar meninggalkan jungkook keseorangan.
Jungkook hanya menjeleng kearah eunha apabila eunha dagang kearah nya " kau nak ape? " tanya jungkook dengan nada tinggi. Member bts hanya tergelak dari jarak yang jauh. " aku ada buat makanan untuk kau, aku harap kau makan " kata eunha sambil menghulur makanan tersebut kepada jungkook.
Jungkook hanya memerhati makanan tersebut, mata orang ramai hanya memerlihat kearah jungkook dan eunha. Eunha hanya tersenyum sahaja. Jungkook terus menarik tangan eunha keluar dari kelas. " wahh pegang ii tangan lahh!! " usik jhope. " yah baik kau diam sebelum jungkook mengamuk! " jimin mengetuk kepala jhope.
Jungkook membawa eunha kebelakajg sekolah. " wae bawak aku pergi sini? " tanya eunha pelik. Jungkook hanya terdiam lalu diambil makanan ditangan eunha. Eunha tersenyum gembira. " gomawo sebab kau rajinkan diri masak untuk aku, aku hargai " kata jungkook sambil tersenyum sinis. " nae perkara kecik jee " kata eunha gembira.
YOU ARE READING
Diamond Lover [eunkook]
Fantasyeunha seorang gadis yang dahulu nya amat dibenci oleh orang ramai kerana mempunyai badan yang gemuk dan muka yang hodoh berkawan baik dengan guanlin sejak kecil lagi. mempunyai perasan dengan jungkook iaitu kawan sekolah nya. eunha mencuba apa sahaj...