[Guanlin pov]
" aigo dah petang nih wae eunha tak call aku langsung? " tanya guanlin sambil menatap henfonnya untuk menerima panggilan dari eunha. Guanlin terus menelefon eunha.
" anyeong guanlin-ah! "
" yah gemuk , kau kat mana? Wae tak balik lagi? "
" aku dekat syurga nihh! "
" mwo syurga? "
" yee, rumah jungkook macam istana, besar gilee "
" em, macam mana kerja kau okay? "
" okay sangat, aku suka! "
" kau taknak balik ke? "
" kejap lagi aku balik, kau nak tempah pape tak? "
" hah belikan aku bubble tea dekat caffe blink "
" orait! "
Guanlin terus mematikan panggilannya. " haiyaa aku ade janji dengan jihoon nak jumpa die, tapi kalau aku pergi eunha sesorang pulak? " kata guanlin sambil menggaru kepalanya.
[Eunha pov]
" siap pon!! " kata eunha siap mengemas rumah banglo tersebut. Eunha melirik kearah jam " pukul 5 ptg, tapi jungkook tak balik lagi " kata eunha sambil melihat sekelilingnya. " em takpe lah aku balik dulu, anyeong jungkook oppa! " kata eunha bercakap dengan gambar milik jungkook.
Eunha terus keluar dari rumah jungkook " guanlin nak bubble tea, so aku kena pergi sana dulu " kata eunha terus berlari kecil menuju ke caffe bubble tea.
[Jungkook pov]
" hahahahaha "
" jungkook itu bukan eunbi? " kata suga sambil menunjuk eunha yang baru masuk ke dalam caffe blink tersebut. Jungkook melihat kearah eunha " yah buat ape die dekat sini? Ikot aku ke? " tanya jungkook geram. " ayok jangan ii die nih ahli sihir boleh tahu kau dekat sini " kata taehyung. " kauorng tunggu sini jap " kata jungkook terus menuju kearah eunha yang sedang dikaunter pembayaran.
" saya nak air bubble tea dua " kata eunha sambil tersenyum.
" woy!! " tegur jungkook. " yahh !! " jerit eunha terkejut. Matanya membulat melihat jungkook ada disana. " ehh ehh tuan..tuan buat ape..dekat sini? " tanya eunha gagap. Die melihat sekelilingnya. " aku yang patut tanya kau, kau buat ape dekat sini? Ikot aku ke? Sekodeng aku? " tanya jungkook bertubi ii. Eunha hanya gelak sahaja.
" cik ini pesanan cik, bubble tea perisa coklat " kata penjaga casher sambil memberi dua cawan bubble tea kepada eunha.
" saya beli nih lahh tuan.. " kata eunha sambil tersenyum ii. Jungkook yang merasa malu terus mengubah topik " sudahlah pergi balik, rumah aku dah siap kemas belum? " tanya jungkook kaku. " dah boss, ouh boss seallu lepak dekat sini ye? " tanya eunha " sibuklah pergi balik sana! Esok jangan datang lambat, kalau tak aku pecat! " kata jungkook lalu pergi kearah member bts.
YOU ARE READING
Diamond Lover [eunkook]
Fantastikeunha seorang gadis yang dahulu nya amat dibenci oleh orang ramai kerana mempunyai badan yang gemuk dan muka yang hodoh berkawan baik dengan guanlin sejak kecil lagi. mempunyai perasan dengan jungkook iaitu kawan sekolah nya. eunha mencuba apa sahaj...