Pada malam itu, eunha balik dan die melihat rumah sunyi sahaja " tiang , aku dah balik.. " kata eunha lalu melaburkan diri disofa. Krik krik! " tiang!! " panggil eunha lagi. " erm mana die nih? Tak balik lagi ke? " tanya eunha sambil melihat jam ditangan nya.
[Guanlin pov]
" hey guanlin, gomawo sebab bawak aku jejalan " kata nayeon sambil tersenyum manis . " em nae " balas guanlin pendek. " harap kita dapat jumpa lagi " kata nayeon sambil memegang tangan guanlin. " yah aku bukan namja gatal " kata guanlin terkejut. " hahahahah aku nak ambik beg tangan aku lahh terjatuh pulak! " kata nayeon sambil menunjuk beg tangan nya.
" ouh.. " guanlin hanya mengangguk . " see yoh next time! " kata nayeon lalu keluar dari kereta guanlin. " aigo dah pukul 12 malam ofc eunha dah balik, aku mesti balik nih! " kata guanlin lalu memecut laju balik ke rumah.
[Rumah]
" gemuk, aku dah ba... "
Kata ii nya terhenti kerana die melihat eunha sedang tertidur disofa. Guanlin hanya tersenyum lalu terus kearah eunha. " wae tidur sini pulak gemuk nih? " kata guanlin sambil menatap wajah eunha. Guanlin menatap wajah eunha lama . " gemuk kau nak tau tak? Aku rindu wajah kau yang dulu, tapi aku suka wajah kau yang sekarang. Cantik . Kau lah kawan paling aku sayang, aku tak dapat bayangkan kalau kau takde " kata guanlin sambil mengusap ii kepala eunha lembut.
Guanlin terus mendokong eunha bawa masuk ke dalam biliknya. Lalu diselimutkan eunha dengan selimut " goodnight gemuk.. " kata guanlin lalu keluar dari bilik eunha.
[-skip]
" yahh aku dah lambat!! " jerit eunha lalu berlari turun ke ruang tamu. Di ruang tamu kelihatan guanlin sedang menonton tv " yah tiang wae tak kejut aku? " tanya eunha lalu duduk dihadapan guanlin. " mwo bukan kau tak kerja ke harinih? " tanya guanlin sambil mengunyah cemilan. " eh haah lah lupa pulak hahahaha " kata eunha lalu gelak sendiri.
" eh..tapi macam mana kau tahu?!! " tnye eunha lagi. " ini guanlin lah! Aku mesti tau semua pasal kau! " kata guanlin bangga diri. " em.. " eunha hanya mencebik. " hah wae kau balik lambat?!! " tanya eunha lagi. " aku pergi date " kata guanlin sambil tersenyum sinis.
Riak muka eunha terus berubah " dengan..siapa? " tanya eunha sedikit gagap. " adalah mana boleh tau! " kata guanlin selamba. Eunha hanya terdiam. " wae jeles ke? " tanya guanlin lalu mendekatkan mukanya dengan eunha. " takde masa lah nak jeles!! " jerit eunha lalu pergi ke dapur. Guanlin hanya gelak sahaja.
" wahh!! " jerit eunha dari dapur. " tiang!! Ini untuk aku ke? " tanya eunha sambil menunjuk sepasang kasut. " bukan! " balas guanlin pendek. " abis untuk siapa? " tanya eunha sambil memuncungkan bibirnya. " untuk yeojachingu aku " balas guanlin lagi. " ish die nih, okay fine!! Ambik kasut nih!! " eunha terus membaling kasut tersebut kepada guanlin lalu die berlari masuk ke dalam biliknya.
" yah yah marah ke? " tanya guanlin terkejut dengan tindakan eunha. Guanlin terus berlari kearah bilik eunha, guanlin memutar ii tumbol pintu tapi dikunci " jangan masuk! Pegi dengan yeojachingu kau! " marah eunha. " gemuk jangan marah lah!! Bukak pintu nihh!! " kata guanlin dari luar.
" menjengkelkan tiang nih! " cebik eunha lalu membuka pintu. " wae?! " tanya eunha sedikit marah. Guanlin terus masuk ke dalam bilik eunha lalu duduk di katil eunha eunha turut duduk disana. " nah! " guanlin memberi kasut tersebut kepada eunha. " mwo? Nih bukan aku punya! " tolak eunha. " hey gemuk aku gurau jee lah, nih untuk kau lah, aku beli semalam. Aku tau kau suka kasut nih kan " kata guanlin lalu mencubit pipi eunha.
" jinjja? Untuk aku? " tanya eunha teruja. Guanlin hanya mengangguk. " huwa gomawo tiang, macam nih baru tambah sayang!! " kata eunha lalu memeluk guanlin. " ouh sebelum nih kau sayang aku sikit je lah? " tanya guanlin. " nae, kalau kau belikan aku barang ii aku suka makin bertambah sayang aku dekat kau " kata eunha sambil tersenyum comel " okay hari ii aku akan belikn barang kesukaan kau " kata guanlin.
YOU ARE READING
Diamond Lover [eunkook]
Fantasyeunha seorang gadis yang dahulu nya amat dibenci oleh orang ramai kerana mempunyai badan yang gemuk dan muka yang hodoh berkawan baik dengan guanlin sejak kecil lagi. mempunyai perasan dengan jungkook iaitu kawan sekolah nya. eunha mencuba apa sahaj...