chapter;2

286 25 1
                                    

[5 bulan kemudian]

" kau pasti ke jungkook tak kenal aku? " tanya eunha sambil mengeringkan rambut nya yang basah. " yaa, sebab kau berbeza dari yang dulu " kata guanlin. " okay , kau nak bawak aku pergi mana?! " tanya eunha. " kita pergi caffe blink, jungkook selalu dekat situ kan? " tanya guanlin. " entah aku gak jumpa die dah 5 bulan kot " kata eunha sambil menunjuk telapak tangan nya.

" siap cepat sikit, aku tunggu dekat dalam kereta " kata guanlin keluar dari bilik eunha. Eunha hanya mengangguk lalu didandan mukanya dengan make up dan dipakai pakaian skirt parah lutut. " eunha kita mulakan hidup baru! " kata eunha sambil tersenyum.

[Caffe Blink]

" kau tunggu sini kejap yee, aku nak pergi tandas " kata guanlin. " nae jangan lama sangat tau " kata eunha. Guanlin terus pergi ketandas. Eunha hanya melihat sekeliling nyaa. Matanya tertatap pada seorang namja yang sedang duduk keseorangan. " itu jungkook.. " kata eunha lalu menutup mukanya dengan beg tangannya. " die tak cam aku ke?! " kata eunha kepada diri nya.

" yah kau dah tak macam dulu, memang taklah die kenal aku " kata eunha lagi. Tiba ii datang seorang namja kepada eunha " anyeong, sorang jee? " tanya namja yang berpakaian agak selekeh. " mwo? Saya dengan kawan lah " kata eunha gagap. " mana kawan nya? Takde pon? " kata namja tersebut lagi. " die pergi tandas, satgi die sampai lah " kata eunha lagi.

" em nak tipu nih, kesian cantik ii tapi takde kawan. Jom teman saya minum win nak tak?! " ajak namja tersebut. " saya tak minum air win " tolak eunha. " jangan degil, belum pernah tau yeoja tolak saya! " kata namja tersebut tegas lalu diberikan cawan berisi air win kepada eunha. " saya tak minum lah!! " tolak eunha lagi.

" awak ada dua pilihan nak minum wink dengan saya atau awak ikot saya balik? " kata namja tersebut sambil tersenyum sinis. " emm..saya..nak balik lahh " kata eunha hendak meninggalkan eunha, tetapi tangan eunha ditarik oleh namja tersebut.

Tetiba satu penumbuk kena tepat pada muka namja tersebut. Eunha terkejut melihat kejadian tersebut. " jungkook.. " cetus hati eunha. Namja yang ditumbuk oleh jungkook tadi terus melarikan diri nyaa. " kau okay? " tanya jungkook. Eunha mengangguk perlahan. Jungkook kembali duduk ditempatnya.

Eunha hanya memerhari sahaja, senyuman terlekat dibibirnya ,tidak lama kemudian guanlin keluar dari tamdas " kau dah pesan belum? " tanya guanlin tapi eunha tidak membalas guanlin, matanya masih lagi menatap kearah jungkook, guanlin turut melihat kearah jungkook " jinjja itu jungkook? " bisik guanlin. Eunha mengangguk.

[Skip]

" hari nih kita sudah masuk sekolah semula dan aku akan masuk sekolah sama dengan kau, so kau kena ikot aku " kata guanlin sambil terpakaian sekolah. " jinjja kau sekolah dengan aku? " tanya eunha teruja. Guanlin mengangguk pantas. " yeahhh alu ada kawna takde lah aku macam dolop jee takde kawan " kata eunha lagi. " itu dulu sekarang kau pasti ramai kawan " kata guanlin.

" tapi kau kena daftar sebagai pelajar baru sebab penampilan kau dah lain. So aku bagi nama kau sebagai eunbi, macam mana? " cadang guanlin. " tapi aku suka nama eunha.. " kata eunha. " tak boleh nanti orang cam lah " kata guanlin lagi. " okay lah aku ikot cakap kau jee. Kajja kita pergi sekolah tak sabar pulak " ata eunha. " nae " balas guanlin.

[Bangtan High School]

" okay pelajar kamu semua akan dapat dua pelajar baru " kata mrs yoona.

" eunbi, guanlin sila masuk! " suruh mrs yoona lagi. Eunha dan guanlin terus masuk ke dalam. Semua pelajar di sana kagum melihat kekacakkan guanlin dan kecantikan eunha. " perkenalkan diri yaa " suruh mrs lagi.

" anyeonghasayo guanlin imnida " kata guanlin sambil tertunduk 90°

" ayeonghasayo eun.. " kata ii eunha terhenti, die menatap guanlin, guanlin berbisik perlahan " eunbi.. " kata guanlin. " mianhae, anyeonghasayo eunbi imnida, nice to meet you all " kata eunha lalu tertunduk 90°.

Diamond Lover [eunkook]Where stories live. Discover now