Flashback..
Pelajar lelaki 1 Rusyd sedang lepak di kedai mamak selepas habis sekolah.(dah tanye mak bapak dahh..)
"Wei..kite nak buat ape eh cuti sekolah nih?" Tanya Khairul dengan gaya sajatnye😂. "Ermm..hang out nak?" Cadang Imran. "Kitorang okey jeerr.." Ujar Naqib. "Okey..malam nih,terus jumpe kat Starbuck..Amacam?" Tanya Amierull. "Boekk" Jawab mereka semua tanda setuju dengan cadangan Amierull.
"Weyh! Kejap.. starbuck mana? Kan starbuck banyak. Kalau aku pergi starbuck dekat klcc lepastu tak jumpa korang naya aku" kata imran pula. "Aeon bukit tinggi je.. lagipon aku rasa mesti naqib dengan iyad nak cuci mata" kata khairul dengan menyampah. Asyik nak usha perempuan je kejenya.
"Eh! Mana ade! Tu keje naqib aku usha lelaki!" Kata iyad hendak membuat lawak bodohnya. "Wait.. ko gay ke yad?!" Tanya khai. "Aku chaw lu!" Kata imran lalu pecut pergi dari situ.
Semua tergelak disana. "Tapi yad... betulke?" Tanya amierull sambil lap air mata yang keluar sebab ketawa banyak sangat. "Tak de lah..gurau je.. buat ape aku nak korang sedangkan aku dah ade crush dekat someone tu.." kata iyad yang macam dilamun cinta.
"Weyh! Siapa crushh... ko tu yad?" Tanya muiz pula. "Mana boleh bagitau.. tapi aku bagi clue nama dia ade huruh 's'" kata iyad. "Siti nadhirah?" "Farisya?" Dan macam macam tekaan yang menarik tapi salah.
"Sofwan?!" Teka muiz. Iyad yang leka mengangguk kepala. "What?!" Semua terkejut. "Ape? Kenapa?!" Tanya iyad terkejut. "Ko suka aku?!" Tanya sofwan sambil menunding jari.
"Eh! Buat ape aku nak ko... dahlah pendek hitam pulak tu! Baik aku amik zul ariffin or fattah amin.. tapi malangnya aku seteret! Tak hingin aku dengan diorang!" Kata Iyad dengan berang. Tak abis2 kata dirinya gay.
"Dah2 korang balik.... pergi siap.. pukul 8 tepat sape tak de dia kene belanja kita set?!" Tanya Amierull lalu semua setuju kecuali Imran yang berada dirumahnya😂.
Lalu mereka berangkat pulang kerumah
<skip>
Setelah jam mununjukkan pukul 8 semua telah berada distarbuck kecuali eiman. "Mana si Eiman ni?!" Tanya Sofwan. "Tu hah! Dia jalan macam mak senah betul!" Kata Imran pula. "Hah! Kantoi usha mak senah jalan!" Kata Khai lalu mendapat benjol dikepalanya.
"Weyh man! Nape lambat.. ko kene belanja ok?!" Tanya Iyad. Amierull sudah sedia dikaunter untuk mengorder air.
Setelah mereka sudah beli air, mereka terus keluar dari starbuck dengan muka gembira kecuali Eiman.
"Now nak pergi mana?" Tanya Amierull. "Entahlah!" Kata Naqib pula. "Jom pergi tempat beli baju.. aku nak beli boxer ah.." kata Iyad. "Jom ah.. aku pon nak shopping." Kata Khai pula. "Oklah.. jom pergi F.O.S" lalu mereka bergerak ke f.o.s
Sampai sahaja di F.O.S terus mereka ke bahagian lelaki dan membuat bahagian lelaki macam diorang punya je. Terus Iyad pergi melihat boxer, yang lain bersepah.
"Weyh korang.. ok tak?" Iyad menanyakan soalan sambil menunjukkan sehelai boxer yang berjenama calvin klein yang berwarna hitam. "Hmm... oklah ko yang pakai bukan kitaorang" kata Naqib.
"Tak ketat ke tu?" Tanya Amierull. "Entahlah.. aku pergi fitting roomlah" kata Iyad pula. "Weyh! Mana boleh try seluar dalam dowh.." kata Sofwan pula.
"Alah! Khai tu dah banyak baju tu.. aku selit sikit dengan dia" kata Iyad lalu muka khai menjadi pucat. Khai terus menggeleng tetapi dia ditarik juga oleh iyad kedalam fitting room.
"Dah cepat pilih!" Arah Amierull. Setelah mereka membeli belah mereka keluar dari F.O.S dan bergerak ke big apple. Bukan sekotak yang mereka beli tapi 3 kotak! 2 kotak ade 12 ketul donat satu kotak ade 6 ketul donat.
Kebulur benor diorang ni. Mereka terus makan donat itu tanpa mempertikaikam pandangan orang sekeliling. "Eh?! Tu bukan instafamous tu ke? Yang ig dia fairyly_carrie weyh! Dia sporting gila buat musical.ly dah lah lelaki. Wah! Aku tabik dowh! Jom mintak selfie" kata seorang perempuan yang agak tua dari mereka.
Lalu perempuan dalam umur 16 tahun datang kearah mereka. "Eh! Adik ni fairyly_carrie kan?" Tanya seorang akak itu. "Saya Halimah! Saya fan awak" kata perempuan itu sambil menghulurkan tangan tanda mahu salam.
Khai ingin menyambut tetapi bekas donat yang dah kosong menyambut tangannya. "Kak! Haram kak salam ni..tunggu kahwinlah ye" kata Amierull. "Dah kau boleh blah.. aku bukan cakap dengan kau pon." Kata Halimah.
"Ni kawan saya Jemah! Dia pon fan awak" kata si Halimah lagi. "Dah korang pergi boleh tak?! Aku nak makan pon tak senang!" Marah Amierull. "Hey! Kau siapa nak marah aku?!" Tanya Halimah berang. "Aku! Aku manusia yang tengah lapar! Jangan sampai ko yang aku panggang!" Amierull sudah berdiri.
"Kak! Dia buat betul ape yang dia kata" kata Amirul Hakim. "Ade aku kesah!" Kata si Halimah lagi. "Weyh! Malam ni datang banglo yang bapak iyad bagi tu.. kita makan besarlah jawabnya. Aku nak masak Halimah panggang lemon dan Jemah kukus!" Kata Amierull lalu Halimah dan Jemah dah lari macam flash.😂
Lalu Amierull pergi ke subway disebelah big apple. Memang melantak betul budak ni. Lalu mereka kekawasan wayang. Lalu mereka terserampak dengan budak perempuan disitu. "Yow.. korang buat ape?" Tanya Sofwan tanpa memberi salam.
"Waalaikumussalam... kitaorang tengah jog ni" sindir Siti. "Mana Amierull?" Tanya Mariam. Biase mesti ade Amierull kalau ade diorang. "Tu hah!" Khairul menunjuk kepada Amirul. "Bukan Amirul Hakim lah Khai! Tapi Amierull Izzat" kata mariam lagi.
"Oh! Dia tengah melantak kat subway" kata Khai. Budak perempuan ternganga. "Korang nak tengok cerita ape ni?" "Cerita Tombiro!" Evvendah menjawab soalan Eiman.
"Eh! Samalah pulak..kitaorang pon nak tengok cerita tu jugak.. sekarang Naqib dengan Danish beli ticket" kata Sofwan. "Weyh! Korang.. aku nak pergi panggil Amierull jap.. bye" kata Khairul lalu pergi ke subway.
Setelah 10 minit Khairul datang bersama Amierull dengan biskut subwaynya. "Kau ni.. kuat melantakkan? Adumak! Macam mana nak kurus ni?!" Kata Siti kepada Amierull. "Kau pon same je.. tolong cermin diri dulu" kata Amierull yang still bengang dengan fan Khairul.
"Dah2 jom masuk cepat!" Lalu mereka bergerak ke tempat duduk mereka untuk tengok cerita tombiro. Sempat lagi Imran dan Amirul membeli popcorn dan air untuk budak lelaki.
{Skip}
Setelah menonton cerita tombiro itu mereka bersetuju untuk ke taman berdekatan perumahan mereka. Katanya nak cakap something. Mereka pulang kerumah dan memakai pakaian yang santai sebelum ke taman tersebut.
"Weyh.. korang nak dengar cerita tak?" Tanya Khairul kepada mereka yang berada ditaman itu. "Citer jelah!" Arah Mariam. "Ok2... ceritanya........---"'
Tbc
Vote
Comment
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■Hai guys MrA_03 in da house yow! Nothing to say.. just keep reading and jangan lupa vote..👌😘
YOU ARE READING
1 Rusyd Sesat Dekat Rome [H]
AvventuraKelas 1 Ibnu Rusyd mengadakan satu Class Trip ke Paris. Perjalanan mereka tersangat indah. Kapal terbang yang mereka naiki terpaksa melakukan pendaratan kecemasan kerana berlaku kerosakan di dalam sistem kapal terbang.Siapa sangka mereka akan mendar...