1. Tubuh kita akan menyusut 1 cm pada malam hari dan akan kembali seperti semula kerana tulang belakang kita menahan beban pada saat tidur, sehingga melebar kembali.
2.Orang buta juga bermimpi, namun mimpinya berupa suara, rabaan, maupun getaran.
3.Ketika orang-orang zaman purba kala sakit kepala, mereka mengubatinya dengan membuat lubang di bahagian kepala yang terasa sakit.
4.Nama vanila itu diambil dari kata vagina, kerana bentuk vanila seperti vagina.
5.75% debu dirumah kita, itu berasal dari kulit kita yang sudah mati.
6.Ikan lumba-lumba melompat dari dalam air untuk menjimatkan tenaga? Bergerak di udara memang lebih mudah daripada bergerak di dalam air.
7.Kehadiran orang baru, anjing, atau kucing baru di sebuah rumah dapat menyebabkan seekor kucing stress?
8.Ular memerlukan waktu 50 jam untuk mencerna seekor katak
9.Kos membuat film Titanic adalah AS$200 juta, sementara biaya pembuatan kapal itu sendiri sekarang adalah sekitar AS$123 juta.
10.Sebatang jagung rata-rata mempunyai enam belas baris dengan 800 butir jagung.
___________________
Sebuah buku bertajuk 'History of England' yang ditulis oleh Bishop White Kennet dimasukkan ke dalam senarai pemegang rekod dunia kerana ia hanya dipulangkan selepas 233 tahun dipinjam oleh seseorang. Buku tebal itu hanya dikembalikan ke Universiti Harvard oleh orang yang menjumpainya, kerana peminjam asal sudah lama meninggal dunia.
YOU ARE READING
Fakta Hebat ©
Non-Fiction"Fact that we didn't know" Highest Ranking: -7 In NonFiction -8 In NonFiction