R

105 6 71
                                    

"No matter how hard it is,
I always smile like an idiot"
      -CHANYEOL-
------------------------

Sampai sahaja di rumah..
Sehun menghulurkan tangannya..
Aku pelik..

"Kenapa??"tanya aku.


"Meh sini barang kau..biar aku balutkan..semalam kau tolong balutkan tangan aku,so biar aku balas balik.."jawab Sehun.

"Tapi,tangan awak still berbalut macam mana awak nak balut tangan saya?"tanya aku.

"Alah..bole je..meh tangan kau"arah Sehun.

Kami berdua duduk di sofa dengan posisi menghadap antara satu sama lain.
Aku terasa janggal tetiba.
Aku meneliti muka Sehun yang tekun untuk membalut tangan aku.
Serius benor muka hang cik abang oi.
Tiba-tiba Sehun mengikat balutan dengan ketat yang amat.

"Arghh sakit!"jerit aku.

"Kau pandang la lagi muka aku macam tu..aku balut mata kau pulak kejap lagi.."ugut Sehun.

"Yak alah..orang pandang muka je pun..sayangnya nak tinggalkan semua ni..haih~"kata aku..

"Apa kau cakap?? Tinggalkan apa??"tanya Sehun..

"Haih kalaulah kontrak tu berkekalan sampai bila-bila.."kata aku dalam hati.


"Dah siap..jap aku ikat reben.."kata Sehun.

"Apa awak buat ni..tak payah la ikat reben bagai..bukak balik.."kata aku yang tidak setuju dengan hasil balutan oleh Sehun..

"Tak nak..aku dah ikat simpul mati..dah tak boleh bukak..padan muka kau.."kata Sehun dan terus pergi meninggalkan aku yang tengah mengigit balutan yang berbentuk reben tersebut..
Taguna engkau Sehun..
Kau saja kenakan aku..

S
K
I
P

Aku membelek instagram untuk melihat apa-apa news terbaru pasal EXO..
Tiba-tiba,aku terjumpa satu berita tentang Lay.
Ramai yang mengatakan bahawa mereka amat merindui Lay.

"Rindunya dengan Lay oppa"

"Lay oppa..We miss u so much"

Sudah genap 5 bulan kami tidak berjumpa dengan
Lay.
Dan bermula hari ini sudah 5 bulan juga aku bekerja sebagai staff EXO.
Lay sibuk dengan kerjanya di China.
Lay,awak tidak lupa bukan..
Awak lah satu-satunya member EXO yang berasal dari China dan awak dah berjanji tidak akan meninggalkan EXO..
Pulanglah Lay kepangkuan kami..(sedih la pulak 😭)

S
K
I
P

Aku berada di tempat yang keadaannya semua putih..
Seluruh sudut berwarna putih bersinar.
Dari jauh aku dapat melihat kelibat 9 orang berjalan menuju ke arah arah aku.

"Exo-l,walaupun kami dah tua..dah beruban macam ni..kami dah tak popular macam dulu..kami dah tak boleh menari dan menyanyi seperti dulu..kami umur dah meningkat begini hanya mampu duduk di rumah dan minum segelas teh sahaja..sekarang pun berjalan berpegang pada tongkat..mungkin muka kami sudah berkedut..tapi kami still handsome seperti dulu kan?? Hahaha..Era kami sudah pun berlalu hanya meninggalkan sejarah..tetapi kami hanya mahu EXO-l tidak melupakan kewujudan kami di dalam kehidupan kalian..Ingat segala detik pertemuan kita..detik kita bersama semasa di concert..kalian menghayunkan lightstick yang mewarnai stadium..kalian bersorak memberi sorakan yang akan membakar semangat kami untuk terus bangun..kami hanya meminta kalian sentiasa ingat bahawa 'WE ARE ONE'..kami pergi dulu..jangan sedih-sedih tau..we always miss our moments together.."

PROMISE-엑소 (Completed)Where stories live. Discover now