❤️

78 5 13
                                    

'Make memories that you know you will never forget'
      -KAI-
------------------------

"Kau kenapa nak tarik aku ke sini?? Nanti manager marah la.."tegas Sehun.

"Awak jangan banyak soal..sekarang saya nak awak ikut saya pergi hospital.."kata aku lalu menarik tangan Sehun..

Namun tangan aku cepat ditepis oleh Sehun.

"Kau kenapa ah?! Aku takkan pergi la!"marah Sehun.
Mukanya terus berkerut lalu memegang perutnya..

"Sampai bila awak nak tahan kesakitan awak ni?? Sampai bila?!!"aku mula meninggikan suara aku.

"Aku tak nak cakap panjang dengan kau..aku kene pergi..EXO-L tengah tunggu aku..aku tak nak kecewakan dieorg.."kata Sehun.

"Dieorg akan lagi kecewa bila tengok awak macam ni! Tengok awak dengan hyung awak yang lain terseksa macam ni!! Awak tau tak.."jerit aku.

Sehun terkelu..
Aku tidak tahu mengapa ketika ini amat senang air mata aku untuk mengalir..

"Saya tahu..
EXO dapat bertahan kerana kami,EXO-L..
EXO kurang berehat..
Saya tahu untuk siapa semua tu..untuk kami! EXO-L..
Bila EXO-L meminta..berharap agar EXO menjaga kesihatan,
EXO selalu tersenyum dan menjawab 'jangan risau kami dalam keadaan yang baik'..
Tapi hakikatnya EXO menahan kesakitan yang dialami..
Saya tahu EXO takut kehilangan EXO-L..
Tapi..
Bukankah EXO dan EXO-L dah berjanji akan bersama??
Jadi kenapa awak degil sangat?? Wae??"kata aku panjang lebar..
Air mata aku juga bergenang..

"Kau tak tau..kalau EXO pergi hospital,nama SM akan tercemar..Nanti apa pula orang sekeliling cakap yang SM tak ambik berat pasal artis dia,SM ini la...itu lah..Aku tak nak perkara macam tu berlaku.."kata Sehun..

"Tak kisah la apa yang dieorg cuba sampaikan..Tapi memang SM tak ambik berat pon kan dekat artis dieorg?? Saya baru dapat tau yang Kris keluar dari EXO sebab dia tidak dapat kebebasan..kawalan yang diberikan SM amat ketat..Masa Baekhyun sakit,saya report kat manager sebab saya fikir manager boleh membantu,tapi silap..dia langsung tak berguna.. Sampai bila EXO nak jaga hati orang lain,sedangkan hati korang sendiri tak de siapa yang jaga.."kata aku sambil memegang tangan aku yang dipijak tadi..

Tiba-tiba tangan aku rasa sakit..haih malang betul nasib aku..takut jugak kalau tulang ni patah..

Sehun menunduk melihat melihat tangan aku..

"Tangan kau luka..ni mesti sebab kau terjatuh tadi..macam mana kau nak jaga kitaorg sedangkan kau pun kitaorg kene jaga..perasan ingat dia tu dah besar agaknya..kau tu umur bawah kitaorg.."kata Sehun..

"Awak tukar topik Oh Sehun.."balas ak.

"Haih..Aku dah tak boleh buat pape..Aku tak nak benda yang dulu berlaku lagi.."kata Sehun..

"Benda apa?!!"jerit aku.

"Benda yang telah pisahkan aku dengan Luhan Hyung!! Aku dah boleh terima Luhan Hyung tinggalkan aku..tapi itu pon dalam masa yang lama..Aku tak nak hyung aku yang lain pun tinggalkan aku..Kitaorg kena dengar cakap manager..Kalau tak.."Sehun tidak menghabiskan percakapannya..

"Kalau tak apa??"tanya aku..


"Kalau tak manager akan halau salah satu antara member EXO..kitaorg dah bersama sebelum debut lagi..kitaorg faham isi hati masing-masing.."kata Sehun..
Suaranya mula serak,mungkin ingin menangis.

"Saya juga seorang EXO-L..Dah 5 tahun saya bersama..bersorak..untuk korang..saya juga tak sanggup tengok korang menjalani kehidupan yang dikongkong sebegini.."kata aku.

"Jadi aku mintak tolong dengan kau..jangan keruhkan keadaan ni lagi..aku tau niat kau baik mahukan EXO hidup selesa..Tapi kami tetap mampu bertahan selagi terdaya dengan semangat yang diberikan oleh EXO-L..Dah jom..nanti dieorg tercari kita pula.."kata Sehun.

Aku hanya mampu menurut kemahuan Sehun..


S
K
I
P

Aku membelek kalendar yang tergantung di dinding bilik aku..
Lagi 2 bulan..
Aku bakal menghabiskan kontrak aku..


Aku turun ke bawah lalu menuju ke tingkap..
Nyaman sungguh udara pada malam hari.
Bintang bersinar terang di langit.

"Dah tak lama lagi.."kata aku..

Aku mendepakan tangan aku lalu menghirup udara yang segar..

"Tak lama apa??"tanya Sehun.

"Tak...tak lama lagi nak tidur..hahahaha.."balas aku.

"Kau fikir lawak ke?"kata Sehun.


"Hurmm..dah rasa selesa?? Perut awak??"tanya aku.

"Hmm dah..aku makan sikit tadi..rehat kejap ok la ni.."balas Sehun.

"Tangan kau?? Dah ok??"tanya Sehun.

"Saya dah balut..berapa hari lagi ok la tuh.."jawab aku..

"Member lain mana??"tanya aku.


"Tidur la..kitaorg kalau baru balik dari concert atau mana-mana event,perkara yang first kitaorg buat ialah tidur..kau tak perasan kalau dekat airport,kat kerusi pon kitaorg boleh tidur.."kata Sehun.

"Tu la yang membuatkan EXO-L risau..korang tak cukup rehat..dah awak pun pergi la tidur juga..awak pun penatkan.."kata aku.

"Hurmm..Rae Ri..nanti bila kau dah habis kontrak,kau dah tak tinggal sini lagi ke??"tanya Sehun.

"Hmm..entah la..nak tak nak saya kena pergi jugak..sebab ye la sampai bila saya nak tinggal dekat sini.."balas aku.

"Kau selalu panggil hyungs aku 'oppa'..ngan aku,kau tak sebut pulak ayat tu..ni tak 'awak-saya'..cuba la kau panggil aku ni 'oppa'.."kata Sehun..

"Memang tak la..dengan dieorg saya dah biasa.."jawab aku.

"Biasakan la ngan aku pulak..cepat..kalau tak aku pijak tangan kau yang sebelah tu pulak.."ugut Sehun.


"Ok ok..wahai Sehun oppah..pi la tidur,hari sudah lewat malam..tidakkah oppah mengantuk??"tanya aku.

"Kau 'oppah'kan aku ye..ambik kau.."kata Sehun lalu menarik rambut aku..

"Eh oppah ni main tarik-tarik rambut orang pulak..cabut gigi oppah kang baru tau.."kata aku..

"Hmm..by the way thanks sebab ambik berat pasal EXO..Aku cuma tak nak EXO dalam kesusahan dan kau pun..aku pun tak nak kau kena pecat sebab kitoarg..hmm.. jangan tidur lambat..ok? Aku naik tidur dulu."kata Sehun lalu menggosok lembut rambut aku.

Aku terpana seketika..
Aku mengangguk perlahan..


Keesokkan pagi..

Ting tong!!
Bunyi loceng kedengaran di bawah..
Siapa pula yang datang ke sini pagi-pagi buta begini.
Aku menuruni anak tangga..
EXO masih tidur..
Mahu buka atau tidak??
Aku terus membuka pintu tersebut..
Terbeliak mata aku..
Peluh mula membasahi dahi..
Aku kelu tidak terkata..
Apakah ini penyudahannya..

------------------------
Tbc..
Siapa yang datang tu?

Tetiba author rasa rajin nak update..😎

Kalau ada typo??
Roger awal-awal..

Vote and comment ❤️

PROMISE-엑소 (Completed)Where stories live. Discover now