"I'm energised because all of us together"
-D.O-
-----------------------Aku sedang memasak nasi goreng kimchi..
Aku masak apa yang aku tahu..
Lagipun resepi ni simple tapi sedap.."Wah! Sedapnya bau~ Awak masak apa Rae Ri?"tanya Kai tup tup muncul di belakang aku.
"Saya masak nasi goreng kimchi je..harap semua suka.."balas aku.
"Wuishh lama dah tak makan nasi goreng kimchi..asyik makan masakan D.o je boring jugak.."kata Chen.
D.o menarik kerusi lalu terus duduk..
"Hah lain kali kalau aku masak,kau tak payah makan..biar keluar air liur je..aku haramkan kau makan masakan aku..aku ada resepi baru nak masak nanti.."kata D.o sambil membaca buku resepi.
D.o memang rajin orangnya..
Kalau EXO tak de aktiviti yang harus dibuat,D.o akan membaca resepi yang hendak dimasaknya..
Bayangkan kalau tiada D.o,nampaknya kebuluran EXO yang lain kerana kelaparan..
Lagipun,EXO tidak boleh senang-lenang je keluar merata di bandar Seoul..
Ye la..kpop idol kot..
Famous lagi..
Last-last lari marathon dek kerana dikejar fans.."Dah siap!"kata aku lalu menghidangkan masakan aku.
Satu per satu member EXO datang ke dapur untuk merasa masakan aku..
"Tepi la kau Bacon! Aku bakar kau pastu makan baru tau.."kata Chanyeol lalu menolak Baekhyun daripada duduk di kerusi..
"Kau kenapa ah Capang! Baik aku pergi pakai mask la..jerawat dah la tumbuh banyak kat muka..aku tumbuk muka kau..pecah semua jerawat kau.."balas Baekhyun pula..
"Biar la jerawat aku..bukan jerawat kau.."balas Chanyeol..
"Wei mohon ah..bab-bab benda alah tu tak payah disebut-sebut boleh tak..kita semua nak makan kot..kau nak ke aku muntah depan muka korang berdua..dua-dua selekey!!"marah Xiumin.
"Dah..duduk.."arah Suho.
Aku memandang Sehun..
Dia tidak menyentuh langsung nasi goreng kimchi yang terhidang dalam pinggan di hadapannya..
Aku dengan Sehun masih tidak berbaik lagi.."Weh..Baekhyun..kau kenal Wada??"tanya Chanyeol sambil menyumbat sesudu nasi goreng kimchi ke dalam mulutnya..
"Tak..asal yeochin kau ke??"tanya Baekhyun.
"Tak lah.."jawab Chanyeol.
"Abis??"tanya Baekhyun lagi..
"Wada hel*,kau makan comot gila.."balas Chanyeol lalu ketawa..
"Si Chanyeol telingnya capang,
Kau memang mintak pelempang."ucap Baekhyun."Fuh! aku baru tau yang Si Baek ni pandai berpantun.."bangga Kai.
"Well~"kata Baekhyun pendek.*flip rambut
"Yak alah..kau pon boleh flip okey.."kata Chanyeol.*flip jerawat
"Apa yang kau flip?? Aku tak nampak pun"tanya Chen.
YOU ARE READING
PROMISE-엑소 (Completed)
FanfictionMenjadi artis ialah tugas yang paling berat untuk dilaksanakan.Mereka bermula dari bawah,bertungkus-lumus untuk menjadi seorang artis.Hari demi hari,mereka melakukan yang terbaik untuk mencapai cita-cita mereka.Mereka tidak pernah berputus asa walau...