"We couldn't do this alone
Without you guys below the stage"
-CHEN-
------------------------Aku masih rasa bersalah atas apa yang berlaku kepada Baekhyun.
Mungkin aku pembawa masalah dalam hidup EXO.
Tak pe lagipun bila kontrak aku tamat,aku pun akan melanjutkan pelajaran aku.
Apa yang penting sekarang,aku kena siasat apa yang berlaku sebenarnya penyebab Kris,Luhan dan Tao tinggalkan EXO.
Aku kena satukan EXO..
Aku nak tengok dieorg gembira masa OT12 dulu..
Walaupun sekarang mereka hanya OT9.
Hasrat aku hanya ingin melihat mereka hidup seperti orang biasa.Aku menuju ke bilik Baekhyun.
Aku mengetuk pintu bilik."Masuk"ucap Baekhyun.
"Baekhyun,oppa tak makan dari pagi tadi..saya ada masak sikit..nanti saya bawa naik.."kata aku.
"Tak pe..saya tak rasa nak makan.."balas Baekhyun.
"Baekhyun oppa,saya nak minta maaf sebab report pasal kesihatan awak dekat manager..Saya cuma risaukan awak.."kata aku dengan nada sedih.
Baekhyun tersenyum.
"Saya tau yang awak risaukan saya.."balas Baekhyun.
"Boleh saya tau kenapa Kris,Luhan dengan Tao keluar dari EXO?? Maaf kalau pertanyaan saya agak private tapi saya nak tahu sangat-sangat..saya janji takkan cakap dengan sesapa..lagipon saya memang tak de sesiapa lagi dalam hidup.."kata aku.
"Hmm..kalau awak nak tau..Kris keluar sebab kehendak dia sendiri..Luhan juga kehendak dia sendiri..manakala Tao,ayah dia yang suruh Tao keluar dari EXO..pernah sekali kaki Tao cedera..dan dia terpaksa menggunakan tongkat..fans ada ternampak Tao masuk ke dalam pharmacy(?) sorang diri tanpa bantuan sesiapa pon..jadi berita ni jadi tular..yang paling buatkan kami terkejut ayah Tao dapat tau berita tu..Jadi ayah Tao rasa kecewa kerana tak de sape tolong anaknya yang keadaan macam tu..tapi kitaorg bukan sengaja biarkan Tao pergi macam tu sorang diri..kitaorg pon tak tau Tao keluar pergi pharmacy..tapi EXO hormat dengan keputusan dieorg untuk tinggalkan group ni..yang paling menyedihkan masa Luhan bagitau kitaorg yang dia nak keluar dari EXO..kitaorg terus peluk Luhan..Sehun langsung tidak tau yang Luhan akan tinggalkan EXO masa tu..Sehun pelik pastu tanya kitaorg 'kenapa korang saling berpeluk ni?'..tapi kitaorg tak jawab pertanyaan Sehun..
Sampai la dia tau sendiri berita tu..awak pon tau kan yang Luhan ngan Sehun tu memang rapat dari debut lagi.."kata Baekhyun panjang lebar."Hmm..biar saya turun kejap..buatkan air untuk awak.."kata aku.
Aku turun menuju ke dapur..
Aku menuang air panas ke dalam segelas cawan.."Kau buat apa dalam bilik Baekhyun??"tanya Sehun tiba-tiba.
Aku malas nak berdebat dengan dia ni...malas juga ingin memandang wajahnya dinginnya sekarang..
Aku masih menuang air panas ke dalam gelas.."Bila aku cakap pandang muka ak-arghhhh!!!"jerit Sehun apabila air panas yang aku tuang terkena tangannya.
Yang dia pergi tarik tangan aku kenapa.."Sehun!! Yang awak pergi tarik tangan saya kenapa.."kata aku panik.
"Kau memang menyusahkan aku..sakit.."kata Sehun.
"Biar saya tengokkan tangan awak.."kata aku.
Aku cuba menyentuh tangan Sehun tetapi dia menepis.
Aku cuba menahan kesakitan.
Aku cuba menyorokkan sebelah tangan aku..
YOU ARE READING
PROMISE-엑소 (Completed)
FanfictionMenjadi artis ialah tugas yang paling berat untuk dilaksanakan.Mereka bermula dari bawah,bertungkus-lumus untuk menjadi seorang artis.Hari demi hari,mereka melakukan yang terbaik untuk mencapai cita-cita mereka.Mereka tidak pernah berputus asa walau...